Unelmia
Olen vähä reilu 30 v nainen. Minulla on kaksi lasta ja olen yh. Omistan talon jonka myymisestä saisin kivasti rahaa. Unelmani on muuttaa pienempään taloon, elää velattomana ja pitää töistä vuosittain pari kk palkatonta ja matkustella lasten kanssa. Esim. Talvisin kaukomaissa jne.
Elääkö kukaan tämmöstä elämää? Mitä ajatuksia ylipäätään herää? Unelmani tuntuu niin täydelliseltä, että mietin et mitä en oo älynny ottaa huomioon :D
Kommentit (2)
Asuntoihin ja kiinteisiin kustannuksiin ei kannata hirttäytyä. Rakenna elämästäsi sellainen kuin haluat ja mikä sopii toiveisiisi ja tavoitteisiisi parhaiten.
Suosittelen harrastaan Exceliä ja laskemaan paljonko sinulle jää asuntokaupoista viivan alle kun ynnäät muuttokulut, verot ja maksut, välittäjänpalkkiot ja mitä siinä nyt onkaan. Kannattaa olla ennemmin negatiivinen kuin positiivinen arvioissa kustannuksista.
Kun saat kaupat tehtyä niin pääoma olisi hyvä saada tuottamaan niin että sitä pääomaa ei tarvi nakertaa vaan sen tuotolla voi tukea palkkatuloja ja ylläpitää elämää. Tähän lisää Exceliä arvioimaan paljonko pääoma tuottaa (verot 30%) ja sitten arvioimaan mitä tuotolla saa aikaiseksi.
En ota kantaa siihen paljonkin rahulia mihinkin tarvitaan vaan suosittelen laskemaan kuviota jotta saat dataa siitä mikä on mahdollista. Pääomaa tarvii kohtalaisen paljon että sen tuotto on merkittävää mutta pienistä puroista syntyy suuri virta.
Anyone?