Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllistyminen aktiivimallileikkausten jälkeen monelle sula mahdottomuus!?!

Vierailija
07.03.2018 |

Monelle yksinelävälle vajaakuntoiselle työmarkkinatuki on ainoa tulonlähde. Jos työmarkkinatuesta vielä leikataan, voi työhön, työkokeiluihin yms. lähteminen olla tulevaisuudessa sula mahdottomuus. Matkat töihin maksaa, työpaikalla tarvii jotain syödä, lääkärikäynnit voi lisääntyä jne. Osalla on jo nyt maksettavana useita lääkkeitä, opintolainoja jne. miten aktiivimalli muka auttaa näitä ihmisiä työllistymään.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tähän sanoo hallitus?

Vierailija
2/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisivat jättäneet edes meidät yli 6-kymppiset aktiivimallin ulkopuolelle. Moniko työnantaja edes harkitsee mummon/papan palkkaamista?

- vähävarainen mummo -

Vierailija
4/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juha hiplaa vakuutuskuortaa, petteri kuumeisesti miettii miten saada lepomäki kuriin ja sampo narskuttaa isojen poikien heittämiä tähteitä.

Vierailija
5/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisivat jättäneet edes meidät yli 6-kymppiset aktiivimallin ulkopuolelle. Moniko työnantaja edes harkitsee mummon/papan palkkaamista?

- vähävarainen mummo -

ja monet muut

Vierailija
6/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallin ansiosta tajusin että olen tulojen vuoksi oikeutettu tt tukeen ennen mitään leikkauksiakin. Linden ja kumppaneiden avulla tajusin että mikään kikkailu leikkauksen estämiseksi ei todellakaan ole väärin heidän touhuihinsa verrattuna. Siispä leikkauksen sijaan saan tt tukea laskurin perusteella n 150 e.

Vierailija
7/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni elää jo nyt hirttosilmukka kaulassa kun ei uskalla edes liikahtaa kotoa joutumatta enemmän kuseen taloudellisesti. Kiristämällä tätä silmukkaa hallitus luulee ihmisten muka liikahtavan.

Vierailija
8/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juha hiplaa vakuutuskuortaa, petteri kuumeisesti miettii miten saada lepomäki kuriin ja sampo narskuttaa isojen poikien heittämiä tähteitä.

no siinäpä se

Vierailija
9/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallin ansiosta tajusin että olen tulojen vuoksi oikeutettu tt tukeen ennen mitään leikkauksiakin. Linden ja kumppaneiden avulla tajusin että mikään kikkailu leikkauksen estämiseksi ei todellakaan ole väärin heidän touhuihinsa verrattuna. Siispä leikkauksen sijaan saan tt tukea laskurin perusteella n 150 e.

Oletko jo hakenut ja saanut sitä  tt-tukea?

Vierailija
10/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita joilla on samoja tuntemuksia?

Vierailija
11/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitten vedota tt- tukeen kun se ei ole kaikille mikään automaatio niin kuin suurin osa ihmisistä luulee sen olevan.

Vierailija
12/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
13/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun aikoinani aloitin työn uudessa paikassa. Koko kuukausi piti jostain repiä rahaa eväisiin ennen ensimmäisen onnettoman palkan tuloa tilille (Bruttopalkka siitä työstä oli (1217e/kk) eikä ilta- ja viikonloppulisät pyörineet vasta kuin parin kuukauden jälkeen. Siinä sitä yrittää olla köyhyydessään ihmisen näköinen (hiukset ja vaatteet) ja kuljin pyörällä töihin. Onneksi ei ollut pitkä matka ja oli kesä. Mutta muistan kyllä että töistä tehdessä tuli nälkä ja eväät oli mitä oli, koska ne oli pitänyt työttömyysturvasta repiä.

Ja sitten kun tuli tuo ensimmäinen palkka, niin ei sillä heti saa kaikkea yhdellä kertaa. Eväät oli turvattu, mutta edelleen kuljin pitkään pyörällä. Ei heti voinut uusia vaatteita ja käydä kampaajalla (jotta olisi ihmisemmän näköinen) vaan kuukausi kerrallaan piti katsoa jääkö vähän ylimääräistä vain sen takia että olisi töissä järkevämmän näköinen.

Ymmärrän kyllä aloittamisen tuskat. Kaipa minä sain silloin itseni kuitenkin sen näköiseksi työntekijäksi, että minut silloin töihin valittiin. Nykyisin olen jo muissa töissä.

Vierailija
14/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun aikoinani aloitin työn uudessa paikassa. Koko kuukausi piti jostain repiä rahaa eväisiin ennen ensimmäisen onnettoman palkan tuloa tilille (Bruttopalkka siitä työstä oli (1217e/kk) eikä ilta- ja viikonloppulisät pyörineet vasta kuin parin kuukauden jälkeen. Siinä sitä yrittää olla köyhyydessään ihmisen näköinen (hiukset ja vaatteet) ja kuljin pyörällä töihin. Onneksi ei ollut pitkä matka ja oli kesä. Mutta muistan kyllä että töistä tehdessä tuli nälkä ja eväät oli mitä oli, koska ne oli pitänyt työttömyysturvasta repiä.

Ja sitten kun tuli tuo ensimmäinen palkka, niin ei sillä heti saa kaikkea yhdellä kertaa. Eväät oli turvattu, mutta edelleen kuljin pitkään pyörällä. Ei heti voinut uusia vaatteita ja käydä kampaajalla (jotta olisi ihmisemmän näköinen) vaan kuukausi kerrallaan piti katsoa jääkö vähän ylimääräistä vain sen takia että olisi töissä järkevämmän näköinen.

Ymmärrän kyllä aloittamisen tuskat. Kaipa minä sain silloin itseni kuitenkin sen näköiseksi työntekijäksi, että minut silloin töihin valittiin. Nykyisin olen jo muissa töissä.

Ei työn aloittaminen ole ongelma vaan työn saaminen.. minäkin olen ollut töissä ulkomailla kahdesti, tehnyt töitä 5 euron tuntipalkalla jne. Silti en ole nyt töissä.

Vierailija
15/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä! Kaikilla työttömillä ei ole edes toimivaa polkupyörää. Rikkinäisen pyörän korjauttaminen voi maksaa työttömälle kuukauden ruoat.

Vierailija
16/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työn aloittaminen ole ongelma vaan työn saaminen.. minäkin olen ollut töissä ulkomailla kahdesti, tehnyt töitä 5 euron tuntipalkalla jne. Silti en ole nyt töissä.

Joillekin nuo molemmat voi olla ihan yhtä iso ongelma. Leikkauksen jälkeen tuo ongelma vaan pahenee.

Vierailija
17/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla loppuunkaluttu aihe täällä mutta ihan pakko oli avautua asiasta kun maaliskuu lähestyy ja ahdinko syvenee syvenemistään

Vierailija
18/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla loppuunkaluttu aihe täällä mutta ihan pakko oli avautua asiasta kun maaliskuu lähestyy ja ahdinko syvenee syvenemistään

Korjaan huhtikuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän