Naama turpoaa meikeistä! Apua. Mitä voi tehdä?
kokeilin eilen uutta osatmaani Maybellinen meikkivoidetta, laitoin ensin kavovoiteita, Aqualan Plus:saa alle, sitten meikkivoidetta naaman, päälle puuteria, silmien rajausta, ripsaria, huulipunaa. Olin näin n. 5 tuntia.
Sitten Pesin pois Lorealin halvalla kasvopesuaineella. Pesin kaksi kertaa. SItten naama näytti että on punaisia läiskiä. Laitoin siihen Aqualan Plussaa. Tuo voide sopii kyllä mulle, eikä ikinä ole aiheuttant mitään ongelmia.
Yöllä heräsin ja menin vessaan. Naama oli turvonnut. Pesin kaiken pois mitä lie naamassa olikaan tuon aiheuttanut.Menin nukkumaan.
Naama oli aamulla turvonnut kauttaaltaan ,ja punoittava.
Mikä näistä aiheutti sen?
Huomautan että silmäluomillani oli jo aiemmin jonkunmoista lievää punoitusta, luulen sen tulleen joko shampoosta (Lorealin kampaamo tuote, ruskea pullo) tai hoitoaine (Paul mitchell).
Noin kk sitten mulle kävi lähes sama tilanne, mutta silloin meikivoiteena oli BB voide Maybellineltä.
Pitääkö koko meikkaus lopettaa? Ei tässä enää voi muuta tehdä.
Kommentit (11)
onko ihon kuivuus suurin syy tähän, ja että puuteri ja kasvopesu kuivattaa vielä enemmän? Mikä olisi hyvä halpa kasvojen pesuaine joka ottaa kuitenkin meikit pois?
Mullakin om tätä, aqualan ainakin aiheuttanut mulle, samoin jotkut meikit, todella rasittavaa, kun ei tiedä, mikä ainesosa sen aiheuttaa.
Kannattaa ottaa kuvia kasvoista.
Ja taitaa se maybeline olla syypää. Oletko kokeillut apteekkien kosmetiikkatarjontaa?
Iho on ihan paniikissa kun sitä meikataan.
Meikit pitäisi kieltää lailla.
Koita cliniquen meikkivoidetta, ne testataantosi moneen kertaan, ettei pitäis aiheuttaa tommosta.. ei silti 100-varma, ainahan jokuvoi herkistyä, mutta cliniqueta suosittelen
Minulle on aina tullut iho-oireita (punoitusta, kirvelyä, rohtumista, kipua) Maybellinen huulirasvoista ja -punista. Muilta merkeiltä ei ikinä.
Kokeile ilman aqualania, koska se on ekana iholla. Vertaile tilannetta, onko muutosta. Voi olla mikä tahansa noista tuoteista. Kokeilemalla selvinnee.
Kokeile jotain muuta merkkiä. Joku Bare Escentuals mineraalimeikki vois toimia. Tai sit se Aqualan ei sovi meikin kanssa. Siinä ei muutenkaan ole hoitavia ominaisuuksia. Nykyään ne apteekeissakin myyvät kaikenlaista kosmetiikkaa, joka ei ole yhtään sen turvallisempaa kuin mikään muukaan. Kantsis vähän tutustua inci-listoihin noissa tuotteissa ja selvittää mikä ainesosa on se mikä ton aiheuttaa.
Se on se aqualan plussa, jätä se.
*katsoo kristallipallostaan*