Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kantorepuista/rinkoista

19.04.2006 |

Onko kokemuksia kantorinkoista tai -repuista. Kesä tulee ja isokokoista (9,5 kg) puolivuotiasta pitäisi kantaa mm. kaupungilla ja taidenäyttelyissä. Mietitään millainen kantoväline kannattaisi ostaa? Mielellään käyttöikä voisi olla pidempi kuin vain ensi kesä. OLisi myös hyvä, että vauvan saisi helposti kyytiin ja pois ja vauva myös näkisi hyvin eteensä siitä. On nimittäin aika vilkas vaavi, joka kyllästyy helposti. Ja tietysti repun pitäisi olla turvallinenkin. Osaako kukaan suositella mitään kantovälinettä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai on niitä varmaan uudempia malleja kuin tuo no.2) on meillä ollut ehta peli!!! Se on turvallinen, helppo käyttää, lapsi näkee siitä hyvin, siinä on sadetta varten katos ja saa sadesuojankin lisätavarana, ei hiosta lasta tai kantajaa, max. painoraja on 22kg. Rinkka on aina ' painavampi' laite kuin kantoreput, mutta itse tykkään siitä jotenkin enemmän, on helpompi kantaa, kun sen kehikko tukee kantamista. Lisäksi siinä on pieni reppuosa, johon voi laittaa mukaan vaipan, vesipullon jne. mitä matkassa tarvii. Kantorinkassa on tärkeää, että sen sovittaa molempien kantajien selkään - meillä ollaan miehen kanssa sen verran eri kokoisia että esim haltin rinkassa ei meille säädöt riittäneet! Rinkkoja kannattaa katsella vaikka huutonetistä tai vauvan ostamyy-palstalta, saa puoleen hintaan verratuna uuteen. Kun ovat aika hintavia.

Toki kantoliina on kaikkein helpoin kuljettaa mukana, mutta sitominen selkään on hankalampaa. Kantoreppujen nimeen vannoo sit toiset.

Vierailija
2/3 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommalle noi Deuterin rinkat ovatkin hyviä :) Käyttöikäsuositus on muistaakseni 9 kk:sta alkaen ja joka tapauksessa niin, että lapsi osaa jo itse istua (lattialla). Meillä on Deuter Kid Comfort III, koska se oli ainoa, jossa saatiin säädöt kohdalleen sekä minulle että miehelle. Hintaa rinkalla oli noin 200 euroa.

Meillä on pienempänä käytetty kantoliinoja (pitkiä) ja Ergoa (Patapum on ilmeisesti vastaava kuin Ergo). Itse tykkään liinoista, mutta Ergokin on kelpo peli :) Mies vallan käyttää sitä, kun ei ole oikein päässyt tohon liinailuhommaan sisälle. Ergossa on vähän sama idis kuin rinkassa eli paino kulkee lantion varassa, ei hartioilla. Siksi sillä jaksaa kantaa isompaakin. Itselleni 15 kg selässä oli Ergon kanssa liikaa, painopiste oli liian takana ja asento tuntui takakenolta.

Ergon hintaa en ihan tarkkaan muista, oliskohan se jotain 80-90 euron välillä? Sitä tuo maahan Babyidea (www.babyidea.fi), heidän sivuiltaan varmaankin löytyy hinta :)

Puolivuotiasta kantaisin Ergossa mieluiten edessä, siinä kaveri näkee hyvin ympärilleen mutta voi kuitenkin hakea turvaa äitistä tai isistä sellaisen hetken tullessa :) Lisäksi jos kaveri nukahtaa kesken kyydin, sen huomaa ja voi laittaa niskatuen, ettei pää retkahtele. Vauvan jalkojen asento on Ergossa hyvä eli mitään verenkiertohäiriöitä ei pitäisi ilmaantua (vaikka tokihan pidemmällä kantotaipaleella jalkoja kannattaa vähän koitella aika ajoin - koskee tietysti kaikkia kantolaitteita).

Jos lapsi on kovin pitkä, edessä kantaminen voi peittää kantajan näkyvyyttä liikaa. Tämä tuskin on ongelma puolivuotiaan kanssa kuitenkaan, itse olen kokenut sen ongelmaksi parivuotiaan kanssa ;) Ergossa ei pysty kantamaan edessä naama menosuuntaan, mutta lapsella kääntyy kyllä pää tarvittaessa. Ja jos liikutaan, kyllä maisemat vaihtuvat aivan riittävästi vauvan tarpeisiin :)

T. Fuulis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantoreppu!

On ollut loistava ostos. Samantyylinen kuin ergo, mutta edullisempi. On helppo kuljettaa mukana, pukea päälle ja ottaa lapsi välillä pois.