15-vuotias tyttäreni myönsi olevansa raskaana, että on juonut alkoholia runsaasti
Seksin harrastamisen hyväksyn, mutta alkoholia en. Kuulemma on juonut kaveriensa kanssa viikolla jotain kaverin kaverin tekemiä kotiviinejä ja ties mitä monen kuukauden ajan. Vastasin vaan, että hyvä kun kertoi, mutta en oikein enempää osannut sanoa. Miten pitäisi jatkaa?
Kommentit (41)
Ihan ensimmäisenä abortti. Sikiö on voinut vaurioitua juomisesta.
Toiseksi juominen on saatava loppumaan, koska se heikentää harkintakykyä ja on johtanut suojaamattomaan seksiin. Seksi tuonikäisellä ihan ok omanikäisten kanssa ja vapaaehtoisesti.
Kolmanneksi: e-pillerit.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsesi on menettänyt elämänhalunsa?
Ei ole menettänyt. Kuulemma "jäi tavaksi" alkoholin käyttö.
-ap
Kyllä saattaisin ihan ekana katsoa peiliin, jos teinitytär juopottelee pitkin viikkoa ja asia tulee mulle yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saattaisin ihan ekana katsoa peiliin, jos teinitytär juopottelee pitkin viikkoa ja asia tulee mulle yllätyksenä.
Olen päästänyt kaverille, koska luotin. Ilmeisesti on perinyt isältään "ei krapulaa millään"-geenin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No jostain tuo silti kertoo. Tuon ikäisen pitäisi opiskella ja harrastaa eikä juoda viinaa. Teetkö tyttäresi kanssa yhdessä jotain joka viikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen päästänyt kaverille, koska luotin. Ilmeisesti on perinyt isältään "ei krapulaa millään"-geenin.
-ap
Teiniin ei luoteta, piste.
Noh, jos minun kohta 16v olisi raskaana, onnittelisin ja sanoisin auttavani minkä pystyn. Ja olettaisin että isä on aktiivisena mukana. Muka miksi tyttäresi on juonut? Käsittääkseni juuri kukaan nuori ei enää juo, paitsi jos on ongelmia muutenkin. Huono kaveripiiri? Syvälisten keskustelujen paikka, ja jos ei onnistu muuten niin ulkopuolista apua ehdottomasti. Tsemppiä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apNo jostain tuo silti kertoo. Tuon ikäisen pitäisi opiskella ja harrastaa eikä juoda viinaa. Teetkö tyttäresi kanssa yhdessä jotain joka viikko?
Joo kyllä opiskelee ja harrastaa ja kyllä meillä on ihan hyvät välit.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Noh, jos minun kohta 16v olisi raskaana, onnittelisin ja sanoisin auttavani minkä pystyn. Ja olettaisin että isä on aktiivisena mukana. Muka miksi tyttäresi on juonut? Käsittääkseni juuri kukaan nuori ei enää juo, paitsi jos on ongelmia muutenkin. Huono kaveripiiri? Syvälisten keskustelujen paikka, ja jos ei onnistu muuten niin ulkopuolista apua ehdottomasti. Tsemppiä <3
Poliisit partioivat kaupunkeja ja pidättävät ties mistä pikkurikkeista, mutta maalla kioskiryöstöt tutkitaan heti Helsinigin kaikkien reppujen jälkeen. Teidän kaupunkialista nuoret ryyppäävät täällä maalla.
Etsisin kaikki mahdolliset tavat millä auttaa neitiä että lapsi saisi hyvän alun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No kai nyt lapsesta kännin näkee, jos ei krapulaa näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apTeiniin ei luoteta, piste.
Huh, noinko kasvavat teinisi, et luota ollenkaan? Minä luotan omaan fiksuun teiniini ja hänen ihaniin ystäviinsä. Silloin kun ehtivät viettää aikaa yhdessä (kaikkia harrastavat aktiivisesti niin hyvin vähän ehtivät koulun ulkopuolella olemaan) niin katsovat leffaa poppareiden, karkin ja limun kera. Älykkäitä nuoria, (keskiarvot kaikilla yli 9 vaikkei se nyt kaikkea kerro), avoimia, keskustelevia, tasapainoisia, ihania <3
Käyttäjä10420 kirjoitti:
Etsisin kaikki mahdolliset tavat millä auttaa neitiä että lapsi saisi hyvän alun.
Lapsen mahdollisuudet ovat menneet kaljakusien kanssa metsään. Abortti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apNo kai nyt lapsesta kännin näkee, jos ei krapulaa näe.
Olen antanut olla kaverin luona yötä arkisin, koska tämä asuu toisella paikkakunnalla, joten en ollut katsomassa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Noh, jos minun kohta 16v olisi raskaana, onnittelisin ja sanoisin auttavani minkä pystyn. Ja olettaisin että isä on aktiivisena mukana. Muka miksi tyttäresi on juonut? Käsittääkseni juuri kukaan nuori ei enää juo, paitsi jos on ongelmia muutenkin. Huono kaveripiiri? Syvälisten keskustelujen paikka, ja jos ei onnistu muuten niin ulkopuolista apua ehOndottomasti. Tsemppiä <3
Onnea vaan ja tervetuloa todellisuuteen. Saatpahan siitä yhden lapsen lisää huoleksesi, kun alkoholin vaurioittama erityislapsi syntyy. Saat auttaakin sitten 24 tuntia päivässä. Jos isä on samanikäinen, niin turha on sieltä mitää aktiivisuutta ootella. Voihan se pojankloppi kirjoitella facessa, miten huippua on olla isä ja miten iiihana lapsi on! Sun muuta sananhelinää. Mutta siihenpä se sitten jääkin. Ei yhtään ruokakassia tai vaippapakettia taida nuori iskä pystyä ostamaan. Ja pitäähän siihen kaljaan ja viinaankin vielä taskurahoista jäädä.
Olipa otsikko ja aloitusviesti jotenkin hieman sekava. Mutta kuinka pitkällä raskaus on? Ja onko tuo runsas juopottelu ollut siis kertaluontoista vaiko raskauden aikana useita kertoja toistunutta? Ilmeisesti tyttäresi haluaisi pitää lapsen, mutta ongelmana on nyt pelko alkoholin aiheuttamista sikiön vauroista?
Joopa - helpompi on vahtia kapallista kirppuja, kuin yhtä hu0raavaa vi77ua...
Onhan poikaystävä nk. savannien asukas?