Escitalopram actavis?
Onko toiminut ahdistuksen / sos.fobian hoitoon? Millainen annostus?
Kommentit (17)
Mulla oli sitä masennukseen 20mg/vrk ja tuntui että se vaan pahensi ahdistusta!
On toiminut pakko-oireisiin. Lihonut olen vuodessa 10kg.
Rektaalisesti käytettynä tuntuu toimivan.
Mitä eroa tuolla on, onko Actavis vai Orion? Eri valmistaja vain?
Ei se lihominen siitä lääkkeestä johdu, nehän on aika pieniä tabletteja...vaan siitä kaikesta muusta, mitä suuhunsa laittaa.
Itsellä nyt viidettä kuukautta 10mg annoksella ja toimii keskivaikeaan masennukseen/ahdistukseen ihan hyvin.
Hyvin toimii, pysyn työkykyisenä. Ilman sitä olen jonkin sortin ihmisraunio.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sitä masennukseen 20mg/vrk ja tuntui että se vaan pahensi ahdistusta!
Se pahentaakin usein käytön alussa ahdistusta. Kun käyttää kuukausia niin ahdistus lievenee.
Mulla ei toiminut sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Söin noin vuoden verran. Kehittyi kyllä bulimia sinä aikana. Lopetin lääkkeen ja vähitellen ruokahalukin normalisoitui. Ei tullut enää sellaisia ahmimiskohtauksia kuin lääkkeen käytön aikana. Mutta kai ne vaikuttavat niin yksilöllisesti. En tiedä, onko tuo syömishäiriön kehittyminen (himo ruokaan, kontrollin puute) yleinenkin sivuoire.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei toiminut sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Söin noin vuoden verran. Kehittyi kyllä bulimia sinä aikana. Lopetin lääkkeen ja vähitellen ruokahalukin normalisoitui. Ei tullut enää sellaisia ahmimiskohtauksia kuin lääkkeen käytön aikana. Mutta kai ne vaikuttavat niin yksilöllisesti. En tiedä, onko tuo syömishäiriön kehittyminen (himo ruokaan, kontrollin puute) yleinenkin sivuoire.
Ja söin siis 10 mg annostuksella. En halunnut nostaa lääkitystä ja kokeilla auttaako sitten sosiaalisten tilanteiden pelkoon tuon syömishäiriön kehittymisen takia. Siksi päätin vain lopettaa koko lääkkeen syömisen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa tuolla on, onko Actavis vai Orion? Eri valmistaja vain?
Nämä mömmömaakarit luulee, että Actavis on se vahvin vahvuus. Siksi sitä pitää erikseen painottaa...
Vierailija kirjoitti:
minulla auttoi
Hyvin toimii vaikeaan yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön ja paniikkihäiriöön. N. 4 vuotta syönyt, 10mg annoksella. Ei ole tarvinnut kertaakaan nostaa annosta. Minulla tosin Orionin vastaava lääke käytössä.