Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monen on vaikea ymmärtää eri tavalla ajattelevia?

Vierailija
19.02.2018 |

Tuntuu, että monelta puuttuu empatiakyky käytännössä kokonaan ja he pitävät omia mielipiteitään ehdottomina totuuksina. Miksi joidenkin on esim. niin vaikea käsittää, etteivät kaikki halua lapsia? Tai miksei moni ymmärrä, ettei kaikille ole työssään tärkeintä palkan suuruus (kunhan sillä tulee toimeen), vaan se, että saa tehdä sellaista työtä, josta pitää?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä... ehkä ovat tosiaan vain kykenemättömiä asettumaan toisen asemaan.

Tai jotain tiettyä itseluottamusta heiltä uupuu, kun tarve olla itse aina oikeassa on niin suuri? Kokevat uhkana toisenlaisen ajattelutavan tai näkökulman? Ajatuskin siitä, että voivat olla väärässä, on niin karmea, että kieltäytyvät kokonaan edes ajattelemasta tällaista mahdollisuutta?

Vierailija
2/9 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapeakatseisuus ja empatian puute. Eivät ymmärrä tai halua ymmärtää, ettei heidän näkökulmansa ole ehdoton totuus ja että on olemassa asioita, joista saa ja pitääkin olla eri mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ilmeisesti saaneet kapeakatseisen kotikasvatuksen, jossa vain tietyt mielipiteet ovat sallittuja. Tai sitten heidän kaveripiiriinsä kuuluu vain samaa mieltä olevia.

Vierailija
4/9 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamelin paska on ihmiskunnan pahuus joka pitää tuhota. Sen sijaan kristityt tuntuvat organisoivan sitä.

Vierailija
5/9 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat saaneet vanhanaikaisen kasvatuksen, jonka mukaan vapaaehtoinen lapsettomuus ei ole sallittua? Ja ehkä he ajattelevat, että työtä tehdään rahan takia ja oikeasti kiinnostavat asiat ovat sitten vapaa-ajalla?

Vierailija
6/9 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö ap itse heidän ajattelumaailmaansa? Eikö siihen kuulu kaiken järjen mukaan vastavuoroisuutta? Jos haluat, että sinua ymmärretään, tulisi sinunkin ymmärtää muita. Et voi vaatia ymmärrystä muilta, mutta olla itse haluton ymmärtämään heitä.

Vierailija
7/9 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hienoa, että kaikki ihmiset olisivat suvaitsevaisia ja avarakatseisia ja ymmärtäisivät muiden mielipiteitä. Maailma ei vain valitettavasti ole täydellinen paikka. Itse pyrin olemaan suvaitsemattomien ja kapeakatseisten ihmisten kanssa mahdollisimman vähän tekemisissä.

Vierailija
8/9 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö ap itse heidän ajattelumaailmaansa? Eikö siihen kuulu kaiken järjen mukaan vastavuoroisuutta? Jos haluat, että sinua ymmärretään, tulisi sinunkin ymmärtää muita. Et voi vaatia ymmärrystä muilta, mutta olla itse haluton ymmärtämään heitä.

Ap just kyselee, että miksi, ei se ole haluton ymmärtämään, käsittääkseni.

Ei sitä ymmärrystä synny, jos kommunikointi tökkii. Pitää myös olla kummallakin halu ymmärtää toista (liian monet haluavat vain paasata omasta kannastaan).

Vierailija
9/9 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minu ruskea kikuli olla iso, olla mamu.