Raskaus ja miehen masennus
Olen rv 30 raskaana, yhteisestä päätöksestä ja parin vuoden yrittämisen tuloksena. Mies oli alussa erittäin innoissaan vauvasta, mutta nyt joidenkin viikkojen ajan on ollut kai masentunut(?). Ainakin se on koko ajan pahalla tuulella, haluaa vain nukkua eikä sitä kiinnosta enää mikään. Lääkäriin ei tietenkään suostu menemään. Neuvolassa pyysin että täytättävät miehellä sen saman masennuskyselyn kuin raskaanaolevilla ja hän sen siinä täytti ja raksi tietenkin joka kohtaan kaikken parhaimmat vaihtoehdot ja neuvolan täti iloitsi että nolla pistettä ja ompa kiva kun kaikki on niin hyvin. No ei ole. Minun raskaudessa on ollut kaikenlaista ongelmaa, ja se vie energiani. En valita, mutta en myöskään jaksa olla niin iloinen kuin olen viime vuodet ollut, oksentaminen vie energian hauskanpitoon. Viimeinen niitti oli nyt se, että mies muuttui tuollaiseksi että siitä ei ole enää mitään tukea missään kun vain makaa eikä suostu tekemään mitään eikä puhumaan mistään. Mitä ihmettä teen? Neuvolasta ei tosiaan ole saatu apua.
Onko kellään kokemusta tällaisesta? Ap.