Käytätkö jotain lisäravinteita tai ylimääräisiä vitamiineja?
Kommentit (17)
Käytän, koska mulla on ollut aktiivisen b12-vitamiinin raja-alueen puutos, siksi syön sitä.
D-vitamiinia syön, koska sitä saa auringosta Suomessa liian vähän ja saantisuositukset on muutenkin liian pienet.
Kalanmaksaöljyä syön, koska en syö kalaa niin usein, kuin pitäisi, ja aivot hyötyy.
Rautaa syön, koska haluan ja olen väsynyt, en oo koskaan testannut ferritiini-arvoani, mutta hemoglobiini on kai pääsääntöisesti ok.
Multivitaa syön, koska sitä nyt sattuu olemaan, mutta mua ällöttää se, kun olen jostain lukenut, että ne tehdään tyyliin "jäteöljystä". Mutta syön ton purkin loppuun.
Satunnaisesti syön sinkkiä ja c-vitamiinia, oon kanssa kokeillut jotain valkosipulitabletteja. :D
En syö mitään vitamiineja. Syön monipuolista ruokaa (mm paljon hedelmiä) enkä usko että tarvitsen lisää vitamiineja.
Omega, astaksantiini, seleeni, jodi, kupari, sinkki, dee, mangesium, wonder legs... jotain unohdin kuitenkin.
D-vitamiinia 50-100 mikrogrammaa, C-vitamiinia 250-500mg, monivitamiinia toisinaan. Magnesiumsitraattia iltaisin. Sinkkiä. Maitohappobakteereja.
Syön D-vitamiinia ja B12, koska en muuten saa niitä tarpeeksi.
Mikroimeytyvää rautaa kuureina, eye-q kalaöljyä, nestemäinen monivitamiini ja vielä d vitamiini 50mg.
Lapset 6- ja 8-v. Ottaa nalle monivitamiini, eye-q kalaöljy joka päivä ja satunnaisemmin n. Joka toinen tai kolmas päivä d-vitamiinia 25-50mg.
Tuo kalaöljy on asia josta en tingi, mielestäni parasta ja vaikka on kallista niin sitä otetaan.
Nyt raskauden aikana ensimmäistä kertaa elämässäni syön vitamiineja. olen 33v.
Syön D-vitamiinia, koska tärkeää varsinkin Suomen oloissa (D-vitamiinivaje melko yleinen).
Magnesiumia, huomannut olevan positiivista vaikutusta mm. lihaskipuihin ja suonenvetoihin sekä aamuturvotukseen (varsinkin liikunnan jälkeisenä aamuna).
Sinkkiä, vastustuskyvyn tukemiseen ja hiusten ja ihon hyvinvoinnin parantamiseen. Huomannut auttavan akneihoon, kun antibiootit eivät ole käytössä (tasapainottaa).
Lapsia ei ole.
D-vitamiinia, biotiinia, magnesiumia, rautaa, kalaöljyä
D-vitamiini + kalsium osteoporoosin ehkäisyyn, magnesium suonenvetoihin.
D-vitamiinia. C-vitamiinia, koska aikaisemmin tupakoin niin se on jäänyt tavaksi. Varmaan nykyään vähän turha. Magnesiumia, koska jalkaterästä alkaa muuten usein vetämään suonta.
Äitini oli innokas luontaistuotteiden ystävä. Hän osti niitä minullekin ja popsimme niitä yhdessä vuodesta toiseen.
Äidillä oli parhaimmillaan 20 erilaista pilleriä/rohdosta per päivä. Lääkärin mukaan hän kuoli näiden rohtojen ja lääkärin määräämien lääkkeiden aiheuttamiin sekoitustuloksiin.
Tuon jälkeen olen syönyt vain d-vitamiinia.
Monivitamiineja, koska ruokavalio ei ole kovin terveellinen.
Kalaöljyä, koska joku suositteli.
Lapset syövät teoriassa d-vitamiinia, eli silloin kun muistavat. Nyt ilm.tabletti on hyvänmakuinen, kun muistavat.