Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako naapuria moikata kaupungilla?

Vierailija
25.02.2018 |

Olen asunut nyt pari vuotta samassa kerrostalossa ja naapureista on tullut hyviä tuttuja, moikataan käytävässä ja jutellaankin. Pari päivää sitten näin erään naapureistani kaupungilla ja moikkasin tavalliseen tapaani iloisesti, mutta naapuri ei vastannut ja katsoi kuin jotain kylähullua. Eikö naapureita saa moikata talon ulkopuolella, rikoinko jotain etikettiä? Vai onko naapurini vain kummallinen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako naapuria motata kaupungilla?

Vierailija
2/4 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa.

Oletan, että hän ei tunnistanut sinua, koska ette olleet rapussa tai taloyhtiön pihassa.

Minä tunnistan kasvoilta vain muutamia naapureita, vaikka tervehdin kaikkia.

Naapurini ei tunnistanut minua, kun tervehdin häntä kauempana olevan kaupan pihassa. Juttelimme myöhemmin ja hän kertoi ihmetelleensä, kuka häntä tervehtii.

Et tehnyt mitään omituista tai sopimatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon ihmisiä joita yhdistää tiettyihin paikkoihin tai tilanteisiin ja jos niihin törmää jossain toisessa paikassa tai tilanteessa mihin on tottunut, niin joko luulet henkilöä tuttavaksesi tai et osaa yhtään yhdistää mistä tiedät tuon tyypin.

Vierailija
4/4 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tunne ilmeisesti Suomen tapoja. Oikea etiketti on käyttäytyä siten, että et ole tuntevinasi häntä ja katselet vaikka kenkiäsi, kun hän seuraavan kerran tulee vastaan.