Miksi suomalaiset käyttävät rahansa pelaamiseen eikä sijoittamiseen/säästämiseen
Kommentit (5)
Pelaamiseen ei tarvita kuin muutama euro, sijoittamiseen vähintään muutama kymmen.
Olin kerran töissä yhdessä pörssiyhtiössä telebuukkarina. Kvartaalipalaverissa kerrottiin, että osakeanti on tulossa... ja yhden osakkeen hinta oli yli 70 euroa. Mun kuukausipalkkani oli 1100 euroa. Siitä ei kovin montaa osaketta osteta.
(Missä ihmeen maailmassa nämä sijoitusfriikit oikein elävät? Kunnon "jos ei ole leipää, niin syökää sitten leivoksia" -asennevamma...)
Jo 100-200 eurolla kuussa päästään hyvin alkuun sijoitusten kanssa. Ei tarvitse olla edes kovin hyväpalkkaisessa työssä. Mutta aikaa se vaatii, monet vain toivovat äkkirikastumista.
Vierailija kirjoitti:
Pelaamiseen ei tarvita kuin muutama euro, sijoittamiseen vähintään muutama kymmen.
Olin kerran töissä yhdessä pörssiyhtiössä telebuukkarina. Kvartaalipalaverissa kerrottiin, että osakeanti on tulossa... ja yhden osakkeen hinta oli yli 70 euroa. Mun kuukausipalkkani oli 1100 euroa. Siitä ei kovin montaa osaketta osteta.(Missä ihmeen maailmassa nämä sijoitusfriikit oikein elävät? Kunnon "jos ei ole leipää, niin syökää sitten leivoksia" -asennevamma...)
Kuinka niin?
Koska jos haluaa rikastua säästämällä niin pitää saada säästöön monta tonnia joka kuukausi, ja sijoittamiseenkin tarvitaan miljoonaomaisuus että niillä saaduilla tuloilla on mitään merkitystä.
Siksi.