Tajusin ihan vasta kuinka paljon sähkössä voi säästää kun vähentää saunomista!
Meillä on ollut sauna päällä lähes joka ilta ja kun netistä luin, että yksi saunomiskerta on noin 1 e, niin sehän tekee 365 e vuos! Verrattuna yhteen kertaan viikkoon joka tekee vuodessa 52 euroa...
Kommentit (18)
Meillä saunan lämmittäminen säästää sähköä, koska puulämmitteinen kiuas lämmittää taloa samalla. Eli mitä enemmän saunoo sen enemmän säästyy, jos ei ota kovin montaa saunaolutta.
Mun mielestä elämässä kannattaa nauttia eikä säästää kaikessa.
Itse saunon melkein päivittäin ja ajan kalliilla 3 litraisella bensa-autolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä saunan lämmittäminen säästää sähköä, koska puulämmitteinen kiuas lämmittää taloa samalla. Eli mitä enemmän saunoo sen enemmän säästyy, jos ei ota kovin montaa saunaolutta.
Puuthan on tunnetusti ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun läträätte lämpimällä vedellä niin sen lämmittämiseen menee toinen euro.
Kannatta peseytyä raikkaassa lumihangessa ja jättää sauna kylmäksi. Näin jos sitä pelkästään rahaa ajattelee. On se vaan saunominen silti niin iso nautinto, että siitä ilomielin sen euron pulittaa. Etenkin näin talviseen aikaan.
t. hyviä löylyjä
Niin. Silti tällä palstalla ihmetellään kuinka vuokralla-asumisessa vesitaksat nousee jatkuvasti. Jos kulutetaan vettä päivittäissuihkuihin, niin en ihmettele yhtään. Olen iloinen, ettemme enää asu vuokralla vaan lasku perustuu kulutukseeen.
En kannata mitään sauna-suihkukieltoa, mutta onko pakko saunoa tai käydä suihkussa joka päivä? Iho kuivuu vain entisestään ja sitä saa rasvata joka kerta uudestaan ettei olisi aivan korppua.
No, jos aina ajattelee, että olen valmis maksamaan koska nautinto, niin äkkiä ne rahat menee. Yks euro tänne, toinen tuonne. Voin laittaa ne säästyvät 300 euroa osakkeisiin, jotka poikii lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
No, jos aina ajattelee, että olen valmis maksamaan koska nautinto, niin äkkiä ne rahat menee. Yks euro tänne, toinen tuonne. Voin laittaa ne säästyvät 300 euroa osakkeisiin, jotka poikii lisää rahaa.
Niin ja palstalogiikan mukaan saat siitä alapeukkua .. On kuitenkin tunnettu tosiasia, että pienistä puroista kasvaa suuri joki. Mieluummin sijoitus järkevään rahapuuhun kuin harakoille.
En ymmärrä ollenkaan miksi ihmeessä pitäisi saunoa päivittäin. Kerta, max kaksi viikossa riittää.
Mulla on oma sauna, mutta saunon noin kerran kuussa. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun läträätte lämpimällä vedellä niin sen lämmittämiseen menee toinen euro.
Kannatta peseytyä raikkaassa lumihangessa ja jättää sauna kylmäksi. Näin jos sitä pelkästään rahaa ajattelee. On se vaan saunominen silti niin iso nautinto, että siitä ilomielin sen euron pulittaa. Etenkin näin talviseen aikaan.
t. hyviä löylyjä
Niin. Silti tällä palstalla ihmetellään kuinka vuokralla-asumisessa vesitaksat nousee jatkuvasti. Jos kulutetaan vettä päivittäissuihkuihin, niin en ihmettele yhtään. Olen iloinen, ettemme enää asu vuokralla vaan lasku perustuu kulutukseeen.
En kannata mitään sauna-suihkukieltoa, mutta onko pakko saunoa tai käydä suihkussa joka päivä? Iho kuivuu vain entisestään ja sitä saa rasvata joka kerta uudestaan ettei olisi aivan korppua.
Jos urheilee päivittäin/tekee fyysistä työtä tai muuten vaan hikoilee kovasti niin kyllä, on otettava suihku päivittäin. Lotraamaan sinne ei kuitenkaa tartte jäädä.
Olen harventanut myös kuivausrummun käyttöä, sähkösyöppö sekin. Ennen pidin latureita lähes 24/7 pistorasiassa, nyt vain tarpeen mukaan. Auto on laitettu seisontaan, mikä säästö. Noista tule iso säästö vuodessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on oma sauna, mutta saunon noin kerran kuussa. Suosittelen.
Kerran kuussa! En voisi ikinä kuvitella käyväni noin harvoin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat minulle. Tietysti vaatii vaivannäköä ja hiukka teräketjuöljyä ja bensaa. Mutta sanotaan että satasella saunon viisi vuotta joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on omassa metsässä aina harventamisen tarvetta. Tulee samalla kuntoilua, metsän hoitoa ja sähkönsäästöä. Eikä meillä mene edes saunakaljoja, vain saunakahvit!
Vierailija kirjoitti:
Saako eurolla sen verran puuta saunaan kannettuna, että sillä saunoo yhden illan?
Sähkömies kysyy: kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako eurolla sen verran puuta saunaan kannettuna, että sillä saunoo yhden illan?
Ei saa kun ei saa pitää orjia. Mutta kun itse tekee ei maksa euroo, ja tulee kuntoa sekä hyvä mieli, pakko harventaa muutenkin. Metsä kasvaa.
Sähkösäätöiset saunat muutenkin lähinnä inhottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen harventanut myös kuivausrummun käyttöä, sähkösyöppö sekin. Ennen pidin latureita lähes 24/7 pistorasiassa, nyt vain tarpeen mukaan. Auto on laitettu seisontaan, mikä säästö. Noista tule iso säästö vuodessa. Ap
Kuivausrummun käytön vähentämisen ymmärrän. Me ei otettu, kun vaatteet tuntuivat kuluvan nopeammin vuokra-asunnon kuivausrummussa.
Mutta laturit? Miten paljon se säästää? Mulla on Applen laturit ja ne uudet lopettaa lataamisen täytyttyään. Kiinnittäisin huomiota ennemmin TV:n ja pöytätietokoneen tarpeettoman käytön vähentämiseen. Ne ovat sähkösyöppöjä.
t. hyviä löylyjä