Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi neurologialla ei suostuta oikomaan asperger-diagnoosia, jos se on väärä?

Vierailija
10.03.2018 |

En tarkoita, että neurologien pitäisi oikoa mieliksi väärä diagnoosi pois, vaan että tutkisivat uudestaan, jotta voivat todeta aiemman diagoosin olleen virheellinen.
Eivätkö he halua oikoa asiaa vai mikä on syynä? Riittääkö heille, että vanha diagnoosi on olemassa ja se siitä?
Onko kukaan hakenut oikomista virheelliseen diagnoosiinsa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millä perusteilla diagnoosi on väärä?

Onko vain sun oma keksintö vai onko joku muu sanonut niin? Mikä on sitten uusi/korvaava diagnoosi?

Vierailija
2/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi vaan parempi hyötyä sen virheellisen diagnoosin eduista?

Voit pelleillä ihan rauhassa ja hakea korvauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologialla tupataan keksimään piirteitä kaikista oireyhtymistä siellä käyville, mutta se ei tarkoita, että sinulla olisi mikään oireyhtymä tai vastaava. Pienistä piirteistä viis, niitä on kaikilla, jopa neurotyypillisillä.

Tietenkin asperger-diagnoosit ovat usein kevyin perustein annettuja neurologialla, joten olet oikeutettu hakemaan muutosta, mutta hae lääkärin kautta aika neurologialle sitä ennen.

Kyllä niitä voidaan oikaista, jos niin nähdään.

Muista tuoda esille, miksi pidät vanhaa diagnoosia virheellisenä jne.

Onnea matkaan!

Vierailija
4/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet 90-luvulla diagnoosin saanut, olet luultavasti saanut virheellisen diagnoosin.

Oikomispyyntöä eteenpäin vaan.

Vierailija
5/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger on nyt herkkä aihe täällä tänään.

Vierailija
6/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyseenalaisin neurolooginen oireyhtymä, mitä on tarjolla.

Vierailija
7/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, ei nää palstalaiset anna sulle kunnon vastauksia. Ne sylkee ja nauraa sun jutulle.

Vierailija
8/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyseenalaisin neurolooginen oireyhtymä, mitä on tarjolla.

Ja ylidiagnosoiduin.

Vierailija
9/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille riittää kerran burgeri aina burgeri -menetelmä.

Vierailija
10/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi toinen diagnoosi neurologilta, mutta epäilen sitä. Ensinnäkin testiä tehdessä olin nukkunut todella vähän ja sekoilin jo asioissa, joissa ei normaalisti ole mitään ongelmia. Sanoin tämän kyllä neurologillekin, mutta ilmeisesti ei kokenut sen sitten haittaavan tarpeeksi... En vain ole huomannut mitään ongelmia tällä alueella, millä niitä ongelmia pitäisi nyt sitten olla.

Vierailija
11/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi toinen diagnoosi neurologilta, mutta epäilen sitä. Ensinnäkin testiä tehdessä olin nukkunut todella vähän ja sekoilin jo asioissa, joissa ei normaalisti ole mitään ongelmia. Sanoin tämän kyllä neurologillekin, mutta ilmeisesti ei kokenut sen sitten haittaavan tarpeeksi... En vain ole huomannut mitään ongelmia tällä alueella, millä niitä ongelmia pitäisi nyt sitten olla.

Huono unisuus aina vaikuttaa testituloksiin, eikä anna tuon puolesta neurologeille sitä neurotyypillistä lopputulosta. Hyvä, että mainitsit nukkuneesi huonosti, mutta neurolla tämä voidaan tulkita defenssiksi eli puolustukseksi, joten he pidättäytyvät siinä, minkä annat sinä hetkenä heille testien aikana.

Vierailija
12/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ylilauta?

Vierailija
13/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä ylilauta?

Ei, vaan perjantai-ilta vauvalla.

Vierailija
14/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä ylilauta?

Ei, vaan perjantai-ilta vauvalla.

On se nättiä, kun joku on ajantasalla.

Vierailija
15/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastainen ongelma. Lähisukulaisellani on diagnosoitu asperger, ja sopivia piirteitä esiintyy myös eräillä muilla lähisukulaisillani. Olen ollut jo pitkään varma, että minullakin on lievä asperger, sillä minussa on paljon aspergerpiirteitä ja samaistun hyvin voimakkaasti assinaisten kertomuksiin omista oireistaan ja elämästään aspergerin syndrooman kanssa. Lääkärit eivät kuitenkaan ole koskaan ottaneet epäilyjäni tosissaan, mahdollisesti siksi että olen nainen. En ole koskaan päässyt edes neurologille asti.

Vierailija
16/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet 90-luvulla diagnoosin saanut, olet luultavasti saanut virheellisen diagnoosin.

Oikomispyyntöä eteenpäin vaan.

Tiedän yhden jonka diagnoosi kumottiin aikuisena. Sai 90- luvun lopulla lapsena diagnoosin. Siinä meni useita kuukausia erinäisissä tutkimuksissa ja lopulta tieto että ei ole asperger.

Vierailija
17/17 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että aina joku diagnoosi on muodissa. Muistan, kun tällä palstalla vielä muutama vuosi sitten keskusteltiin jatkuvasti ADHD:sta ja nyt sitten tätä aspergeria tulee joka tuutista ja leimaa otsaan joka toiselle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi