Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittailumaailmassa etunimellä voi olla yllättävän paljon merkitystä

Vierailija
19.02.2018 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000005566714.html

Samaa vai eri mieltä? Onko sinulla kokemuksia siitä, että suhtautuisit positiivisemmin vastakkaisen sukupuolen edustajiin, joilla on sama nimi kuin jollain eksälläsi? Onko sinulla ollut samannimisiä eksiä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimekskö sitä nyt sanotaan?!

Vierailija
2/8 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti, mitä tämä exä edustaa. 

Minulle väkivaltaa ja alkoholismia eli en varmastikaan lähtökohtaisesti suhtaudu tämän nimisiin myönteisemmin kuin muihin. 

Nimi on sinänsä niin neutraali tyyliin Matti, että en usko sen vaikuttavan minuun suuntaan tai toiseen. 

Mielenkiintoinen ja hauska kolumni. Kiitos linkistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se hienovaraisesti vaikuta niin, että tilastollisesti on mitattavissa. Ei kuitenkaan voi nähdä kenenkään yksittäisen ihmisen elämässä, ellei ole joku kaheli joka tahallaan valitsee nimen perusteella.

Vierailija
4/8 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea tuota juttua mutta en esim ikinä voisi seurustella miehen kanssa jonka nimi on TERO. Ihan hirveä nimi!

Vierailija
5/8 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen ja oman ikäluokan tyypilliset nimet varmasti vähintäänkin alitajuisesti vaikuttavat hieman torjuvasti. Eli jos muut koordinaatit ovat samat, niin varmasti Jari herättää vähemmän kiinnostusta kuin Salomon. 

Salomon tulee todennäköisemmin taustasta, joka on vähän erikoisempi ja kiinostavampi kuin Jari. 

Varmaan miehillä ihan sama. Ehkä Jaanana en herättäisi yhtä paljon kiinnostusta kuin omalla nimelläni. Ja pidetään siis kuva ja muut pelimerkit samoina. 

Vierailija
6/8 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea tuota juttua mutta en esim ikinä voisi seurustella miehen kanssa jonka nimi on TERO. Ihan hirveä nimi!

Käsittämätöntä linjata näin. 

Täysin vierasta minulle. Ihminen ei ole nimi. 

Vierailija
7/8 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä kaukaa haettu, mutta minusta nimi voi olla vähän niin kuin enne. Se, että ihmisellä on erikoinen nimi, kertoo hänen vanhemmistaan. Ihminen, jolla on ollut erikoisuutta tavoittelevat vanhemmat on varmasti myös saanut vähintään kasvatuksessa ellei peräti geeneissä jotain "erikoisuuden tavoittelua" itsekin. Jos vanhemmat ovat antaneet pojalleen nimeksi Ridge niin kyllähän se jotain Ridgen kasvuympäristöstä kertoo.

Vierailija
8/8 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni nimi oli Jenni. On yleisin nimi ko. ikäluokassa. Liekö sattumaa vai ei, mutta 3 jenniä on sen jälkeen päätynyt vähintään sänkyyni asti.

M86

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi