Tulevatko luonnonkiharat takaisin kun lyhennän hiuksia?
Vai ovatko hävinneet iän myötä lopullisesti? Vielä 3 vuotta sitten hiukseni olivat luonnostaan kiharat ja sateisella säällä menivät ihan korkkiruuveille. Nykyisin hiukset yltävät selän puoliväliin asti ja roikkuvat vaan suorina. En tiedä johtuuko tämä hiusten pituudesta, ainakaan minulla ei koskaan ole näin pitkiä ollut.
Kiharrin minulla on. Olen todennut että kiharat hiukset sopivat minulle. Mieskin on samaa mieltä. Sanoi myös että puolipitkät hiukset näyttäisivät paremmilta kuin nämä pitkät.
Mutta uskallanko leikata hiukseni? Pelottaa jos menetän hiusten myötä naisellisuuteni (kaikkialla kuulee että vain pitkät hiukset ovat kauniit) ja enkä edes kiharoita saa takaisin.
Kommentit (9)
Kasvaahan se takaisin pitkäksi jos kiharaa ei tule.
Hiuksen oma paino vetää kiharat suoriksi, joten lyhyet hiukset kihartuvat enemmän kuin pitkät. Kampaajallekin saa aina sanoa, että älä leikkaa liikaa, kun ne eivät osaa ottaa huomioon että kihartuminen saa hiukset näyttämään lyhyemmiltä.
Toinen kiharoihin vaikuttava asia on kosteus, kuten olet itsekin sadesäällä huomannut. Luultavasti hiuksesi ovat näin talvella hyvin kuivat. Kun käytät mahdollisimman kosteuttavia tuotteita, kiharat tulevat esiin. Minulla on esim. luonnonkiharille hiuksille tarkoitettu kampaussuihke, joka tekee hiuksistani aivan säkkärät.
Sen varmaan tiesitkin, että luonnonkiharia hiuksia ei saa harjata, koska harjaaminen rikkoo kiharat ja hiuksista tulee epämääräinen harakanpesä. Parasta olisi, jos hiukset saisivat kuivua pesun jälkeen itsestään. Googlaa myös plopping-tekniikka, sillä saat hiuksesi kihartumaan enemmän.
Joskus olen kuullut, että kiharat hiukset voivat muuttua suoriksi (tai toisinpäin) jonkin suuren muutoksen kuten raskauden tai syövän jälkeen, mutta sinulle ei varmaan ole tapahtunut mitään sellaista? Joten uskoisin, että kyllä ne kiharasi vielä löytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Hiuksen oma paino vetää kiharat suoriksi, joten lyhyet hiukset kihartuvat enemmän kuin pitkät. Kampaajallekin saa aina sanoa, että älä leikkaa liikaa, kun ne eivät osaa ottaa huomioon että kihartuminen saa hiukset näyttämään lyhyemmiltä.
Toinen kiharoihin vaikuttava asia on kosteus, kuten olet itsekin sadesäällä huomannut. Luultavasti hiuksesi ovat näin talvella hyvin kuivat. Kun käytät mahdollisimman kosteuttavia tuotteita, kiharat tulevat esiin. Minulla on esim. luonnonkiharille hiuksille tarkoitettu kampaussuihke, joka tekee hiuksistani aivan säkkärät.
Sen varmaan tiesitkin, että luonnonkiharia hiuksia ei saa harjata, koska harjaaminen rikkoo kiharat ja hiuksista tulee epämääräinen harakanpesä. Parasta olisi, jos hiukset saisivat kuivua pesun jälkeen itsestään. Googlaa myös plopping-tekniikka, sillä saat hiuksesi kihartumaan enemmän.
Joskus olen kuullut, että kiharat hiukset voivat muuttua suoriksi (tai toisinpäin) jonkin suuren muutoksen kuten raskauden tai syövän jälkeen, mutta sinulle ei varmaan ole tapahtunut mitään sellaista? Joten uskoisin, että kyllä ne kiharasi vielä löytyvät.
Ei siihen tarvita mitään suuria, epätavallisia muutoksia, ihan normaalit muutokset hormonitasapainossa vaikuttavat kiharaan. Siis murrosikä, raskaus, vaihdevuodet jne. Lisäksi myös veden laadulla on merkitystä.
Itselleni kiharat tulivat takaisin, kun lopetin hiusten värjäämisen. Lyhyempi malli tuo myös kiharannparemmin esiin. Kaikki kampaajat eivät osaa keikat kiharaa oikein. Sekin vaikuttaa.
Eihän niitä ole pakko leikata kerralla niin paljon. Lyhyemmäksi saa aina lisää. Hoitotuotteet vaikuttavat paljon. Ja ehkä sun kannattaisi muodostaa ihan omia mielipiteitä noitten mieskin sanoo ja kaikkialla kuulee juttujen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentista. Pitää ottaa selvää minkälaisia kosteuttavia tuotteita on tarjolla.
Itse kyllä harjaan hiukset joka aamu. Pakko kun ei töihin voi tukka takussa lähteä. Ja ei harjaus silloin aikoinaan kiharoita hävittänyt. Siihen aikaan muuten olikin enemmän takkuja, jatkuvasti sai olla repimässä niitä pois.
Plopping-tekniikasta olen lukenutkin, mutta hieman epäilyttää. Tuleeko hiuksista tasaisen kiharat vai onko kiharoiden seassa suoriksi jääneitä hiusosioita jne. Tuntuu jopa siltä että minun hiuksille tuo tekee sen, että hiukset vaan litistyvät päälaelle pyyhkeen puristuksen vuoksi. Mutta pitää jonain viikonloppuna kokeilla tuota.
Ei ole ollut mitään suuria muutoksia, joten todennäköisesti hiusten pituudesta johtuu suoristuminen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä ole pakko leikata kerralla niin paljon. Lyhyemmäksi saa aina lisää. Hoitotuotteet vaikuttavat paljon. Ja ehkä sun kannattaisi muodostaa ihan omia mielipiteitä noitten mieskin sanoo ja kaikkialla kuulee juttujen sijaan.
Oma mielipiteeni on että haluaisin max olkapäille yltävät kiharat, ruskeat hiukset. Tällä hetkellä vaaleita raitoja kun ajattelin jälleen "naisella pitää olla vaaleat hiukset, niinhän kaikki sanovat". Ja nyt kaduttaa huonokuntoiset hiukset. ap
Jos on luonnostaan kiharat hiukset, mihin tarvitsee vielä kiharrinta? :)
Ehkä, ellei ne kiharat ole kadonneet sitten esimerkiksi hormonitasapainon heittelyn tai muun terveydellisen tms. syyn takia.
Mulla on myös ollut taipuisa, kihara tukka aina, mutta nyt se on muutaman vuoden aikana suoristunut. Pituutta on vain olkapäille ja käyn kampaajalla ihan säännöllisesti. Terveyden kanssa on ollut vähän kremppaa, kampaaja epäili sitä yhdeksi mahdolliseksi syyksi.