Kannattaako 40- vuotiaan enää vaihtaa alaa?
Vanha tutkinto on, mutta töitä ei ole ollut 3 vuoteen.
Kommentit (18)
Tietenkin kannattaa, jos vaan töitä on saatavana. Työuraa on enemmän jäljellä kuin takana.
Miksi edes kysyt. Aina kannattaa vaihtaa, jos siltä tuntuu. Järkevästi kannattaa myös tietenkin valita joka iässä.
Minusta kannattaa, mutta jos takana on 3 vuotta työttömyyttä niin uuden alan on pakko olla hyvin työllistävä. Ei voi enää valita kiinnostuksen mukaan.
Minä uudelleen kouluttauduin. Aikuislinjalla aloitin 39v. 2 v.opiskelua ja työharjoittelua, nyt 41 ja viimeisin työharjoittelu poiki vaki paikan. Kyllä kannattaa ja kannattaa hyödyntää mahdolliset harjoittelut hyvin. Itse hain harjoittelu paikkoja hyvinkin laskelmoidusti, mietin mihin voisin oikeasti jäädä pitempään ja millaisia työmatkoja tulisi.
Itse olen kokenut että harjoitteluissa työnantajat ovat arvostaneet sitä muuta osaamistani jota elämässä on tullut mukaan.
Ei pelkästään ns. työnimikkeen tehtävät vaan myös sosiaaliset taidot työpaikalla ja muun tiedon soveltaminen töissä.
Suosittelen uutta koulutusta lämpimästi.
Tottakai! Ei 40-vuotias ole vielä vanha.
Olen niin katkera ja pettynyt työttömyydestäni, että pää räjähtää.
ap.
Ei.
Vain jos aikaisempi työhistoriasi sivuaa uutta koulutusta. Muuten jäät vain nuorten jalkoihin.
Ei tätä tutkintoa saa mitenkään työllistäväksi. Mitä sitten teen? Odotan eläkettä?
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä tutkintoa saa mitenkään työllistäväksi. Mitä sitten teen? Odotan eläkettä?
No sithän ei muuta vaihtoehtoa oikeastaan edes ole
Mä hain just amk haussa vaikka ihan ok palkkainen vakityö.
T yh 45v - en tiedä millä pärjään jos pääsen..
Mitkä naisvaltaiset alat hoitajia ja opettajia lukuunottamatta työllistää?
Totta kai kannattaa. Jos päätoiminen opiskelu ei innosta, niin ainahan voi yrittää saada oppisopimuspaikkaa jos se on mahdollista sillä valitulla alalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä uudelleen kouluttauduin. Aikuislinjalla aloitin 39v. 2 v.opiskelua ja työharjoittelua, nyt 41 ja viimeisin työharjoittelu poiki vaki paikan. Kyllä kannattaa ja kannattaa hyödyntää mahdolliset harjoittelut hyvin. Itse hain harjoittelu paikkoja hyvinkin laskelmoidusti, mietin mihin voisin oikeasti jäädä pitempään ja millaisia työmatkoja tulisi.
Itse olen kokenut että harjoitteluissa työnantajat ovat arvostaneet sitä muuta osaamistani jota elämässä on tullut mukaan.
Ei pelkästään ns. työnimikkeen tehtävät vaan myös sosiaaliset taidot työpaikalla ja muun tiedon soveltaminen töissä.
Suosittelen uutta koulutusta lämpimästi.
Lähihoitaja?
Vierailija kirjoitti:
Vanha tutkinto on, mutta töitä ei ole ollut 3 vuoteen.
Todellakin kannattaa!
Vaihdoin alaa 46-vuotiaana. Tulin hoitovapaalta takaisin työelämään, uudessa asuinkaupungissa enkä halunnut jatkaa entisellä alalla jossa olisin ollut illat ja viikonloput töissä. Hyvin on mennyt, olen jo edennyt uudella uralla kun muutama vuosi takana.
No sulla on n. 25 vuotta työelämää edessä. Mieti.