Mikä ötökkä mua ja mun miestä pistää kotona??
Noin 6h sitten iski nilkkaan ja tuli noin 5 cm punainen alue. Kutisee hyvin vähän. Nyt miehen kylkeen iski sohvalla maatessa ja 7 cm läpimitan punainen alue, jossa on valkoinen patti keskellä.
Pk-seutu, kerrostalo. Apua??
Kommentit (23)
Linttukirppu?
Onko sohvatyynyt olleet ulkona tuulettumassa?
Kissan mukana tuli joskus ulkoa lintukirppuja, purivat juuri nilkkoihin ja vyötärön seudulle. Mutta ei varmaan tässä tapauksessa todennäköistä, jollette ole juuri siivonneet linnunpönttöjä kevättä varten😊
Vierailija kirjoitti:
Luteet tai viemärihyttyset
Tällä pakkasella ei tule ulkoolta mitään hyönteisiä.
Minä sain eilen tämän vuoden ensimmäisen lintukirpun pureman nilkkaan, sama juttu viime vuonna helmikuussa kun oli talven kovimmat pakkaset. Meillä niitä kirppuja tulee sisälle polttopuiden mukana, ja kummasti ne vain virkoaa henkiin lämpimään päästyään. Asutteko ylimmässä kerroksessa, voisiko välikatolla olla linnunpesiä, joista kirppuja pääsee tipahtelemaan asuntoonne jostakin pikkuruisesta raosta?
Ohhoh! Kiitos teille, en uskonut että vastauksia tulee. Asutaan toiseksi ylimmässä kerroksessa, parvekkeen ovi on usein auki ja ikkunat myös. Ei olla muuten tuuleteltu partsilla.
t. ap
Ja ostettiin muuten vihta Prismasta viikko sitten, joka on lojunut saunassa sen jälkeen. t. ap
Lintukirppuja on joo pakkasellakin. Kissan mukana tulee välillä.
Ihrakuoriainen. Syö kuollutta lihaa. Suhteenne on ohi
Palloristihämähäkki piilossa sohvan alla.
Satiaisia. Miehesi on käynyt pelehtimässä vieraissa.
Katoin noita kuvia puremista, mutta noi meidän jäljet muistuttaa enemmän ihottumaa eikä selkeää palluraa ole enää tunti "pureman" jälkeen..
t. ap
Onko keskellä puremajälki, ihan pieni neulanpään kokoinen reikä? Lintukirppu tod näk, muakin on purrut monesti, esim jos olen käynyt varastossa tai pöllyttänyt jotain vanhaa. Kamala kutina ja iso läntti tulee aina. Oon kai allerginen kun ne läntit kasvaa _hirveän_ isoiksi eikä lähde pois ilman Kestine-kuuria.
Tjaa, välillä kans ihmetellyt mistä sellasia vaaleita patteja tulee sillointällöin aivanku joku olis puraissut mutten ole siitä senkummemmin hälyyntynyt.
Lude?