Raivostuttaa puolison käytös
Tätä on nyt jatkunut muutama vuosi. Kaiken vapaa-ajan hän rassaa moottoripyörää, kaikki kotityöt jää minulle. Kaikki rahat menee siihen puolijumalaan ja kun hän on menossa vaikka taas kerran postista hakemaan niitä 200e osia siihen aarteeseen ja pyydän häntä tuomaan kaupasta vaniljasokeripurkin, alkaa huuto, ettei hänellä ole rahaa.... Ruoka ja muu eläminen ei saisi maksaa mitään, mutta kun on kyse harrastuksesta, mikään ei maksa liikaa... En tarvitse silti neuvoja tyyliin,: Jätä se sika, itsepä olet valinnut, mistä te näitä löydätte jne. Ne neuvot jo tiedetään. Haluan vain vertaistukea. Onko muilla puolisoa, jonka kaikki vapaa-aika menee harrastuksen parissa, niin, että kaikki normaali arki, kotityöt ja kotona tarvittavat tavarat, ruuat jää teidän hankittavaksi, koska puolison rahat menee harrastukseen?
Kommentit (20)
Miksi mahdollistat tuon?
Raha-asiaan on helppo ratkaisu: yhteinen käyttötili, josta maksetaan asuminen, ruoka ja muut välttämättömät menot. Loput rahat kumpikin saa käyttää omiin juttuihinsa.
Tätä on nyt jatkunut muutama vuosi... lopetin lukemisen tuohon lauseeseen :D Loppu lienee pelkkää uhrautumista käytöksestä, jonka aloittaja on mahdollistanut?!
Meille miehellä menee paljon rahaa harrastukseen, mutta kyllä hän silti on aina osallistunut kaikkiin yhteisiin menoihin ja kotitöihin. On hänellä sen verran kuitenkin rahankäyttötaitoja ja järkeä päässä.
Miten ihmeessä miehesi voi laittaa moottoripyörään niin paljon rahaa, ettei olisi varaa ostaa jotain vaniljasokeria?
Keskustelua, keskustelua ja keskustelua! Kerrot kuinka et tahdo itse maksaa kaikkea elämistä ja maksaminen loppuu nyt. Jos mies ei tajua niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero tai jatkaa samaa rataa.
Mies voi pahan päivän osuessa myydä pyörän. Mitä vastaavaa sinulla on selustan turvaksi?
Myönnä pois, että sinä kiinnostuit itse siitä moottoripyörällä ajavasta "pahasta pojasta". Ja nyt kun olet saanut saaliin koukkuun, niin sua ahdistaa, kun se mies ei muutukkaan haluamaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mahdollistat tuon?
Raha-asiaan on helppo ratkaisu: yhteinen käyttötili, josta maksetaan asuminen, ruoka ja muut välttämättömät menot. Loput rahat kumpikin saa käyttää omiin juttuihinsa.
Meillä on aina ollut omat rahat molemmilla. Eikä koskaan ole millään lailla kontrolloitu, mitä kukakin maksaa. Ollaan jo vähän vanhempi pariskunta. Ei jaksa enää alkaa yhteistä tiliä tekemään. Nuoremmille pariskunnille neuvo on kuitenkin hyvä ja jopa suotava.
Vierailija kirjoitti:
Myönnä pois, että sinä kiinnostuit itse siitä moottoripyörällä ajavasta "pahasta pojasta". Ja nyt kun olet saanut saaliin koukkuun, niin sua ahdistaa, kun se mies ei muutukkaan haluamaksesi.
Minua hymyilyttää aina nämä "moottoripyöräilevät pahat pojat". Palstamiehen mielestä ilmeisesti moottoripyörä tekee miehen jännäksi. Kun omaa keski-ikäistä miestäni ja hänen kavereitaan katson, kun he köröttelevät saksalaispyörillään huomioliiveissään, niin kyllä ovat jänniä :-DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mahdollistat tuon?
Meillä on aina ollut omat rahat molemmilla. Eikä koskaan ole millään lailla kontrolloitu, mitä kukakin maksaa. Ollaan jo vähän vanhempi pariskunta. Ei jaksa enää alkaa yhteistä tiliä tekemään. Nuoremmille pariskunnille neuvo on kuitenkin hyvä ja jopa suotava.
No sitten sinä jaksat sen, ettei rahaa riitä vaniljasokeriin.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi pahan päivän osuessa myydä pyörän. Mitä vastaavaa sinulla on selustan turvaksi?
Niin, voihan sitä ainakin yrittää! Nyt vain sattuu olemaan niin, että käytettyjen pyörien hinnat ovat viimeisen 10 vuoden sisällä romahtaneet Saksasta tuotujen käytettyjen takia. Että moottoripyörä "selustan turvana" on lähinnä vitsi. Meillä on viisi moottoripyörää, enkä mä edes miellä niitä realisoitavaksi omaisuudeksi, kun ei niistä käytännössä juuri rahaa saa, jos ne myydä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
No en. Ei sillä silloin mitään moottoripyörää ollut. Miehelle on iskenyt 50 villitys. Kaikki nykyiset moottoripyöräilijät on näitä pappoja, jotka elää uutta nuoruutta. Moottoripyörää ei saatu hankittua silloin niin se hankitaan nyt "kypsällä iällä".
Lakkaa ostamasta sitä ruokaa sinne jääkaappiin niin eiköhän mies huomaa että pitää olla rahaa ruokaan jos ei halua nälkään kuolla. Itse syöt kunnolla vaikka töissä ja töiden jälkeen missä haluat kun sinulla on rahaa syödä.
Sinä mahdollistat tämän koska mies voi laittaa rahat moottoripyöriin niin hän laittaa.
Ei auta valitus tai vertaistukia. Hyväksy asia tai toiminnan kautta muutos.
Vierailija kirjoitti:
Meille miehellä menee paljon rahaa harrastukseen, mutta kyllä hän silti on aina osallistunut kaikkiin yhteisiin menoihin ja kotitöihin. On hänellä sen verran kuitenkin rahankäyttötaitoja ja järkeä päässä.
Miten ihmeessä miehesi voi laittaa moottoripyörään niin paljon rahaa, ettei olisi varaa ostaa jotain vaniljasokeria?
No tottakai sillä olisi varaa siihen vaniljasokeriin ja muuhunkin ruokaa, ongelma onkin se, ettei halua maksaa siitä ruuasta, koska ei ilmeisesti arvosta sitä. Ihminenhän laittaa rahaa siihen mitä arvostaa. Minä en taas uhraisi penniäkään siihen mp koska minä en moista kovin korkealle arvosta. ap
Vierailija kirjoitti:
Tätä on nyt jatkunut muutama vuosi... lopetin lukemisen tuohon lauseeseen :D Loppu lienee pelkkää uhrautumista käytöksestä, jonka aloittaja on mahdollistanut?!
Ikävä, että lopetit lukemisen. Kommentoit kuitenkin, vaikka et lukenut loppuun ja sieltä olisi voinut löytyä muutakin kuin uhriutumista. Tuo pari vuotta on todella lyhyt aika meidän liitossa. Yhdessä kun on oltu jo montakymmentä vuotta.
Mä en tekisi ruokaa moiselle vauvalle.
Miehellä on 50:n villitys. Kohta vaihtuu oma kultainen pikkuvaimo nuorempaan rautaiseen narttuun, joka ei harrasta vaniljaa missään muodossa. ;)
Jaxuhali<3