Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäpuolen rooli ja vastuu

Vierailija
07.03.2018 |

Olen pitkään miettinyt tätä kuviota ja jotenkin tuntuu kypsymättömältä ajattelulta mieheni kohdalta. Elikkäs minulla on kaksi lasta joista toisella kova uhma ja teini-ikä. Tämä teini vihaa kaikkea ja ei hyväksy tätä miestä elämäämme. Hän toivoo meidän eroavan. Syitä miksi hän ei pidä on se että mieheni on liian tiukka kurissa eikä tee kotona yhtään kotitöitä. Mieheni mielestä teinin pitää tulla häntä vastaan kun taas minusta hänen tulisi lähestyä teiniä ja tehdä muutakin kuin komentaa ja antaa uhkauksia kun käytös ei miellytä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja teini laitokseen niin saat nauttia rauhassa ihanasta rakkaudestasi.

Vierailija
2/11 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeeko sun miehesi olevansa lapsille isäpuoli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä suhde?

Vierailija
4/11 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. No olipas vastaus...

En kyllä teiniä mihinkään aja ja lapset tulevat minulle ensin.

Hän ei kuulemma enää koe niinkuin alussa, ei siis tee mitään lasten kanssa, ei kysy kuulumisia ym.

Tunnelma on jäätävä kotona.

Ja kyllä tässä joutuu erilleenmuuttoakin miettimään ihan vaan kaikkien jaksamisen vuoksi. Kysyin vaan mitä ajatuksia teille tulee? Olenko ihan väärin ajatellut että mies ottaisi enemmän vastuuta näistä tulehtuneista väleistä?

T. Ap

Vierailija
5/11 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä? Kuulostaa siltä, että mies ei ole sitoutunut perhe-elämään, jolloin sille ei ole onnistumisen edellytyksiä.

Vierailija
6/11 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen pitäisi kotitöitä tehdä.

Vierailija
7/11 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni teinin pitäisi ottaa vastuu huonosta käytöksestään. Ei lapsi päätä kenen kanssa vanhempi seurustelee.

Vierailija
8/11 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. No olipas vastaus...

En kyllä teiniä mihinkään aja ja lapset tulevat minulle ensin.

Hän ei kuulemma enää koe niinkuin alussa, ei siis tee mitään lasten kanssa, ei kysy kuulumisia ym.

Tunnelma on jäätävä kotona.

Ja kyllä tässä joutuu erilleenmuuttoakin miettimään ihan vaan kaikkien jaksamisen vuoksi. Kysyin vaan mitä ajatuksia teille tulee? Olenko ihan väärin ajatellut että mies ottaisi enemmän vastuuta näistä tulehtuneista väleistä?

T. Ap

Olen ollut tuossa tilanteessa, sillä erolla kyllä ettei mies edes pitänyt kuria lapsiin, piti vain etäisyyttä. Sen verran pitkään esitti/oli aidosti kiinnostunut (?) että suhde eteni avoliittoon, sitten iski tuo jäätävä tunnelma, mitä kuvailit. Mitään pahaa ei lapsistani puhunut, mutta aistin kyllä että lähinnä vitutti ja halusi usein järjestää asiat niin, että olimme kaksin. 

Toisaalta ymmärrettävää, kun ei ole omia lapsia kuitenkaan, vaikka kilttejä ovatkin, eli ei heissä kauheasti sietämistä ollut, mutta ehkä sen alkuhuuman haihduttua iski totuus, että tässä nyt asutaan yhdessä, se nainen jonka halusi ja sen lapset, joita ei sitten halunnutkaan. Ei sille mitään voi, mutta minullekin lapset tuli ensin, enkä halunnut että heidän lapsuutensa menee kyräillessä ikävässä tunnelmassa kotona, joten mies sai lähteä.

Vaikea uskoa, että tuosta kylmettyneestä tunnelmasta tilanne tulee enää lämpeämään, ikävä sanoa. Joko kestät/te sitä, eli sinä pakotat lapsesi kestämään ja mies kestää omasta päätöksestään jos kestää, tai sitten eroat.

Vierailija
9/11 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni teinin pitäisi ottaa vastuu huonosta käytöksestään. Ei lapsi päätä kenen kanssa vanhempi seurustelee.

Mutta lapsellakin on oikeus tulla kuulluksi ja hyväksytyksi omassa kodissaan. Joo, miehelläkin on vastuu tuosta tilanteesta, miten edes voisi olla, että EI OLE?

Vierailija
10/11 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi teinin pitäisikin mennä laitokseen, jotta äiti saa kutea rauhassa.

Vierailija
11/11 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi. Kuulostaa pahalta. Meillä on miesystävä ja nykyinen avomies tuotu lasteni elämään ihan vaan nimellä "Matti" eikä minään isäpuolena. Ennen yhteenmuuttoa hän vietti paljon aikaa kanssani, tarjosi lapsille apua ja seuraa, muttei tyrkyttänyt. Varsinainen kurinpito on sovittu minun vastuulle, mutta tottakai mieskin sanoi ja sanoo, jos tarvitaan. Esimerkiksi esiteinikaksoset saavat välillä hepulikohtauksia, nahistelevat tai riekkuvat, jos se menee överiksi, niin mies voi rauhoittaa jos en ole paikalla. Tietyt säännöt esim. puhelimen ja somen käytöstä on sovittu yhdessä sekä meille että lasten isän kotiin samanlaisiksi, joten kuka tahansa aikuisista (minä, mieheni, lasten isä tai hänen puolisonsa) saa niistä muistuttaa, eikä se ole mitään pomottamista tai valta-asetelmaa. Tämä koskee siis myös 15-vuotiasta esikoista, hänelläkään ei kovasta murrosiästä huolimatta ole tarvetta kapinoida vanhempien uusia kumppaneita vastaan, koska tietää että säännöt on sovittu yhdessä ja kaikki neljä aikuista pitävät niistä kiinni. Ja tosiaan nimityksiä isä- ja äitipuoli ei käytetä meillä!

Kun katselen avomieheni ja lasteni kommunikaatiota, olen tyytyväinen. Lapset luottavat mieheeni, pyytävät apua läksyissä, pyytävät kyytiä harkkoihin, juttelevat illalla päivän tapahtumista. Esimerkiksi poikani loukattua itsensä harkoissa, hän soitti ennen minua miehelleni ja pyysi apua häneltä. Koin sen luottamuksen osoituksena miestäni kohtaan. Mieheni antaa myös lapsilleni rahaa palkaksi keikkatöistä eli miehen äidin talolla lumitöitä, ruohonleikkuuta, remonttiapua ja siivousta.

Kotitöistä sen verran, että kyllähän aikuisen ihmisen pitää osallistua kotitöihin, ihan nurinkurin on asetelma, jos lapsesi joutuvat hermostumaan aikuisesta loiseläjästä!

Mutta tsemppiä, koittakaahan järjestää asiat.