Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla olis yritysidea, kertokaa onko järkeä tai hyvä?

Vierailija
07.03.2018 |

Itse ei tällä hetkellä voi aloittaa yritystä mutta jos joku saa kiinni ideasta.

Elikkä, masentuneille erilaisia toiminta kursseja, jotka ei maksa ihan hirveästi, en tiedä onko sellaisia parempi arki kursseja. On liikuntaan fitfarmia ym. mutta tarkoitan vaikka ihan elämänhallintaan, siivoukseen jne, Olisi kädestä pitäen netin välityksellä ohjeet mitä minäkin päivänä pitäisi tehdä ja saada aikaan. Vertaisryhmä josta tukea, ohjeita. En ihan tarkkaan tiedä mitä näissä olisi sisällöltään. Mutta meillä on Suomessa reserviä hirveästi masentuniessa, jotka ei saa apua tarpeeksi. En tarkoita terapiaa tai keskustelua vaan ihan käytönnön neuvoja asioissa. Youtubessa on tietty raivaus ja siivouvideoita mutta ei vertaisryhmää eikä suomeksi. Saako joku ideasta kiinni? Tai ideoita tähän miten masentuneet saisi aktivoitua. Tietty on iso ryhmä masentuneita jotka on jo aktivoituneita, heille varmaan terapia auttaisi. Tai juttelu tai rennompi ote elämään.

Itse olen sairastanut vakavan masennuksen ja vieläkin taistelen sen kanssa. Käytännön asiat kuten siivous, ruuanlaitto (terveellisen) jne välillä ontuu. Kaipaisin tsemppiä mitä en saa lähipiiristä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä olisi yrityksen ansaintalogiikka? Onko näillä masentuneilla maksukykyä?

Vierailija
2/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, mutta ei haittaisi jos mukana olisi joku koulutettu mt-ammattilainen. Ja keskusteluilla kannattaisi olla selkeät säännöt ja niiden mukainen vahva moderointi.

Oma kokemukseni on, että masentuneiden keskinäiset keskustelut voivat viedä huonoon suuntaan siinä missä hyväänkin. Entä, jos joku käyttäisi palveluasi vaikkapa itsemurhan toteuttamisvinkkien levittämiseen?

Ja varmaan saat varautua myös huoleen siitä, mitä asiakkaillesi kuuluu, jos he eivät joskus kirjaudukaan palveluusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä olisi yrityksen ansaintalogiikka? Onko näillä masentuneilla maksukykyä?

Pitäisi saada jotain kunnan maksusitoumuksia tai vastaavia. Eikä näillä leikkurikuureilla sellaisia heru.

Ei jatkoon.

Vierailija
4/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusmetodina "maistakaapa vähän tästä desinfiointiainepullosta niin opitte siivoamaan"? Mutta ei toimi liikeideana. Korkeintaan harrastuksena.

Vierailija
5/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkon kautta ei kiinnosta.

Vierailija
6/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ongelmahan on, että masentuneet ei saa tällä hetkellä konkreettista apua. Pitäisi olla sen verran jaksamista, että jaksaa ottaa itse asioista selvää tai etsiä tietoa ja opiskella. Monikaan ei siitä selviydy. Terapia ei aina toimi, joillakin ehkä toimii motivaattorina mutta ei itselläni. Tarvisin kädestä pitäen apua ja tsempparin arkeen.

ap

Vierailija
7/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea esimerkiksi kuntien mt-neuvontaan.

Näyttelijät tekevät hyvin käsikirjoitetut videot, jotka esitetään päivittäin klo 10: suihkuun, hampaiden pesu, pukeutuminen ja vähintään vartin kävelylle. Ruoanlaitto. Tiskaus. Siivous. 

Yhteydenotot hoidettaviin esimerkiksi tekstiviestien avulla ja tieto siitä, miten tulee päivän aikana toimia. Vertaistukea puhelin- ja verkkomuodossa, keskusteluryhmiä ja vapaaehtoisia, joiden kanssa jutella.

Jonkinlainen "tarrataulu" nettiin, jonne voi merkitä, kun on tehnyt ehdotetun työn. Kaikki ihmiset ilahtuvat palautteesta.

Vierailija
8/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa ideaa, mutta kuten yllä sanottiinkin, kunnat eivät halua maksaa mistään, joten käytännössä tällainen ei tule onnistumaan. Olet oikeassa siinä, että masentunut tarvitsisi apua arjesta selviytymiseen, mutta ehkä tällainen idea toimisi paremmin kolmannen sektorin vapaaehtoistoimintana. Tarvetta avulle on. 

Vierailija
9/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkon kautta ei kiinnosta.

Miksei? Olethan sinä nyt koneella ja luet viestejä.

Etäneuvontaa jonkinlaisena webinaarina?

ohis

Vierailija
10/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä masentuneena mitään neuvoja tarvi. Tiedän itsekin mitä pitäisi tehdä, ei sitä mulle tarvi sanoa. Ei masennus tee tyhmäksi vaan voimattomaksi.

Vierailija
11/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä.

Vierailija
12/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, mutta hae rahoittaja. Voisiko RAY rahoittaa? Tai jokin hankerahoitus?

Vierailija
13/13 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä masentuneena mitään neuvoja tarvi. Tiedän itsekin mitä pitäisi tehdä, ei sitä mulle tarvi sanoa. Ei masennus tee tyhmäksi vaan voimattomaksi.

Ap:n logiikka vissiin oli se, että sieltä verkosta saisi tsemppiä? Oikeastaan koko homma sopisi paremmin esim. omatoimisille kehitysvammaisille kuin yleensä masentuneille. 

Itse masennuksessani olisin saanut eniten apua siitä, että olisi joku elävä, tunteva, oleva kanssani vierelläkulkijana. Harkitsin koiran ottamista ja usko(i)n että olisin sen tarpeista kyennyt huolehtimaan ja minua olisi auttanut sen läsnäolo. Lopulta tulin siihen tulokseen, että jos eläimelle sattuisikin jotain ja sairaspäivärahalle tipahdettuani en kykenisikään hoitamaan asiaa, varmaan tappaisin itseni. Ei tullut koiraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi