Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jossain päin maailmaa ei osata rakentaa taloja kunnolla?

?
24.02.2018 |

Hauskat kotivideot-ohjelmassa on usein videoita, että jossain päin maailmaa joku törmää seinään ja siihen tulee reikä, vaikka esim. hänen päänsä ei osuisi seinään edes mitenkään kovaa. Ne seinät näyttävät olevan vain jotain ohuita lastulevyjä tms. Miten ulkomailla noin huonoja asuntoja rakennetaan, että ne menevät todella helposti rikki? Eikö ne talot ole sitten hirveän kylmiäkin, kun seinät ovat kuin paperia vai eikö siellä ole kunnon talvia ollenkaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suomalaiset ovat erikoistuneet rakentamaan tiiviitä hometaloja.

Vierailija
2/7 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt amerikkalaisten heikkoja asuntojen ovia. Sarjoissa ja elokuvissa poliisit vain potkaisevat oven auki. Epäilen että myös oikeassa elämässä ovet ovat auki potkittavissa. En uskaltaisi asua tuollaisessa asunnossa jossa kuka vain pääsee sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Briteissä rakennetaan vähemmän tiiviitä hometaloja. Kun seinät homehtuu, ne pestään sienellä/maalataan päälle ja jatketaan kuin ei mitään olisi koskaan tapahtunutkaan. En koskaan ostaisi sieltä itselleni asuntoa.

Vierailija
4/7 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt amerikkalaisten heikkoja asuntojen ovia. Sarjoissa ja elokuvissa poliisit vain potkaisevat oven auki. Epäilen että myös oikeassa elämässä ovet ovat auki potkittavissa. En uskaltaisi asua tuollaisessa asunnossa jossa kuka vain pääsee sisälle.

Sama homma Briteissä, asuntojen ulko-ovet on kuin meidän väliovet ja lukot saa auki pankkikortilla veivaamalla.

Vierailija
5/7 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaan virolaista halpatyövoimaa, jotka varastavat työkalutkin mennessään.

Vierailija
6/7 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Briteissä varmaan paskalaatuisimmat talot ikinä. Ei Suomessakaan kyllä osata, tehdään ihan umpinaisia taloja, joissa ei ilma kierrä, kunhan ovat energiatehokkaita.

Vierailija
7/7 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Briteissä rakennetaan vähemmän tiiviitä hometaloja. Kun seinät homehtuu, ne pestään sienellä/maalataan päälle ja jatketaan kuin ei mitään olisi koskaan tapahtunutkaan. En koskaan ostaisi sieltä itselleni asuntoa.

Olen katsellut yhtä englantilaista tv-sarjaa jossa ihmiset ostaa halvalla asuntoja huutokaupoista, kunnostavat ne ja myyvät eteenpäin tai laittavat vuokralle. Ihan normi-ihmiset siis kyseessä, ei mitkään rakentamisen ammattilaiset. Asunnot on usein jotain ihan hirveitä mörskiä, esim. rakenteet hajoamassa ötököiden syötyä puupalkkeja ja/tai lattioita, perusta liikkunut ja seinissä senttien levyisiä pitkiä halkeamia jne. Noita ne sitten korjaavat ihan keskenään, konsultoimatta ammattilaisia, tai ovat korjaamatta. Yhdestäkin tuollaisesta kämpästä jossa perusta oli liikkunut ja aiheuttanut seiniin halkeamat, tyyppi vaan totesi, että asia on tutkittu eikä se ole vaarallista, ei ole syytä korjata. Uutta pintaa päälle ja asunto myyntiin, voittoa parhaimmillaan kymmeniä tuhansia puntia. Huhhuh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi