Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tuo Helsinki-Tallinna voi olla teknisesti mahdollinen, kun junat eivät pysty tsuutsuuttamaan kovinkaan isoon ylämäkeen?

Vierailija
08.02.2018 |

Selittäkää minulle.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaan suuntaan Suomenlahti mielestäsi viettää?

Vierailija
2/9 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänhän vuoristoonkin junaratoja, jopa suoraan vuorten huipulle. Jyrkimmissä junaa hinataan, mutta kyllä se onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaan suuntaan Suomenlahti mielestäsi viettää?

Katso karttaa! Onhan Helsinki selvästi ylempänä kuin Tallinna. Kamala ylämäki kiivettäväksi.

Vierailija
4/9 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosaaret pitäis rakentaa. Eikös junat kulje parin prosentin nousua kun vauhtia on aluksi?

Enemmän mietityttää raideväli, kun se taitaa olla Suomessa eri kuin muussa euroopassa?

Vai onko Virossakin "venäläinen" raideväli, kuten Suomessa?

Vierailija
5/9 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosaaret pitäis rakentaa. Eikös junat kulje parin prosentin nousua kun vauhtia on aluksi?

Eikö tässä tapauksessa tunnelien pitäisi alkaa jostain Pirkanmaalta ja Latviasta asti?

Vierailija
6/9 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun juna menee Tallinnaan, sieltä ei ole kiirettä takaisin, kunhan viina ei lopu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään junajunalla sinne, pannaan juna lautalle ja tullaan lauttajunalla takaisin.

Vierailija
8/9 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosaaret pitäis rakentaa. Eikös junat kulje parin prosentin nousua kun vauhtia on aluksi?

Enemmän mietityttää raideväli, kun se taitaa olla Suomessa eri kuin muussa euroopassa?

Vai onko Virossakin "venäläinen" raideväli, kuten Suomessa?

Virossa on eurooppalaisen standardin mukainen raideleveys eli 1435 mm. Suomessa se on 1524 ja Venäjällä 1520.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi loiva kulma, niin kyllä se juna sieltä tulee. Englannin ja Ranskan välillä oleva tunneli käy syvimmillään 75 metrissä ja silti ne junat menevät hyvin sieltä läpi.