Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette Aktivoituneet? Enää maaliskuu aikaa?

Vierailija
04.03.2018 |

itse en ole päässyyt millekkään pupu tai muulle kurssille. Täällä on täyttä kaikki. Kukaan ei palkkaa 18 tunniksi. Jäljelle jää vain se yrittäjyys. Mutta mitä tekisin ja kenelle. Paljon veloittaisitte ikkunanpesusta ja monta tuntii siihen menisi. Entäs koirien hoito kahden viikon ajalta?
Nyt kaikki vinkit esiin kiitos625

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot yrittäjä, et voi saada työkkärikorvausta tai ansiosidonnaista. Kaverilla oli pläntti perittyä metsää. Se esti saamasta työttömyyskorvausta.

Vierailija
2/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään. Olen vajaakuntoinen. En jaksa hakea edes eläkettä. Hain taannoin jo hyvillä läökärintodistuksilla. 1o vuotta sitten. Valitin päätöksestä ja taistelin. Enää en jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot yrittäjä niin sulla menee sosiaalimaksuihin enemmän rahaa kuin mitä menettäisit leikkauksen myötä.

Vierailija
4/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työpaikan! Onneksi.

Vierailija
5/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä yritystoiminnalla pitäisi oikeasti ansaitakin, että se kelpaisi aktivoitumiseen. Se ei muuten ole helppoa, se ansaitseminen ja maksavien asiakkaiden saaminen.

Vierailija
6/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio tehdä mitään, niinkauan kuin ex-kansanedustajat saavat 5000e/kk "sopeutumiseläkettä". Maksakoon sossu erotuksen.

Vierailija
7/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot yrittäjä, et voi saada työkkärikorvausta tai ansiosidonnaista. Kaverilla oli pläntti perittyä metsää. Se esti saamasta työttömyyskorvausta.

Höpöhöpö. Ei pidä paikkaansa kumpikaan väite. Sivutoiminen yrittäjä saa työttömyyskorvausta jos tulot ei ylitä rajoja ja metsän omistaminen ei estä korvauksia.

Vierailija
8/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytyrittäjä ei tarvitse y-tunnusta eikä toiminimeä. Joku koiranhoito varmaan onnistuisi ja ikkunanpesukeikka. Laskutuspalvelun kautta vaan lasku asiakkaalle. Kunhan löytää ensin työkohteen.

Paikalliseen faceryhmään ilmoitus?

Itse olen kokopäiväinen kampaamoyrittäjä. Ja hoidan laskutukset itse.

Vierailija
9/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sillä yritystoiminnalla pitäisi oikeasti ansaitakin, että se kelpaisi aktivoitumiseen. Se ei muuten ole helppoa, se ansaitseminen ja maksavien asiakkaiden saaminen.

Muistaakseni 280 e/ 3 kk. Ei paljo.

Vierailija
10/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo velvoitteet voi täyttää netissä.

Vierailija
11/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postasin tämän aiemmin joten laitan lainauksena jos joku tarvitsee viime hetken oljenkortta :)

"Moni on puhunut palstalla työllistymisvaikeuksista. Kuulin juuri sellaisen jutun, että 13 kurssilaisesta kaikki 13 olivat työllistyneet ja osaa ei olisi haluttu päästää työharjoittelupaikoista suorittamaan opintoja loppuun, koska olisivat tarvinneet työntekijän heti. Ikä ei ole este, ala työllistää nuoret ja vanhat. Töihin ovat päässeet myös yli 50 v. ! Koulutuksia alkaa kohtuullisen usein, myös tässä kuussa ja nuorten puolelle pääsee milloin vain.

Kysymyksessä on laitoshuoltaja/toimitilahuoltajan koulutus ja kokeiluaika on 3 kk (alaan tutustuminen ja sopiiko itselle). Itse koulutuksen pituutta en tiedä. Nuoret saa opintoetuudet ja jonkun työvoimasysteemin kautta saa 9e/pv lisän (en tiedä tästäkään tarkemmin).

Opintoihin voi halutessaan liittää lukio-opinnot, ammattikoulun opintoja, tehdä kaksoistutkinnon (jos jäi opiskelupaikkaa vaille niin vink vink)

Jos siis olet pulassa juuri nyt niin kannattaa tsekata oman alueesi lähin koulutuspaikka. Tuo, josta kaikki olivat työllistyneet on Savossa.

Kuulin tällaista, joten jos on ohraleipä ottamassa niin kyselkää suoraan oppilaitoksesta lisää, en tiedä muuta. Ajattelin vain vinkata, koska palstalla on ollut paljon puhetta aktiivimallista ja erityisesti vanhempien ihmisten vaikeudesta työllistyä.

Toivottavasti joku pelastuu tällä leikkurin hampaista!"

Vierailija
12/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin työkkäriin. Ei kursseja tarjolla. Lisäksi maksajat suhtautuvar eri tavalla näihin työkkärin cb-kursseihin. Jotkut hyväksyvät jotkut ei. Näin sanoi työkkärin setä.

Vierailija
13/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Hain työpaikkoihin, mutta ei minun taustoillani olevaa palkata mihinkään.

Leikkaus korvauksiin on siis tulossa, mutta minkäs tässä teet?

Vierailija
14/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kauheeta jos alle 5% lähtee päivärahoista. Ite oon työmarkkinatuella niin eihän se ole kuin jokunen kymppi.

Vierailija
15/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kauheeta jos alle 5% lähtee päivärahoista. Ite oon työmarkkinatuella niin eihän se ole kuin jokunen kymppi.

Sitähän voi sitten pysyvästi leikata muutaman kympin kun se ei kerta haittaa? Sitähän tässä mitataan.

Vierailija
16/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti eläkehakemus. Laitan maaliskuun lopulla.

Vierailija
17/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomessa Työnvälityspiste kokeilussa mukana. Se on käytännössä tukea työnhakuun. Yksi tapa välttää leikkuri.

Vierailija
18/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävytön pakote työttömille hallitukselta heikentää työttömyysturvaa tuollaisin pakottein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan