Jumppavalmentaja puuttuu lapsen painoon.
Kuulin sivukorvalla, että valmentajat olivat keskenään keskuskutelleet tyttäreni painosta. Siis tytär on 6 vuotias ja normaalipainoinen hoikka neuvolan mukaan, mutta valmentajan mielestä näyttää anorektikolta. Jumppavalmentaja selvästi liioittelee asioita. Valmentaja itse on melko tukeva. Mitä mieltä ootte? Annanko asian olla?
Kommentit (7)
Ap. Tyttö on vaan mielensä pahoittanut puheista ja ei Ole enää niin innoissaan menossa jumppaan. Merkillistä on se, että muutamat muutkin tytöt ovat yhtä hoikkia Tässä ryhmässä, mutta heistä ei puhuta mitään. Jotenkin tuntuu, että onko tämä jotain ilkeilyä vai miksi on silmätikkuna. Jos tyttö olisi oikeasti anorektinen niin ottaisin valmentajien puheet välittämisenä, mutta Tässä tapauksessa otan puheet 'seläntakana paskan puhumisena'.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin sivukorvalla, että valmentajat olivat keskenään keskuskutelleet tyttäreni painosta. Siis tytär on 6 vuotias ja normaalipainoinen hoikka neuvolan mukaan, mutta valmentajan mielestä näyttää anorektikolta. Jumppavalmentaja selvästi liioittelee asioita. Valmentaja itse on melko tukeva. Mitä mieltä ootte? Annanko asian olla?
--Eli sinä kuulit, mutta kerroitko sitten itse lapsellesi? Miksi kerroit?
--Entä "kuulit sivukorvalla että valmentajat olivat.." eli kertoiko sinulle joku kuulleensa keskustelun vai kuulitko itse? Moni ehtii muuttumaan kun juttu menee henkilöltä toiselle...
--"valmentaja on itse melko tukeva" miten tämä liittyy tähän? Tässähän itse analysoit toisen painoa joten oikeastaan syyllistyt samaan kuin mistä itse toista syytät...
ja tietysti ihan ensimmäisenä kuitenkin.. Mitä jos menisit juttelemaan suoraan tämän kyseisen valmentajan kanssa ja kysyisit asiasta!!!
Ap. No se meni tarkalleen ottaen niin, että yks valmentajista (niitä on kolme) oli tullut sanomaan tyttärelleni, että nuo muut valmentajat tuolla puhui että sinä olet laiha. Minä kuulin siitä yhdeltä äidiltä jonka lapsi oli sanonut sille. En viitsis kovin tarkkaan selostaa ettei tunnisteta. Se miksi mainitsin valmentajan painosta niin johtuu siitä, että hän on varmaan pitää itseään normaalipainoisena ja haukkuu sen takia hoikat anorektikoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap. No se meni tarkalleen ottaen niin, että yks valmentajista (niitä on kolme) oli tullut sanomaan tyttärelleni, että nuo muut valmentajat tuolla puhui että sinä olet laiha. Minä kuulin siitä yhdeltä äidiltä jonka lapsi oli sanonut sille. En viitsis kovin tarkkaan selostaa ettei tunnisteta. Se miksi mainitsin valmentajan painosta niin johtuu siitä, että hän on varmaan pitää itseään normaalipainoisena ja haukkuu sen takia hoikat anorektikoiksi.
En usko ollenkaan siihen että kukaan valmentaja tulisi varta vasten jonkun lapsen luokse kertomaan mitä muut valmentajat hänestä puhuvat...
On kyllä niin härö kirjoitus ap:ltä että suosittelen unohtamaan koko jutun. Ja jos kerran tämä koko tarina roikkuu lapsen (6v) kertoman mukaan, niin vahvasti kyllä epäilisin lapsen sanomisia.
No jospa sinä opettaisit lapsellesi, että ihmiset ovat erilaisia, ja tuollainen toisen ihmisen painon analysointi ja tarkkailu on huonoa käytöstä. Niin ja sitten alat itsekin elämään tämän mukaan antaen lapsellesi terveen esimerkin...
Anna olla. Älä anna valmentajalle hänen tarvitsemaansa huomiota. Itse tiedät että kaikki on hyvin, se riittää.