Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muilla yksinhuoltajia on varaa...

Vierailija
09.02.2018 |

...antaa lasten harrastaa jotain jääkiekkoa ja ratsastusta, asua omistusasunnossa, teettää siihen remontteja, ostaa hienoja vaatteita, käydä konserteissa ja lomamatkoilla? Meillä menee kaikki rahat peruselämiseen, vaikka palkkani on ihan OK. Meillä ei kyllä lasten isä osallistu mitenkään, onko se syynä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetointi. Tosin kaikilla ei vaan jää yhtään ylimääräistä vaikka kuinka yrittäisi kituuttaa

Vierailija
2/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan syy on se, jonka sanoit. 

Isän tulojen puuttuminen paletista on olennaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ihan kelvolliset elatusmaksut ja oma palkkani on ihan kohtalainen. Nettopalkka noin 2500, lisäksi lapsilisät kahdesta lapsesta ja elarit 1100 kuussa. Kyllä olis tiukkaa jos saisin jotkut minimielarit. Elatusmaksu on verotonta tuloa minulle eli aikamoinen palkka pitäisi itselläni olla, että tienaisin tuon tonnin lisää kuussa käteen.

En voi sanoa kylpeväni rahassa mutta lapsilla on varaa kyllä harrastaa, voidaan ostaa merkkivaatteita ja matkustella. Eli kyllä elareilla on iso vaikutus kokonaisuuteen.

Vierailija
4/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan ihan kelvolliset elatusmaksut ja oma palkkani on ihan kohtalainen. Nettopalkka noin 2500, lisäksi lapsilisät kahdesta lapsesta ja elarit 1100 kuussa. Kyllä olis tiukkaa jos saisin jotkut minimielarit. Elatusmaksu on verotonta tuloa minulle eli aikamoinen palkka pitäisi itselläni olla, että tienaisin tuon tonnin lisää kuussa käteen.

En voi sanoa kylpeväni rahassa mutta lapsilla on varaa kyllä harrastaa, voidaan ostaa merkkivaatteita ja matkustella. Eli kyllä elareilla on iso vaikutus kokonaisuuteen.

Eli käytät elatusmaksuja itseesi. Varastat lapsiltasi.

Vierailija
5/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...antaa lasten harrastaa jotain jääkiekkoa ja ratsastusta, asua omistusasunnossa, teettää siihen remontteja, ostaa hienoja vaatteita, käydä konserteissa ja lomamatkoilla? Meillä menee kaikki rahat peruselämiseen, vaikka palkkani on ihan OK. Meillä ei kyllä lasten isä osallistu mitenkään, onko se syynä?

Minulla nettopalkka 3600€. Lapsilisät 480€. Elarit yhteensä 460€.

Minulla on omistuasunto, 120m2 rivari, 4h, k, s. Remppaa teen ja teetän, viimeinen isompi oli kylppäri. Meillä on kaunis ja tyylikäs koti, hyvällä maulla sisustettu. Matkustan lasten kanssa joka toinen vuosi viikon tai pidempään, joka vuosi itse joku pidennetty vknloppu Euroopassa. Kaikki lapset harrastaa kyllä, ei jääkiekkoa, mutta urheilua.

Vaatteet on mitä on, ei olla merkkien perään. Viime vuoden pidin ostolakkoa vaatteissa: käytin koko vuonna 50€ omiin vaatteisiin.Olen tosi tarkka ruokakaupassa, enkä itse syö ikinä töissä henkilöstöravintolan 6,90€ maksavaa lounasta, vaan omia eväitä. Sisustushankinnat teen aina alesta, lisäksi kierrän kirppiksiä. En heitä pois sellaista, jonka voi tuunata. Käytän hyväksi korottomat maksuajat, jos en pysty jotain käteisellä maksamaan. Korollisia kulutusluottoja en käytä.

