Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain vakituisen työn pätevämpien työnhakijoiden ohi suhteilla.

Vierailija
07.03.2018 |

Hain pitkään oman alan töitä ja näytti siltä, etten tulisi työllistymään ikinä. Olematon työkokemustausta, kun olin pitkään lasten kanssa kotona. Koulutusta oli ammattikorkeakoulu ja maisterista gradu tekemättä (on edelleen..).

Sain jostain kumman syystä nykyiseen työhöni haastattelukutsun ja lopulta minut valittiin. Olin aivan ihmeissäni, sillä olin hakenut oman alan töitä jo kolme vuotta tuloksetta. Tapasin ennen haastattelua aulassa muita haastatteluun tulevia ja he olivat aivan selvästi pätevämpiä kuin minä - työkokemus ja koulutus paljon parempi kuin minulla.

Nyt olen ollut puoli vuotta tässä työssä ja satuin näkemään kansion, jossa oli tätä minun työtäni hakeneiden hakijoiden hakupaperit. Uteliaisuus voitti ja kurkistin. Ja olin oikeassa, KAIKKI olivat muodollisesti pätevämpiä kuin minä ja heillä oli paljon paremmat työkokemukset kuin minulla. Heillä oli oikeasti sata kertaa paremmat työhakemukset kuin minulla.

Aloin epäillä jotain viheliäistä jo heti alkuun ja nyt viimein sain varmistuksen. Sain paikan suhteilla. Ja nimenomaan suhteilla. Sen enempää avaamatta yksi henkilö kiristi omilla suhdesotkuillaan pomoani, jotta minut palkattaisiin.

Harmittaa. Siis se, että vein paikan joltain pätevämmältä ja harmittaa se, etten omilla töilläni ansainnut tätä paikkaa. Olen vain pelinappula :(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi tämä "kiristäjä" halusi juuri sinut siihen paikkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla