EF VAI STS KOKEMUKSIA
Onko kokemuksia et mimmosta sts opetus on, kun haluaisin mennä kielimatkalle, mutta mietin nyt meenkö ef vai sts, koska sts on paremmat valikoimat, mutta haluan kuitenkin opiskella siellä ja oppia itse kieltä?
Kommentit (8)
Jatkan vielä. Meillä oli 3 viikkoa opetusta 5 päivää viikossa 4-5 tuntia joko aamulla tai iltapäivällä ja sen jälkeen ohjattua ohjelmaa sinne noin kello 9 asti, jolloin alettiin lähteä host perheisiin päin. Tää ohjelmakin yleensä pyrki kehittämään kielitaitoa ja rohkaisemaan kielen käyttöön. Viikonloppuisin oli sit retkiä ja vapaampaa hengailua kaupungilla.
-1
Mä olin viime kesänä Maltalla kielimatkalla ja mun mielestä opetus oli siellä hyvä! Ekalla päivällä tehtiin kielitesti ja meiät jaettiin sen mukaan eri tasosiin luokkiin! Meil oli kouluu 5krt viikossa ja 3h/päivä. Opetus oli laadukasta ja opin sieltä paljon.
Mä olin Brightonissa, Englannissa 2016 kesällä kolmen viikon kielimatkalla, josta vaan kahdella viikolla käytiin koulussa. Meillä oli kolme tuntia päivässä koulua aamuisin. Meille jaettiin kirjat ekana päivänä, kaikille ei niitä kumminkaan riittänyt eikä kyllä käytettykkää niitä kamalasti. Joskus opiskeltiin ns. ’leikin kautta’ eli pelattiin vaikka otsapokkaa englanniksi tai tehdään pieni näytelmä jostain tietystä aiheesta.
Kumminkin ensimmäisellä tunnilla koulussa tehdään tasotesti jonka avulla opettajat pistää oppilaat hyvään ryhmään.
STS:sän palvelu on erittäin hyvä. Opettejat, ohjaajat ja työntekijät ovat aina tavoitettavissa ja auttavat aina. Lisäksi opetuksen ohessa on upeita ohjelmia. Varmasti yksi elämäsi upeimmista kokemuksista.
Heippa, kävin 2017 Ranskassa kielimatkalla STS:n kautta ja itse koin oppivani paljon. Luulen kuitenkin oppineeni eniten host Familyn seurassa, sillä koulua oli vain 3h/5pv vk ( ei sillä, että se olisi haitannut mitenkään 😂). Koin kuitenkin, että koulussa oli laadukas opetus ja tietäviä opettajia. Vaikka hän ei puhunut paljoakaan englannin kieltä hän pystyi opettamaan meitä tosi hyvin! Suosittelen ehdottomasti STS!
Suosittelen STS enemmän,sillä EF rahastaa kokoajan, mukamas sisältyy hintaan mutta silti paikanpäällä kaikki onkin maksullista. Itse jäin monista aktiviteeteistä paitsi kun en ollut tähän varautunut. Jos nyt päädyt kuitenkin EF, niin rutkasti rahaa mukaan!
Mä olin muutama vuosi sitten abivuottani edeltävänä kesänä STS:n kautta Oxfordissa. Opetuksesta vastasi sekä STS:n opettajat, joilla on aineenopettajan koulutus, dekä Oxfordin yliopiston omat opettajat. Koin ainakin itse opetuksen hyödylliseksi ja laadukkaaksi.