Vierailija
6/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1100 elatusmaksua kahdesta lapsesta?! Minä saan 200 yhdestä ja lapsen isä ajattelee olevansa suurikin hyväntekijä. :D

Vierailija
7/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelet? Kyllä tuo 2500 riittää erittäin hyvin omiin menoihin :D lasten isällä on huomattavasti korkeammat tulot kuin minulla ja lasten elatussuhde on ehkä 20% minä ja 80% lasten isä. Ihan yhdessä ollaan tämä sovittu. Minusta ihan reilu diili siksikin että lapset ovat mulla puolestaan reilusti enemmän ajallisesti kuin isällään.

Mutta pointtini oli se, että AP:n tilanteen tiukaksi tekee todennäköisesti elatusmaksujen puute. Jos on kuitenkin itsellä ihan ok tulot.

Vierailija
8/16 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1100 elatusmaksua kahdesta lapsesta?! Minä saan 200 yhdestä ja lapsen isä ajattelee olevansa suurikin hyväntekijä. :D

Voi ei! Ihmisiä (miehiä) on moneen junaan. Kaikkea hyvää sinulle

Vierailija
9/16 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajillahan tosiaan on isän tulot käytettävissä :D

Vierailija
10/16 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet väärässä. Kyllä ne tuon vastaajan saamat elarit menevät sinne minne pitääkin eli  lasten kuluihin. Harrastukset, vaatteet ja matkustelu kun nyt ovat osa elämää.

Vierailija
11/16 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni hyvät tulot (ansiotulot + pääomatulot). Elatusmaksuja en saa, mutta ex maksaa lastensa harrastukset sekä kännykät, tietokoneet yms. 

Vierailija
12/16 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla on vain liian pienet tulot. Hyvätuloinen yh kyllä pystyy lapsilleen kaiken mainitsemasi hankkimaan, sai elareita tai ei.

Minun palkkaani ei leikattu senttiäkään, kun lasteni isä muutti pois.

Vierailija
13/16 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajillahan tosiaan on isän tulot käytettävissä :D

Sulle vähän ratakiskoa koska seuraava asia ei ole sulle vielä mennyt sulle jakeluun vaikka se on useasti täälläkin mainittu: Yksinhuoltajuus tarkoittaa vain sitä että  lapsen lähihuoltaja tekee itsenäisesti lasta koskevat virallinet päätökset eli hakee passin ja avaa pankkitilin, allekirjoittaa koulujutut ja hoitaa lapsen terveydenhoitoasiat tarvitsematta toisen vanhemman allekirjoitusta tai lupaa niihin.Yksinhuoltajuus EI  tarkoita sitä että etävanhempi ei maksaisi elatusta tai etällä ei olisi tapaamisoikeutta eikä  sitä että yksinhuoltaja olisi  joku  työtön jakomäkeläinen sossupummi. Suurin osa yksinhuoltajista on tavallisia työssäkäyviä  ihmisiä.

Ap ei varmaan ole edes hakenut siis elatustukea Kelasta jos ei kerran mitään muualta saa. Herää kysymys miksi.

Vierailija
14/16 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa nauroin minäkin. Minimielarit ja mies itki 12 vuotta kuinka kalliiksi lapsi tuli ja HÄN joutui lapsen elättämään :D Ihan ei minimit riittäneet elättämiseen kun lapsi harrasti kaikenlaista urheilua. Kertaakaan ei edes kuljettanut ja huoltanut lastaan, ei laittanut edes ruokaa kun lapsi joskus sai siellä käydä. Suuri hyväntekijä joka on kuulema luopunut paljosta lapsensa vuoksi :D

Vierailija
15/16 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan yli 5.000 nettona kuussa. Hyvin tullaan tytön kanssa kaksin toimeen.

Vierailija
16/16 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1:Miksi se lasten isä ei maksa mitään? Miksi et ole hakenut elatusta Kelan kautta?Millainen nainen ei pidä lastesi  puolta, heillä on kun ON oikeus saada elatusta isältään?

Tässä alkaa haista taas patjallanukkujanaisen trollaus ja pahasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan