Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vilkas 2-v lyö ja heittää tavaroita.

Kummallinen tapaus
17.02.2018 |

Tyttö on todella villi ja on osaannut kävellä ja kiipeillä alle vuoden iästä lähtien. Isompi sisarus on jo 8v. Mikä avuksi kun tämä taapero lyö, puree ja heittää tavaroita ja nauraa? Ymmärrän olevan jonkinlaista huomion hakua mutta ei lopu millään. Hän ei myöskään keskity mihinkään kuten korjan kuunteluun tai yhdessä selailuun, nauraa, näyttää kieltä ja lyö kirjaa. Kovasti on koitettu kertoa ettei käy mutta mikään ei auta. Vanhempaa sisarustaan repii hiuksista ja puree jatkuvasti ja sotkee leikit. Antakaa myös jotain hyviä vinkkejä ylivilkkaoden lasten kanssa leikkeihin. Dubloilla yms leikkii sekuntin jonka jälkeen vaan viskelee ne legot ympäriinsä. Hop lopit jne on nekin raskasta käydä kun lapsi on tajuttoman hurjapää eikä pelkää mitään, missään ei tunnu turvalliselta käydä hänen kanssaan. Juoksee karkuun jne. Oon ihan loppu. Tämän ikäisiä vielä ei tutkita edes missään olisiko kyse jostain, sanotaan vaan että no tuon ikäinen nyt on sellanen, mutta minusta hän on erittäin erilainen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Mun adhd lapsi oli nuorena kanssa samanlainen. Varaudu siis. Mulle kaikki myös sanoi että on ihan normaalia vaikka itse tiesin että ei voi olla. No nyt on lääkitykset ja kaikki, tosin koulussa on jo. Vinkkinä kuvakortit ja hyvin samanlainen rutiini kaikessa joka päivä.

Vierailija
2/3 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdonmukaisesti kiellät joka kerta. Oma kaksivuotiaani on alkanut tekemään ihan samaa, tänäänkin pyysin aamulla keräämään lelut niin heitti ne pitkin olkkaria. Toisella kerralla pyysin viemään kengät kenkätelineeseen, niin heitti ne päin telinettä.

Mutta noita ei meillä katsota läpi sormien, vaan kielletään heittämästä ja kehotetaan viemään tavara paikoilleen.

Lyömiseen ja puremiseen on nollatoleranssi. Esimerkiksi yhteinen leikki loppuu heti, jos lyöminen ei ensimmäisen kiellon jälkeen lopu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna isosiskon purra takaisin niin tietää miltä tuntuu. Etkä ala lohduttamaan, totea vain voivoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme