Onko suhde kunnossa?
Minulla on ”täydellinen” mies. Mellä on useampi lapsi ja he ovat jo kaikki murrosikäisiä, varhaisaikuisia. Olemme olleet yhdessä yli 20v. Hän on todella huolehtiva isä, osallistuu kotitöihin, laittaa ruokaa ja meillä on ollut säännöllinen ja hyvä seksielämä.
Viime vuosina on vaan alkanut ihan hirveästi ahdistamaan, kun hän on aina kotona. Hän ei koskaan käy missään, hänellä ei ole ketään ystäviä ja hän on täysin riippuvainen minusta. Aina kun minä tapaan ystäviäni tai työkavereitani, tuntuu että hän on äärimmäisen loukkaantunut kun en halua olla vain hänen kanssaan. Hänen työnsä luonteen vuoksi, hän on yleensä aina ennen minua kotona ja on koko illan kotona. Minusta tuntuu välillä että tukehdun, kun en saa koskaan olla yksin ja aina joudun tuntemaan huonoa omaa tuntoa tavatessani ystäviäni.
Välillä mietin onko hän masentunut, kun hän on niin allapäin, eikä mikään kiinnosta. Hän juo aika paljon, mutta se ei niinkään minua häiritse, hän ei ole ahdistava, eikä missään nimessä väkivaltainen koskaan, eikä juominen ole humalahakuista, mutta aina 5-6 olutta illassa. Hän on hyvin ehdoton mielipiteissään, tv:stä tulee vaan roskaa ja siksi katselenkin usein yksin kuulokkeiden kautta tv ohjelmia, jotka minua kiinnostaa. Myös musiikkimakumme on täysin erilaista. Välillä tuntuu ettei meillä ole enää mitään yhteistä, kun lapsetkin on isoja. Seuraelämää ei ole, olemme aina kahdestaan tai minä joskus ystävieni kanssa. Hän ei koskaan halua mennä mihinkään.
Olen niin turhautunut ja mietin, onko tämä vain normaalia kun vuosia niin paljon yhdessäja lapset isoja, ei enää olekaan mitään puhuttavaa...
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on alkoholisti.
Mielestäni ei ja se ei ole ongelma vaan se, ettei ole mielestän normaalia olla täysin riippuvainen minusta. Hän oli nuorempana erittäin sosiaalinen ja tuli hyvin toimeen kaikkien kanssa. Nyt viimeiset vuodet hän ei ole edes halunnut ystävystyä kenenkään kanssa, vaan haluaa aina että ollaan vaan kahdestaan. Hän on tänäpäivänä erittäin epäsosiaalinen eikä halua esim. Tutustua kenenkään ystäväni mieheen, jottemme vain joutuisi olemaan kenenkään kanssa tekemisissä tai ainakin siltä se minusta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Välillä mietin onko hän masentunut, kun hän on niin allapäin, eikä mikään kiinnosta. Hän juo aika paljon, mutta se ei niinkään minua häiritse, hän ei ole ahdistava, eikä missään nimessä väkivaltainen koskaan, eikä juominen ole humalahakuista, mutta aina 5-6 olutta illassa. .
Miehesi on alkoholisti. Hän juo todella paljon. 7x5 olutta = 35 olutta viikossa. Se on jo melkoisen iso alkoholimäärä.
Pistäpä miehesi tekemään juomatapatesti. Esim. tämä.
https://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/juomatapatesti
Voit myös itse tehdä testin miehesi puolesta.
No tollasta se on. Kyl mä kestäisin, jos rakastaisin. Jos mies ei halua mennä ja harrastaa, niin minkä sille voi.