millaista häirintää olet kokenut?
Kerro kokemuksesi, millaista seksuaalista häirintää olet kokenut. Minkä kaiken itse koet häirinnäksi?
Kommentit (11)
Hieman ihmetystä tämä metoo on herättänyt. Moni kokee häirinnäksi jo sen, jos katse osuu esim. rintoihin.
Mitähän minun ex-mieskollega ajatteli, kun katseeni väistämättä ajautui hänen haaroväliinsä. Tämä tapahtui refleksinomaisesti aina, kun mies kouraisi haaroväliään aivan yhtäkkiä, ilmeisesti kutisi. Jankutin itselleni moneen kertaan, että nyt sitten olet varuillasi, etkä vie katsettasi miehen haaroihin. Mutta epäonnistuin varmaan joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ulina alkaisi jo riittämään
Älä jaksa
On mm. tartuttu haarojen välistä, on rynkytetty vasten, on puristeltu takapuolesta, yritetty suudella ja halata väkisin ja se jatkuva "annatko pillua" on myös häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Hieman ihmetystä tämä metoo on herättänyt. Moni kokee häirinnäksi jo sen, jos katse osuu esim. rintoihin.
Mitähän minun ex-mieskollega ajatteli, kun katseeni väistämättä ajautui hänen haaroväliinsä. Tämä tapahtui refleksinomaisesti aina, kun mies kouraisi haaroväliään aivan yhtäkkiä, ilmeisesti kutisi. Jankutin itselleni moneen kertaan, että nyt sitten olet varuillasi, etkä vie katsettasi miehen haaroihin. Mutta epäonnistuin varmaan joka kerta.
Työhanskat on vaan aavistuksen tiukat kun ne on sellaista kumisekoitusta missä on kyllä tosi hyvä pito. Niitä pois ottaessa helpottaa kun tukee sitä jotenkin, vaikka sitten jalkojen väliin tai muuten :)
Koen häirinnäksi kaiken sen mitä kieltämisen jälkeen jatketaan. Muutama keissi on tullut vastaan.
1. Baarissa juttelin erään miehen kanssa röökikopissa, joka karisti tulipesän suoraan hameeseeni, josta paloi reikä. Annoin tarjota korvaukseksi juotavaa. Virhe. Mies seurasi minua baarissa, kuin hai laivaa, vaikka kerroin etten hae hänestä mitään ja haluan vain viettää kivan illan ystävieni kanssa. Luulin aluksi, että ymmärsi, koska sanoi itse seurustelevansa? Suuttui tästä ehkä minulle, koska seurasi kuitenkin ja hipelöi. Tilanne eskaloitui siihen, kun yritti väkisin suudella useaan otteeseen ja pyysin pokea puuttumaan tilanteeseen. Mies alkoi sitten painimaan portsarin kanssa.
2. Bussissa yksi mies alkoi ensin asiallisesti juttelemaan, seuraavaksi siirtyi viereeni istumaan ja pyytämään puhelinnumeroa. Sanoin, etten halua antaa, koska seurustelen, en tunne sinua, enkä ole kiinnostunut. Mies jatkoi painostamista ja alkoi selittää miten yksinäinen on ja miten paljon haluaa seuraani. Kyseli asuinpaikastani ja työpaikastani ja lähikaupastani. Sanoin, että nyt tuntuu kiusalliselta, mutta mies pysyi siinä jankkaamassa juttujaan, kunnes päätepysäkillä pääsin eroon.
3. Olen ollut ystävilläni juhlimassa, joihin jäänyt yöksi ja mennyt yksin nukkumaan/sammunut. Aamulla herännyt siihen, että joku kanssajuhlija tullut viereen ja hänen kätensä on haaroissani. Tätä en tosin pystynyt edes kieltämään, joten harmittaa näistä eniten.
No yleensähän katseet ja tällaiset ei niinkään ole häirintää mutta seuraava tapahtuma tuntui kyllä inhottavalta.
Olin siis kauppakeskuksessa ja kävelin yhden käytävän läpi. Siellä oli joku poikaporukka joka sen koko käytävän kävely ajan tuijotti epämiellyttävästi, lipoi huuliaan ja taisi vislaillakkin perään. Varmasti huomasivat että tunsin itseni epämukavaksi, mutta ei siltikään voinut lopettaa.
Lähinnä murkkuikäisenä, kun fyysinen kehitys oli vielä kesken ja itsekin olin aivan hämmennyksissäni kehon muuttumisesta. Miksi miehet kuvittelevat, että heillä on muka joku oikeus kommentoida murkkutyttöjen vartaloa, rintojen kehittymistä ja lantion levenemistä? Yritin kyllä pitää puoleni ja sanoa, että en pidä tuollaisista puheista, mutta minulle sanottiin vain, että se on kasvatusta tulevaa varten. Siis ajattelivatko nuo miehet, että naiset saavat koko ikänsä kuunnella samanlaisia kommentteja? Se tuntui oudolta, sillä eihän missään kuulunut esim. että äitiä tai muita tuttuja naisia olisi kommentoitu yhtä irstaasti kuin minua, keskeneräistä kakaraa. Olin todella pettynyt siihen, että edes äiti ei asettunut minua puolustamaan ja tukkinut miesten suut. Aikuisena ei ole juuri kommentteja kuulunut, ja jos joku on yrittänyt, olen kyllä osannut itse puolustaa itseäni ja tukkia äijien kituset. Fyysistä häirintä ei ole onneksi ollut koskaan. Jos aikuisena olisi ollut, niin tiedän kyllä, mihin kiukkuinen potku olisi ollut suunnattava.
Olen koulun ruokalassa valvomassa ruoanjakoa ja keittolan emäntä kyttää vieressä jokaista liikettäni ja kaikesta mahdollisesta pitää saada sanottua se viimeinen sana. En osaa edes keittoastian kantta avata, ettei emäntä ota kantta kädestäni, sulje sitä ja avaa uudelleen ja sano, että näin se kuuluu avata....
Naiset pukeutuvat seksikkäästi julkisilla paikoilla, mutta kun sitten kysyn ihan kohteliaasti, että "annatko pillua?" tai "paljonko maksaa?", niin tulee vain vittuilua tai avokämmentä. Häiriinnyn!
Nainen laitto nimettömän ja keskisormen peräsuoleen ja kielellä nuoli kiveksiä samalla. Olin nukkumassa kun tämä tapahtui nainen oli tuntematon.
Eiköhän tämä ulina alkaisi jo riittämään