Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä henkivakuutuksia?

Vierailija
11.02.2018 |

Eikö sellainen ole turha? Jos kuolee niin mitä niillä rahoilla tekee? Vai saako niitä etukäteen jos vaikka sairastuu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolen, vaimo voi maksaa henkivakuutuksestani saamillaan rahoilla pois minun osuuteni asuntolainasta.

Vierailija
2/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sellainen ole turha? Jos kuolee niin mitä niillä rahoilla tekee? Vai saako niitä etukäteen jos vaikka sairastuu?

Todellakin on henkivakuutukset ja puoliso edunsaajana. Se oli meidän valinta turvata tulevaisuutta kuoleman tai työkyvyn menetyksen varalle. Sen sijaan ei ole lainaturvaa tai korkokattoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina kuittautuu sillä. 

Vierailija
4/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ex-mieheni henkivakuutuksen edunsaajana. Saan 300 000 euroa kuolintapauksessa. Varmaan muuttaa vakuutusta, jos löytää uuden kumppanin. 

Vierailija
5/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää kun koti on velaton ja perintöverot pystyy maksamaan myymättä kiinteää omaisuutta.

Vierailija
6/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asuntolainassa noin 90.000 henkivakuutus ja lisäksi 100.000 henkivakuutus. Molemmat pariturvana, eli maksetaan jos toinen kuolee.

Emme ole naimisissa, mutta pitäisi mennä... ihan vaan lesken eläkkeen takia.

Vierailija
7/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro. Minusta tuo mitä sillä tekee on erittäin typerä kysymys. Mikä olisi sen kamalampaa kuin sairastua kuolemaan johtavaan sairauteen ja sitten surra sitä (kaiken muun ohella) että miten perhe pärjää taloudellisesti...

Pelkästään hautaus ym. Perunkirjoitus kulut ovat helposti lähemmäs 10.000 euroa...

Vierailija
8/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole puolisoa eikä lapsia, niin henkivakuutuksella ei tee mitään. Jos taas on alaikäisiä lapsia ja asuntovelkaa, niin henkivakuutuksessa säästäminen on tyhmää. Kuollut ei rahalla tee mitään, mutta se helpottaa omaisten tilannetta.

Vierailija
9/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on henkivakuutukset ja puoliso edunsaajana. Se oli meidän valinta turvata tulevaisuutta kuoleman tai työkyvyn menetyksen varalle. Sen sijaan ei ole lainaturvaa tai korkokattoa.

Henkivakuutus ei korvaa työkyvyn menetystä, ainoastaan kuolemisen.

Vierailija
10/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ex-mieheni henkivakuutuksen edunsaajana. Saan 300 000 euroa kuolintapauksessa. Varmaan muuttaa vakuutusta, jos löytää uuden kumppanin. 

miinus verot

Vierailija
11/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ei kyllä ole iso summa, mutta sellainen että omaisille tuo pientä helpotusta, hautajaiskuluihin ja eläimistäni huolehtimiseen sun muuhun mitä sitten olisi tehtävänä.

Olen vielä sen verran nuori ettei ole sellaista isompaa omaisuutta kertynyt jota perinnöksi jäisi jolla noita kuoleman jälkeisiä kuluja kattaisi.

Vierailija
12/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on LähiTapiolassa henkivakuutuksen josta saan ison summan takaisin 63 vuotiaana jos olen vielä elossa. Vakuutus korvaa hyvin kaikki vammat ja jos joskus on perhettä niin ei talous kyykkää mikäli kuolisin.

Vierailija
13/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miinus verot

Tietenkin.

Vierailija
14/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On henkivakuutus, n. 50 000 euroa ja lisäksi tapaturmavakuutus eli jos henki lähtis vaikka auto-onnettomuudessa niin siitä saisi vielä n. 15 000 e.

Noilla rahoilla maksaisi leijonanosan asuntolainasta pois, ehkä 10 000 e vielä jäisi. Kyllähän tämä talo menis tosin myyntiin jokatapauksessa jos mies kuolisi, en pärjäisi yksin isossa omakotitalossa ja muutenkin varmaan muuttaisin lähemmäs tukiverkkoja.

Vierailija
15/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella onnellinen, että äidilläni oli henkivakuutus kuollessaan. Perin nimittäin todella suuret perintöverot (iso talo, kesämökki, sijoitusasuntoja, metsää, osakkeita), en muuta koska leskellä on hallinto-oikeus kaikkeen omaisuuteen, joten pesää ei ole jaettu. Perintöverot piti siis maksaa, vaikka omaisuuden saa haltuunsa ehkä 20 v päästä.

Vierailija
16/16 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella onnellinen, että äidilläni oli henkivakuutus kuollessaan. Perin nimittäin todella suuret perintöverot (iso talo, kesämökki, sijoitusasuntoja, metsää, osakkeita), en muuta koska leskellä on hallinto-oikeus kaikkeen omaisuuteen, joten pesää ei ole jaettu. Perintöverot piti siis maksaa, vaikka omaisuuden saa haltuunsa ehkä 20 v päästä.

Kai tuota omaisuutta vastaan saisi lainaakin jos sitä ei voi heti myydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi