Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaalassa olosta kun kaksi lasta...

17.04.2006 |

Kun nyt näyttää olevan niin vatsatautiaikaa niin neuvokaapa seuraavassa asiassa.Esikoinen 3v. ja vauva vasta 2kk.Jos siis esikoinen saa niin pahan vatsataudin että joutuu nesteytykseen niin miten toimin (meillä pihassa yhtä " iso " lapsi nimittäin joutui juuri sairaalaan nesteytykseen)?Jätänkö lapsen yksi sairaalaan koska imetän ja minun on itseni pakko olla vauvan kanssa?Pärjäisikö 3v. yksin eikä muka tuntisi oloaan turvattomaksi siellä yksin sairaana?Vai pitäisikö miehen olla palkattomalla vapaalla pojan kanssa sairaalassa?Vauvaa minä en kuitenkaan voisi siinä tilanteessa jättää juuri imetyksen vuoksi joten jos niin onnettomasti käy niin miten toimisitte?

Olemme olleet esikoisen kanssa pari kertaa sairaalassa n. vuosi sitten ja silloin olin paikalla koko ajan.Hoitajia ei juurikaan näkynyt ja pahalta olisi tuntunut jättää pieni sairaalaan yksin:(

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen lapsi joutuu sairaalaan äkillisen sairauden vuoksi, niin miehesi saa olla ihan palkallisestikin 3-4 päivää hoitamassa. Vaikka onkin niin että vaikka sinä sairastuisit hän ei saisi jäädä hoitamaan lapsia kotiin. Jos heillä ei todellakaan makseta palkkaa, niin sairaalahoidon ajalta sitten Kela maksaa erityishoitorahaa (joka on sama kuin esim. isyysraha).

Vierailija
2/2 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu kuukausi sitten, kun meidän lapset sairastivat rota-viruksen. Isompi joutui sairaalaan ja mies oli siellä koko ajan hänen kanssaan (3vrk). Itse hoidin kuopuksen kotona, onneksi hän selvisi taudista paremmin (ehkä juuri imetyksen takia??). Mies soitti vain työpaikalleen ja ilmoitti olevansa toistaiseksi lapsen kanssa sairaalassa. Sairaalassa lääkäri kirjoitti miehelle todistuksen sairaalassa olosta ja työpaikan puolesta kaikki oli OK. En olisi kyllä millään edes suostunut siihen, että lapsen olisi pitänyt olla yksin sairaalassa. Infektio-osastolle ei saanut viedä alle 6v lapsia, joten en edes päässyt katsomaan esikoista. Henkilökunta on kiireistä, en edes usko että siellä kukaan ehtisi hetkeä pidempään olemaan vieressä. Meidän isompi lapsi on n. 3v ja mielestäni liian pieni olemaan yksin, varsinkin sairaana.

Mutta taudista selvittiin, mutta koko ajan vain miehen kanssa jännitettiin sairastutaanko itsekin ja kuka silloin hoitaisi lapset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla