Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa työtön päihdeongelmainen sisko, joka ottaa vaan yhteyttä pyytääkseen rahaa lainaa.

Vierailija
15.02.2018 |

Taas eilen laittoi viestiä, et joku tulee pahoinpitelemään, jos ei maksa velkojaan tiettyyn päivään mennessä takaisin. Väittää, ettei käytä huumeita. Kuulostaa vähintäänkin epäilyttävältä.. Miten muuten voi olla jatkuvasti veloissa ja velkojat vielä uhkailevat pahoinpitelyllä? Kun sanon, että en lainaa, kun on entisetkin velat maksamatta, niin sitten tulee itsesääliviestejä, et nyt sit menee ottaa turpaansa tms. Ei koskaan ota muuten yhteyttä, kuin silloin kun tarvitsee rahaa lainaa tai jotain muita palveluksia. Suuttui nyt kun huomautin asiasta. En kuulemma voi tietää miltä tuntuu, kun ei ole yhtään rahaa. Ei ole maksanut velkojaan, kun on ajatellut ettei tarvita velkarahoja niin kipeästi.
Olen aika neuvoton. Miten te muut kellä samanlaisia sukulaisia toimitte? Siskoni on jo reilusti yli 30v, joten aika toivottomalta hänen elämänsä tuntuu. Hukkaan heittänyt kaiken. Rahan lainaaminen ei auta mitään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lainaa rahaa. Siitä on pidemmän päälle enemmän haittaa kuin hyötyä. Nimimerkillä kokemusta on.

Vierailija
2/13 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteesi,minun aikuinen poikani ei ota yhteyttä kun on rahaa, mutta kun on rahat loppu tulee luokseni ja yrittää valehtelemalla saada rahaa, väittää että on velkaa tietyille velkojille ja joku uhkaa henkeä ja tarvii heti rahaa, ja on yksi velkoja ottanut minuun yhteyttä ja vaatinut 100€ no, en maksanut. Olen lyönyt rahahanat kiinni, tarvin rahani itse nyt kun olen työtön. Yrittää uhkailla minua mutta ei onnistu saamaan rahaa. Aina kun hän on oven takana tiedän että tulee tänne vain rahan toivossa, ja tämä rassaa minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteesi,minun aikuinen poikani ei ota yhteyttä kun on rahaa, mutta kun on rahat loppu tulee luokseni ja yrittää valehtelemalla saada rahaa, väittää että on velkaa tietyille velkojille ja joku uhkaa henkeä ja tarvii heti rahaa, ja on yksi velkoja ottanut minuun yhteyttä ja vaatinut 100€ no, en maksanut. Olen lyönyt rahahanat kiinni, tarvin rahani itse nyt kun olen työtön. Yrittää uhkailla minua mutta ei onnistu saamaan rahaa. Aina kun hän on oven takana tiedän että tulee tänne vain rahan toivossa, ja tämä rassaa minua.

Onpa ikävää.

Vierailija
4/13 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumevelkoja?

Vierailija
5/13 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ottaa yhteyttä kun tarvitsee jotain. Ihan tyypillistä päihdeongelmaisen käytöstä.  Itse päätät annatko sen vaikuttaa sinuun ja menetkö mukaan tuhon manipulaatioon. Et voi vaikuttaa siskosi päihdeongelmaan mitenkään. Voit vaikuttaa vain siihen miten itse suhtaudut asiaan. Itsesääliä seuraa uhkailut ja syyttelyt ( sinun syy että pääsee hengestään tai hakataan jne).Kokemusta on. Kun et mene mukaan, niin todennäköisesti yhteydenotot vähenee eikä hänestä enää ns. välitetä.

Vierailija
6/13 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa tällaisista ihmisistä on kellekään?

Vierailija
7/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei siellä velkojien puolella kierrä sana, että tuolle ei enää lainata? Pakottavatko sitten tekemään rikoksia eli se on syy jatkolainaamiseen?

Vierailija
8/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeista on kyse ja sinun täytyy kovettaa itseäsi. Sanot suoraan, että voit auttaa mutta ainoastaan siinä että hän saa elämänsä kuntoon. Ja siihen ei kuulu rahanlainaaminen vaan kädestä pitäen opastaminen esimerkiksi vieroitukseen ja uudelle paikkakunnalle muuttoon. Jos sisko ei ota apuasi vastaan sanot hänelle ettet halua olla missään tekemisissä hänen ja hänen ongelmiensa kanssa.

Vierailija
9/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävää.

Hei

kun yhteydenpito on vain hyötymistä sinusta, ja muuttunut myös uhkaavaksi,  niin oletko harkinnut muuttamista? Minusta sinun pitäisi itse katkaista kaikki yhteydenpito. Isoäitini kohdalla jouduttiin tekemään niin, kun sedästäni tuli alkoholisti, joka uhkaili äitiään ja kävi nostelemassa seinälle. Lisäksi hän pakotti mummin laittamaan takaajana nimensä velkakirjaan. Muut lapset joutuivat sitten maksamaan velan kolehtiperiaatteella, ettei mummi olisi joutunut asunnostaan kadulle.

