Paljonko päivän aikana siis pitää juoda vettä?
Olen kylöä ihan ulalla. Koulussa opettaja sanoo 3 litraa ja televisiossa joku "asiantuntija" möläyttää 0.5 litraa, mutta lehdessä lukee että 1 tai 2 litraa riittää ihan hyvin. Ketä pitäisi uskoa?
Kommentit (12)
Riippuu painosta ja pituudesta. Normi kokone nainen 1 - 1,5L . Isommat ihmiset 2-3L.
Vierailija kirjoitti:
Suositus on 1l- 1,5l,välillä.
Olen 171 senttiä ja 70 kiloa, juon päivittäin noin 2l vettä päivttäin ja virtsa on tumman keltaista. Luuletko siis että 1l-1,5l riittää mihinkään.
Runsaasti, mikäli haluat pitää ihosi nuorekkaana ja ylläpitää hyvää vastustuskykyä ja virkeyttä. Itse juon 3-4 litraa päivässä. Olen 74-kiloinen mies ja viimeksi olen ollut kipeä keväällä 2006 ja silloinkin kuumetta ja käheää kurkkua kesti noin vuorokauden
Ja ota huomioon että ruuasta ja muistaki litkuista tulee nestettä. Kahvista ym. Kaikki yhteen laskettuna veikkaisin et 1,5l on sopiva ellei oo krapula, krapulassahan nyt voi juua vettä vaikka ämpärillisen 😆
Urheilija tai muuten paljon hikoileva tarvii enemän vettä ku suositus
Vierailija kirjoitti:
Urheilija tai muuten paljon hikoileva tarvii enemän vettä ku suositus
Miksi juod enemmän kuin on suositus. Saat vettä myös muualtakin kuten kasviksista ja hedelmistä.
Mielestäni 2L on naiselle ja miehelle hyvä, enemmän jos urheilee.
Onko nuo asiantuntijat olleet niitä, jotka ovat sanoneet että puhdasta vettä pitäisi olla vähintään 0.5 päiväsäsä? kuulostaa siltä!
Niin paljon että juota 8-10koulumukillista vähintään päivässä. Koosta riiåpumatta.
Naiselle suositeltavin määrä on 1-1,5 litraa vettä vuorokaudessa. 2 litraa on liikaa.
Koska nestettä saadaan mm. kahvista , teestä .
En kyllä laskisi kahvia tai mustaa teetä näihin nestemääriin. Nehän kuivattavat kehoa kuten alkoholikin.
Käytä omaa älyäsi, kehosi kertoo sen sinulle jos kuulostelet sitä.