Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mun transsukupuolisuutta koskeva keskustelu poistettiin?

Vierailija
27.02.2018 |

Luin keskustelun säännöt eikä mikään keskustelussani ymmärtääkseni niitä ollut rikkonut. Kysyin transsukupuolisilta minua askarruttavan kysymyksen, että minkä vuoksi kokevat olevansa eri sukupuolta kuin biologisesti kromosomeiltaan ovat. Ja kerroin että olen pitkään miettinyt että transsukupuolisuutta ei varmaan edes olisi olemassa, jos sukupuolille ei olisi olemassa minkäänlaisia stereotypioita tai normeja. Mitä asiatonta tässä oli?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/10 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei jaksa enää jauhaa siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kukaan ei jaksa enää jauhaa siitä.

Mutta eihän "tylsä aihe" ole syy poistaa viestiketjua? Sinne ei tarvitse niiden kommentoida jotka eivät ole kiinnostuneita. En muutenkaan ole törmännyt kuin yhteen toiseen keskusteluun jossa transsukupuolisuus on ollut aiheena. 

ap

Vierailija
4/10 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tiukka sensuuri ja pipo kireällä ylläpitäjille.

Mulla on sensuroitu 3-kirjoitusta jo.

Vierailija
5/10 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarra-nassukat ilmeisesti hyökkäsivät ketjuusi. Raivotautiset natsitorakat eivät pidä sinusta.

Vierailija
6/10 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun transsukupuolisuus on ilmeisesti kova paikka joillekin.

Vierailija
7/10 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä kirjoitti:

Täällä on tiukka sensuuri ja pipo kireällä ylläpitäjille.

Mulla on sensuroitu 3-kirjoitusta jo.

Eikös ne sensuroitavat jutut kuuluisi lukea kuitenkin tuolla keskustelun säännöissä? Joku paremmin tietävä voisi vaikka kertoa että mitä sääntöpykälää keskusteluni rikkoi kun itse en löytänyt mitään järkeenkäypää. Kysyin mielestäni asiallisesti aiheesta joka minua kiinnosti, ja esitin myös omia (enkä edes mitenkään negatiivisia) ajatuksiani koko asiasta/ilmiöstä.

ap

Vierailija
8/10 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun transsukupuolisuus on ilmeisesti kova paikka joillekin.

Mä siis tein keskustelun joissa kysyin mielestäni täysin asiallisen kunnioittavasti transsukupuolisilta heidän sukupuolikokemuksestaan. Pari ketjuun tullutta kommenttia saattoi olla vähän epäkunnioittavia, mutta eikai se nyt ole syy poistaa koko keskustelu vaan nimenomaan ne pari kommenttia sieltä seasta?

ap

Vierailija
9/10 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi et voisi olla samanaikaisesti sukupuoleltasi se mikä biologisesti oletkin ja olla tuntemuksiltasi ja luonteeltasi sellainen  kuin nyt olet?

Koska se en olisi minä. Asiaa lienee aika mahdoton ymmärtää jos ei ole itse kokenut. Ajattele siltä kannalta, että entä jos joku päivä sinulle ilmaantuisi vastakkaisen sukupuolen ominaisuuksia, ja kaikki alkaisivat kpohdella sinua sen sukupuolen edustajana, olisitko täysin sinut asian kanssa?

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli ei ole oikeasti mielestäni sidottu muuhun kuin biologiaan.

On tutkimuksia, jotka viittavat siihen että transsukupuolisuudella olisi biologinen syy. Transsukupuolisten henkilöiden aivojen on todettu muistuttavan enemmän sen sukupuolen aivoja, johon he kokivat kuuluvansa, kuin biologisen sukupuolen. Näin oli myös niillä, jotka eivät olleet käyttäneet hormoneja.

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyisin myös, että miksi koet, että hormonitoiminnan manipuloiminen ja sukuelinten leikkaaminen muuttaisi sukupuoltasi, koska solujen sisäinen toiminta säilyy edelleen samanlaisena.

Esitän vastakysymyksen: kun tapaat uuden ihmisen, muodostatko hänestä käsityksen naaman perusteella, vai kromosomien? Monet solutkin muuten toimivat ihan eri tavalla riippuen siitä, ovatko nais- vai mieshormonipitoisessa ympäristössä.

Vierailija
10/10 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko typerämpää kuin itkeä moderoitujen viestien perään?

Niin kauan kun ollaan yksityisen yrityksen ylläpitämällä palstalla, heillä on oikeus julkaista haluamansa kaltaista materiaalia. Tai olla julkaisematta.