Siinä vaiheessa tuli kaikilla mitta täyteen. Vaihdoimme puhelinnumeron uudeksi ja salaiseksi ja muutatimme mummin eri osoitteeseen, ja senkin voi salata. Lisäksi kaikkia tuttuja ja sukulaisia kiellettiin antamasta yhteystietoja kyselijälle ja sanottiin suoraan miksi.  Tämä toimi meillä hyvin 20 vuotta. Neuvoisin, että alat etsiä uutta asuntoa ja vaihdat sen numerosi myös. Kerran vielä meillä setä yritti tulla mummin luo majailemaan, mutta minä olin silloin asumassa siellä ja heitin portailta takaisin tielle murisevan saksanpaimenkoirani kanssa. Kysyin ensin mummilta, haluatko tuon poikasi pääsevän sisälle. Ei halunnut. Joten 20 vuoteen sen jälkeen ei nähnyt poikaansa ennenkuin arkussa, ja väitän ettei siinä mitään menettänyt, pojan lasten kertoman perusteella. Se mies oli eri ihminen, kuin se mitä oli ollut se mummin lapsi. Viina vei, ja niin vie huumeetkin.

Sinun on turha kantaa mitään huolta poikasi pärjäämisestä, kun hän on itse valinnut elämäntyylinsä. Siitä ei parannuta, kuin omalla tahdolla. Setäni kuoli viinaan. Hautajaiset hoidimme.

Ap:lle sanoisin, että lopeta lainaaminen. Se ei ikinä tule päättymään ja hommahan on ihan selvä. Sinua hyväksikäytetään. On eri asia auttaa, jos tietää että ihminen tosissaan yrittää ja on pulassa ilman omaa syytään, mutta kun siskosi järjestää itse itsensä hankaluuksiin, lopeta auttaminen ja mahdollistaminen.

Vierailija
10/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas eilen laittoi viestiä, et joku tulee pahoinpitelemään, jos ei maksa velkojaan tiettyyn päivään mennessä takaisin. Väittää, ettei käytä huumeita. Kuulostaa vähintäänkin epäilyttävältä.. Miten muuten voi olla jatkuvasti veloissa ja velkojat vielä uhkailevat pahoinpitelyllä? Kun sanon, että en lainaa, kun on entisetkin velat maksamatta, niin sitten tulee itsesääliviestejä, et nyt sit menee ottaa turpaansa tms. Ei koskaan ota muuten yhteyttä, kuin silloin kun tarvitsee rahaa lainaa tai jotain muita palveluksia. Suuttui nyt kun huomautin asiasta. En kuulemma voi tietää miltä tuntuu, kun ei ole yhtään rahaa. Ei ole maksanut velkojaan, kun on ajatellut ettei tarvita velkarahoja niin kipeästi.

Olen aika neuvoton. Miten te muut kellä samanlaisia sukulaisia toimitte? Siskoni on jo reilusti yli 30v, joten aika toivottomalta hänen elämänsä tuntuu. Hukkaan heittänyt kaiken. Rahan lainaaminen ei auta mitään.

Miksi et katkaiset yhteyksiä?

Vierailija
11/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laittanut tylysti  välit poikki Kankkulan kaivojen kanssa. Niin kauan kun joku niille rahaa antaa niille ei itelleen synny motivaatiota muutta asioita.

Siskos on vähän kuin alkoholisti eikä  se että lainaat sille rahaa auta sitä  oikeesti  yhtään. Älä siis lainaa, äläkä vastaa puheluihin. Ei se muuten opi. Ja jos ei opi eikä motivoidu, ansaitsee kyllä sen mikä  vastaan tulee.

Peli poikki nyt.

Vierailija
12/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita peli poikki muuten kierre jatkuu loputtomiin. Lainaamalla rahaa vain mahdollistat tuon käytöksen jatkossakin, eli olet ns. mahdollistaja, vaikka tarkoitat hyvää. Tarkoitus ei ole syyllistää, kyseessä on kuitenkin vakava asia ja jos sinä et vedä liinoja kiinni, niin varmasti aloite ei tule myöskään siskosi puolelta.

Vierailija
13/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä rahaa! Tiedät itsekin että se raha menee päihteisiin. Jos hänellä on lapsia, hommaat ne lapset huostaan. Jos haluat välttämättä auttaa, asetat säännöksi että kun tavataan, hänen pitää olla selvinpäin. Voit ostaa puurohiutaleita, jauhoja, tölkkiruokaa jne. Ei missään nimessä mitään, minkä voisi muuttaa rahaksi.

Itse katkaisin välit. Sain siitä toki koko suvulta syyllistykset niskaani. Muilla menikin useampi vuosi siinä kunnes huomasivat ettei kannattaisi kannatella ihmistä, joka tieten tahtoen tuhoaa oman elämänsä. Jotkut yrittävät valittaa minulle menetettyjä rahojaan. En ota valitusta vastaan, totean vain kylmästi että siksipä juuri sanoin ettei kannata auttaa.