Ihmiset, jotka päivittää facessa minuutilleen, mitä tapahtuu päivystyksessä tai lääkärissä
En vaan tajua ihmisiä, jotka erinäisistä syistä joutuvat päivystykseen tai muuten vaan lääkäriin, ja päivittävät sieltä faceen jatkuvalla syötöllä mitä on tapahtunut, missä, paljonko sattuu ja pelaako palvelu. Eilen taas yksi hyvän päivän tuttu päivitti piiiiitkät rimpsut siitä, miten oli liukastunut, satuttanut jalkansa, ja nyt oli päivystyksessä. Tuskat oli kuulemma ihan kamalat, ja hoitajat epäili murtumaa. Kummasti sieltä "järkyttävän kivun" keskeltä jaksoi koko ajan naputella päivitystä ja vastailla ihmisten kysymyksiin. Myönnän, että seurasin keskustelua, kun jäi niin ihmetyttämään. No, sit kun oli todettu ettei murtumaa ole, alkoi valitus siitä, miten huono palvelu siellä oli! Kiireinen lääkäri jne.
Auttakaa mua ymmärtämään. Ei sillä, etten tuntis myötätuntoa, mutta en vaan käsitä tota päivittämistä. Itse olen sellainen, että laittaisin päivityksen seuraavana päivä, jos silloinkaan. Akuuttina hetkenä keskittyisin lähinnä itseeni ja olooni. Itsekästä? :D Vai voisko olla kyseessä vaan se, että tääkin ihminen on yksin asuva (laaja kaveripiiri), ja jollekin on vaan pakko jakaa oma tuskansa? Vaikka sitten facessa.
Kommentit (9)
Joskus Facen alkuaikoina, kun yksityisasetukset ei vielä olleet ihan loppun asti hiottuja tai ainakaan tunnettuja, päädyin seuraamaan kaverin kaverin päivitystä. Mies oli lääkärissä esilääkityksen alaisena, ja odotti leikkavaa lääkäriä paikalle. Vielä siitäkin tilanteesta piti raportoida muille! Oli ottanut kuvan vammastaan, mitä tuli leikkauttamaan ja letkuista yms. härpäkkeistä, jotka oli jo kiinnitetty. Sitä en tiedä, miten kännykkä edes sallittiin tuossa tilassa ja tilanteessa, mutta kyllä se ihan aito päivitys oli...
En laita mitään faceen... ketä kiinnostaa. Käyn siellä aika harvoin edes. Ehkä sillä kaverillasi on vaan niin paljon kavereita eikä jaksa kaikille erikseen selittää tilannetta. Se tosin vaatii sen että kaverit tajuavat tilanteen olevan päällä Facebookissa, no ehkä hänen kaverit sitten päivystää kokoajan Facebookis jos jollekin sattuu jotain. :D
Sehän on mielenkiintoista, että kaikki kerrotaan. Se taas, että julkaistaan "Paikassa Hölmölänmäen keskussairaala :(", on tylsää ja turhaa.
Joo.. eräässä fb ryhmässä on jatkuvasti
" Taju menee vähän väliä, ulvon kivustaja oksennan mutta silti jaksan napata itsestäni kuvan tässä välissä ja laittaa sen saatetekstin kanssa facebookiin"
Juupa juu..
Yksi syy miksi poistun facesta oli joidenkin jatkuvat turhat päivitykset. Kuten kävin p.sk.ll. tai muuta yhtä "mielenkiintoista". Eikä hirveästi kiinosta sekään kun pikku pirjopetteri teki jotain. Saisi oikeastaan olla rajoitteita mitä lapsistaan saa julkaista.
Mua ärsyttää myös nämä " olen päivystyksessä, flunssassa" ym. päivitykset joilla kalastetaan huomiota ja sääliä. Jos olen sairas niin en todellakaan postaa siitä faceen.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää myös nämä " olen päivystyksessä, flunssassa" ym. päivitykset joilla kalastetaan huomiota ja sääliä. Jos olen sairas niin en todellakaan postaa siitä faceen.
AWW! YMMÄRRÄN TUSKAASI <3
Missään ei ole niin tylsää kuin päivytyksessä, joten siellä odottaessaan tekee ihan mitä vain, jotta saisi aikansa kulumaan. Ymmärrän enemmän kuin hyvin ihmisiä, jotka tuota tekevät. (Itse en tee, koska ei muutenkaan ole tapana päivitellä Facea usein, mutta jos olisin aktiivisempi, niin takuulla päivittäisin useampaan kertaan päivystyksessä odottaessa.)
Itse en kyllä pystyisi postaamaani mitään Faceen jos sattuisi pahasti. Eivätkä kaikki vaivat edes kuulu sinne. Jotkut sairastavat syöpää eivätkä avaudu hoidoistaan Facebookissa.