Aika erikoista että tällainen ihminen päätyy mun kaveriehdotuksiin FB:ssä!
Ihminen jonka olen tuntenut joskus 13-vuotiaana veljeni jalkapalloseurakaverina :) Veljeni ei ole FB:ssä mutta on meillä tämän ihmisen kanssa 2 yhteistä kaveria, pari entistä koulukaveriani jotka liikkuivat tosi epämääräisissä porukoissa teini-ikäisenä ja parikymppisenä. Nyt tuo tyyppi on varmaan kuukauden keikkunut oikeassa palkissa ihmisenä jonka saatan tuntea, eikö nuo tosiaan koskaan vaihdu?
Kommentit (8)
Siinä ehdotusprofiilin oikeassa yläkulmassa on pieni ruksi. Painapa sitä niin ei enää ole tarjolla. Ei se sen vaikeampaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei erikoista ollenkaan. Teillä on yhteisiä FB kavereita.
Juu toki on mutta FB ei tiedä tätä meidän jalkapallomenneisyyttä. Ja varmasti noissa epämääräisissä porukoissa on pyörinyt moni muukin ihminen joka ei jostain syystä ole päätynyt kaveriehdokkaaksi (on siis noiden kahden kaveri niin kuin tämäkin) minulle saati jäänyt roikkumaan siihen eikä ole mitään vaihtuvuutta.
Facebookin ja Googlen keinoälyalgoritmit osaa poimia monenlaisia juttuja. Lisäksi vaihtavat tietoja keskenään. Android-puhelimet osaavat myös kuunnella mitä puhut, eli puhelin voi osata ehdottaa sopivaa sivustoa jo ennen kuin kirjoitat mitään. Riippuen tietysti antamistasi oikeuksista.
Mullekin ehdottaa jotain ihan ihme tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu toki on mutta FB ei tiedä tätä meidän jalkapallomenneisyyttä. Ja varmasti noissa epämääräisissä porukoissa on pyörinyt moni muukin ihminen joka ei jostain syystä ole päätynyt kaveriehdokkaaksi (on siis noiden kahden kaveri niin kuin tämäkin) minulle saati jäänyt roikkumaan siihen eikä ole mitään vaihtuvuutta.
Eihän se fb kenenkään menneisyyksistä tiedä. Se vaan tarjoo kavereiden kavereita kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se fb kenenkään menneisyyksistä tiedä. Se vaan tarjoo kavereiden kavereita kaveriksi.
Huh, sehän tässä ponttina olikin että miksei tarjoa kaikkia kavereiden kavereita vaan vain tätä yhtä jonka kanssa on muutakin yhteistä kuin nuo 2 kaveria?
Facebook ei ole tyhmä, tottakai se tarjoaa kavereiksi myös niitä, joiden profiilia sinä stalkkaat/jotka stalkkaavat sinun profiiliasi. Toiseksi yksinkertaisin tapa ehdottaa kavereita yhteisten ystävien jälkeen.