Facebook-kirppis vs. itsepalvelukirppis
Vertailun vuoksi :
Itsepalvelukirppis 18 pv, HINTA 117.33 euroa, MYYNTI yht. 207.5 euroa, myyntiprovisio -5 %.
TUOTTO 79.8 euroa.
VAIVA: Hinnoittele tuotteet yksitellen joko tietokoneella tai käsin ja sitten kiinnitä jokainen hintalappu paikoilleen yksitellen – tämä kestää tavaramäärästä riippuen yhdestä useampaan tuntiin. Vie tuotteet myyntipaikalle. Käy joka päivä järjestelemässä pöytä ainakin kertaalleen, tämä kestää n. 15 min + lisäksi kulkemisen sovittaminen omiin menoihin. Varaudu, että osa tuotteista varastetaan tai hintalappujen irrotessa katoavat – näin käy käytännössä varmasti = tappiot.
Facebook-kirppis 6 pv. HINTA 0 euroa. Koko tuotto itselle. MYYNTI = TUOTTO 407.5 euroa
VAIVA: Asettele osa myytävistä tuotteista houkuttelevasti esille, ota kuva ja laita ilmoituksesi pääkuvaksi. Tämän jälkeen kuvaa yksitellen jokainen myytävä tuote ja lisää ilmoitukseesi kommenttina. Tämä vie tavaramäärästä riippuen tunnista useampaan. Lisäksi vaatii päivystämistä kotona noutajia varten sekä Facebookissa kyselijöitä ja ostajia varten. Ilmoita toimitustavaksi vain nouto, nopein etusijalla ja jää odottamaan.
Niinpä.
Nimim. Ei enää koskaan Akseli-kirppikselle.
Kommentit (6)
No jopas oli kallis kirppari :o Täällä meillä 14 päivää/45€
Mut itse ainakin koen oikean kirpparin helpommaksi. Ärsyttää se facekirpparien avyv-huutelu ja sitten sovitaan hakua ja sitten hakija unohtaa ja ja ja...
Paska kirppis tai paskaa tavaraa. Mitä mä olen käyttänyt itsepalvelukirppiksiä, aina on myyntitulo ollut parissa viikossa jotain 700€, josta joku 150€ vuokriin..
Joo Akseli on järkyttävän kallis. Facessa on helppo myydä etenkin kalliimpia juttuja mutta hitto kun ei jaksa niitä hakuja päivystää...ja turhat varailut ja kauppojen perumiset ärsyttää.
Itse taidan ottaa huonoja kuvia. Tai sitten olen niin tarkka, että listaan jokaisen naarmun tai pikkukuluman. Joten jostain syystä FB-kirppiksillä ei kauppa käy. Kuitenkin tavara taitaa hyvää olla, kun itsepalvelukirppiksillä ne menee, enkä edes myy pilkkahinnoilla. Ja mielelläni maksan pöydästä ja näen vaivan, jotta saan kaappeja tyhjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo Akseli on järkyttävän kallis. Facessa on helppo myydä etenkin kalliimpia juttuja mutta hitto kun ei jaksa niitä hakuja päivystää...ja turhat varailut ja kauppojen perumiset ärsyttää.
Akseli on todellakin hävyttömän kallis, siksi en sinne enää menekään. Oon havainnut nyt, että kätevintä FB-myynnissä on laittaa nopeat noudot etusijalle, niin ei tarvitse niin hirveesti sit odotella ja muistella, että kuka mitäkin oli tulossa hakemaan. Ja lisäksi ei ole hinnoittelua, hintalappujen kiinnittelyä ja irrottelua saati tavaroiden kuskaamista paikasta toiseen, niiden häviämisestä teille tietämättömille puhumattakaan...
Niin rasittavia kuin jotkut varauksia huutelevat ovatkin, niin todellakin mieluummin FB kuin kamojen raijaaminen edes takas hintalappusirkuksineen...puuh