Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä sossutoimistossa

Vierailija
17.02.2018 |

Tuntuu näin ulkopuoliselta ajateltuna aika raskaalta työltä. Monet yrittävät luultavasti huijata saadakseen rahaa. Jos ei anna rahaa, haukutaan.....

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta toisaalta palkitsevaa jos pystyy auttamaan jotakuta ongelmissaan.

Vierailija
2/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin jos pystyy auttamaan todella hädässä

olivia. Mun vähän samanlaisessa työssä yritetään koko ajan vain saada etuja ja kaikki asiat on yleensä huonosti. Jotkut ovat tosi röyhkeitä ja veisivät sinulta silmätkin päästä, jos saisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä se on mukavaa työtä. Suurin osa asiakkaista on mukavia ja normaaleita ihmisiä. Harva käyttäytyy epäasiallisesti. Ja kyllä me ne perinteiset huijaamiskeinot tiedetään :).

Vierailija
4/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos etenet päällikkötasolle palkka 5700 eur/kk

Vierailija
5/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta miten härskejä keinoja jotkut käyttävät. Yksikin tekee tahallaan lapsista sairaita saadakseen lisää yhteiskunnan tukia. Onnistuneesti elellytkin sitten kahden minun kuukausipalkkani kokoisilla tuilla.

Vierailija
6/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työnne on muuttunut, nyt kun perustoimeentulotuki on Kelan heiniä? Kelan työntekijät? "Sossun" väki?

Vierailija
7/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työ muiden joukossa, sitä paitsi, ei ole kyse sun rahoista, mitä ne yrittää huijata, jos yrittää.

Vierailija
8/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kiva ole kun keksitään kaiken maailman juttuja ja luullaan et joku uskoo niihin. Sitten mennään ja nauretaan, että taas mä onnistuin huijaamaan, että ne on tyhmiä.

Vierailija
9/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kiva ole kun keksitään kaiken maailman juttuja ja luullaan et joku uskoo niihin. Sitten mennään ja nauretaan, että taas mä onnistuin huijaamaan, että ne on tyhmiä.

Vierailija
10/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu näin ulkopuoliselta ajateltuna aika raskaalta työltä. Monet yrittävät luultavasti huijata saadakseen rahaa. Jos ei anna rahaa, haukutaan.....

On aika raskasta, kyllähän niitä kuitteja jne. kysytään ja ymmärretään että siltikin voivat huijata. Paljoa en ole haukkuja saanut.

Vierailija
11/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo palkitsevaa ja etenkin jos ihmisen tilanne kohoaa pidempiaikaisesti. Ikävä kyllä näitä ilonhetkiä ei paljoa ole.

Vierailija
12/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä se on mukavaa työtä. Suurin osa asiakkaista on mukavia ja normaaleita ihmisiä. Harva käyttäytyy epäasiallisesti. Ja kyllä me ne perinteiset huijaamiskeinot tiedetään :).

Teetkö aikuissosiaalityötä?

Vierailija
13/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni pitäisi olla perustulo ja se sellaisella tasolla, että erillistä harkinnanvaraista rahanjakoa (= perustoimeentulotuki ja täydentävä toimeentulotuki) ei tarvittasi. Raha-asioista, jos ei ihmiset osaisi huolehtia asuminen (vuokrat ja muut asumiskustannukset) huolehdittaisiin päältä pois esim. Kelan toimesta.

Onko tällaiseen mahdollista päästä koskaan vai tarvitaanko aina kuitenkin sosiaalitoimistoa rahan jakajana? Sosiaalitoimi voisi keskittyä enemmän sosiaalityöhön, jonka väline esim. kuntouttava työtoimintakin on.

-sossu-

Vierailija
14/14 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työnne on muuttunut, nyt kun perustoimeentulotuki on Kelan heiniä? Kelan työntekijät? "Sossun" väki?

Ei ole sosiaalityöntekijöiden hommia helpottanut yhtään, päinvastoin: Kelan päätösten käsittely on hirveän byrokraattista, esim. jos tiliotteellasi näkyy, että olet tililtäsi maksanut sähkölaskun niin se ei riitä Kelalle vaan pitäisi olla se alkuperäinen lasku sinne Kelalle ja sitä ei huomioida laskelmiin. Sosisaalityöntekijät soittelevat Kelalle heidän tekemistään virheistä päätöksissä. Käytännössähän entiset etuuskäsittelijät eivät päässeet Kelalle vaan otettiin uusia työntekijöitä. Kelan virkailijat eivät tiedä ihmisten kokonaistilanteita. Ja tämän lisäksi ihmiset voivat joka tapauksessa hakea täydentävää toimeentulotukea kunnilta eli senkään takia eivät ne työt tuon myötä vähentyneet. Helpompaa olisi varmaan tehdä yhdelle ja samalle ihmiselle toimeentulotuki päätös kokonaisuudessaan eikä niin että Kela toisen osan ja itse sen täydentävän. Itse olen riittävän perustulon kannalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme