Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni sai lapsena poliorokotteesta ohimenevän halvauksen?

Vierailija
06.03.2018 |

Uskon, että omaani ei ole rekisteröity, sillä olin lapsi ja koulun terveydenhoitaja oli vain tyytyväinen, kun kävelin, joskin laahaten. Menin kertomaan, että viikonlopun aikana ja vielä edellisenä iltan,a olin kontannut itkien ja vetänyt jalkojani perässäni.

Oli kyse sokeripalasta, siis suun kautta annetusta eläviä viruksia sisältäneestä tehosterokotteesta

https://fi.wikipedia.org/wiki/Poliorokote

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun vanhemmat ei vienyt sua lääkärille?

Vierailija
2/4 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tullut, ei rokotteesta, eikä vahventeesta (jonka sain vielä kaksi kertaa). Eikä kyllä tullut kellekkään muullekkaan meidän koulussa, oltiin Helsingin suurin yhtenäiskoulu tuohon aikaan. Oli vissiin parempi terkka meillä kuin teillä? Ei ku....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vieneet, vaan sanoivat, että odottaisin maanantaihin ja kävisin itse terveydenhoitajalla:(

Halvaus pysyi vyötärön alapuolella ja äiti vähän mietti, että jos tuntuisi, että nousisi ylemmäksi, niin sitten lääkäriin.  Sain koukistettua jalkoja jonkun verran eli "konttasin".

ap

Vierailija
4/4 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että sain. Itse en onneksi muista siitä enää mitään. Kerroin tästä joskus myöhemmin koulun terkkarille, ja hänen mielestään valehtelin.