Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätteiden lajittelu on naurettavaa ekonatsien puuhastelua johon minä en ikinä ala

Vierailija
11.03.2018 |

FYI.

Amen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5. Ihmisen on käytettävä energian hiukan johonkin muuhun kuin kananmunankuoriin.

Vierailija
2/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätteet ja pesuaineet eivät ole mikään ongelma. Teollisuuden saasteet ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelu on muutakin kuin keskittymistä kananmunankuoriin. Kun opettelee lajittelun ja hankkii tarvittavat astiat, sujuu lajittelu siinä missä muukin kodinhoito. 

Vierailija
4/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandopaskaa edestakaisin postissa kuljettavat naiset ovat se ongelma.

Vierailija
5/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin elämäntapaasi. HYI ÄLLÖÄ!

Vierailija
6/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätteet ja pesuaineet eivät ole mikään ongelma. Teollisuuden saasteet ovat.

Kumpikin on, mutta koska kotonani voin vaikuttaa vain omiin jätteisiini, keskityn niihin. MInulle ei riitä perusteeksi se, että jossain on joku suurempi ongelma kuin minulla. 

Vierailija
7/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajitellaan te siellä maalla. Helsingissä neliöhinta on 7000 e, ei sitä tuhlata roskiksiin!

Vierailija
8/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zalandopaskaa edestakaisin postissa kuljettavat naiset ovat se ongelma.

This!

Vierailija
9/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti laitat lajittelemattomat jätteesi edes sinne sekajäteastaan. Meidän taloyhtiössä muovia, metallia yms. muuta rojua löytyy toisinaan lehtilaatikosta, toisinaan pahvikeräyksestä, ja välillä jopa biojätteestä. Pari vajaaälyistä siis pilaa muiden lajittelun ja aiheuttaa taloyhtiölle lisämaksuja.

Vierailija
10/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet wt ja vähemmän älykäs, et muuta voi.

Vierailija
11/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä. Mun mielestä on ihan turhaa ylipäätään huolehtia mistään. Esim. paskon minne huvittaa, oli se sitten olohuoneen nurkka tai sänky.

Vierailija
12/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole yhtään älyä niin eipä se jätteiden lajittelu sitten mitään helppoa olekaan. Joten ymmärrän aloittajaa siltä osin. Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa.

Vierailija
13/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän maksetaan turhaan kierrätysmaksua kodin sähkölaitteista, koska ne päätyy silti jonnekin kehitysmaahan poltettavaksi ja joku välikäsi imee sen maksun omiin liiveihinsä. Pistää miettimään miten tää loppu kierrätystouhu sitten toimii todellisuudessa, ekokansalaisten kuvitellessa että nyt heidän jätteensä kierrätetään eivätkä rasita luontoa.

Vierailija
14/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä onkin trolli, vastaan tähän. Onneksi kaikki eivät lajittele, koska tuollaisella älykkyydellä tuskin siihen pystyisit, siinä menisi moni lajitteluerä kaatopaikalla...

Vierailija
15/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa cool aikuinen. Sun mielipiteet kuultuaan ihmiset varmaan taputtaa, eikä koskaan tule kiusaantunutta hiljaisuutta.

Vierailija
16/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lajittelu on muutakin kuin keskittymistä kananmunankuoriin. Kun opettelee lajittelun ja hankkii tarvittavat astiat, sujuu lajittelu siinä missä muukin kodinhoito. 

Riippuu siitä missä asuu. Omakotiasukkaalla lajittelussa on monta vaihetta. Minä lajittelen paperin, kartongin, pullot ja metallin. Kerään ne autotallin nurkkaan odottamaan sitä päivää kun on asiaa HSY:n keräyspisteen lähettyville. Muille jätteille, bio ja muovi ei ole kierrätysmahdollisuutta. Kierrätyspisteeseen saa viedä ainoastaan muovipakkaukset ja kaupan muovikassi päättää minulla päivänsä roskapussina. Minulla on puutarhajätekompostori, mutta elintarvikejätteen vieminen sinne on kiellettyä enkä edes haluaisi niitä sinne puhtaan puutarhajätteen sekaan.

Niin, sitten jos se päivä koittaa että minulla on asiaa kierrätyspisteen lähettyville, tai lähden sinne varta vastan roskien vientiin, niin kerään nuo edellä mainitut jutut autotallin nurkasta auton perään ja lähden matkalle toivoen että säiliöissä on tilaa. Jos ei ole niin jätteet jäävät takakonttiin ja käyn tarkistamassa säiliön tilanteen silloin tällöin.

Viimeksi tosin kyllästyin odottamiseen ja heitin pahvilaatikot ja viinipullot sekäjäteastiaan kun oli jätteen hakupäivä ja säiliössä oli reilusti tilaa. Pahville tuo olikin oikea paikka, se palaa hyvin, pulloille ei niinkään, mutta rajansa kierrätysintoilullakin.

Vierailija
17/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä missä asuu. Omakotiasukkaalla lajittelussa on monta vaihetta. Minä lajittelen paperin, kartongin, pullot ja metallin. Kerään ne autotallin nurkkaan odottamaan sitä päivää kun on asiaa HSY:n keräyspisteen lähettyville. Muille jätteille, bio ja muovi ei ole kierrätysmahdollisuutta. Kierrätyspisteeseen saa viedä ainoastaan muovipakkaukset ja kaupan muovikassi päättää minulla päivänsä roskapussina. Minulla on puutarhajätekompostori, mutta elintarvikejätteen vieminen sinne on kiellettyä enkä edes haluaisi niitä sinne puhtaan puutarhajätteen sekaan.

Niin, sitten jos se päivä koittaa että minulla on asiaa kierrätyspisteen lähettyville, tai lähden sinne varta vastan roskien vientiin, niin kerään nuo edellä mainitut jutut autotallin nurkasta auton perään ja lähden matkalle toivoen että säiliöissä on tilaa. Jos ei ole niin jätteet jäävät takakonttiin ja käyn tarkistamassa säiliön tilanteen silloin tällöin.

Viimeksi tosin kyllästyin odottamiseen ja heitin pahvilaatikot ja viinipullot sekäjäteastiaan kun oli jätteen hakupäivä ja säiliössä oli reilusti tilaa. Pahville tuo olikin oikea paikka, se palaa hyvin, pulloille ei niinkään, mutta rajansa kierrätysintoilullakin.

Miksi et vienyt niitä viinipulloja pullonpalautusautomaattiin?

Vierailija
18/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalousjätteitä on ihan järjetöntä lajitella, koska ne lajitellaan kuitenkin siellä jätekeskuksessa ja roska-autoon ne menee kaikki sekasin sinne puristamoon.

Vierailija
19/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kierrätä mitään. Kaikki pattereista palautuspulloihin menee suoraan sekajätteeseen.

Vaikutan varmaan itsekkäältä mutta kasa keräyssankoja kaapissa ei houkuta eikä varsinkaan mikään biojätteen löyhkä ja banaanikärpäset.

Kierrättäkää te minunkin puolestani, minulla on muita harrastuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi