Jos odottaisit kaksosia ja vain toinen heistä todennäköisesti selviäisi? Millä perusteella tekisit ratkaisun?
Vai yrittäisitkö riskeistä huolimatta? Miksi? Miksi et?
Kommentit (10)
Ei ole mikään harvinainen tilanne. Itse luottaisin lääkärin mielipiteeseen paljon, nämä raskaudet yleensä päättyvät niinkuin on ennustettu.
Miten minä sen voisin päättää, kumpi selviää? :D vaikea kuvitella mitään tilannetta, jossa vanhempi joutuu valitsemaan.
Tuohon on mahdotonta vastata ilman mitään yksityiskohtia tilanteessa.
Jos ja jos ja jos. "Typerää" sanoisi pikku-Myy.
Tekisin minkä ratkaisun? Vähän enemmän pitäisi tietää nyt lähtötilanteesta.
Jos joka tapauksessa vain toinen selviää, niin mitä päättämistä siinä on? Mutta jos on tilanne että esim. lapsilla on joku sairaus ja vaan toista voidaan auttaa esim. abortoimalla toinen, niin siinä pitäisi olla lääkäreiltä joku lausunto että kumpi sikiöistä on elinvoimaisempi ylipäätään. Muutenhan ei kaksosia voi siinä vaiheessa mitenkään verrata toisiinsa kun ovat epämääräisen näköiset mustavalkoiset kuvat näytöllä, enkä usko että 4D kuvauskaan paljon auttaisi mitään päättämään. Se on tuurin kauppaa aina.
Minulla on itsellä kaksoset, ja kauhea tilanne olisi ollut jos toinen olisi kuollut, mutta jos lapsi olisi kuollut kohtuun tai heti synnyttyään, olisin menettänyt lapsen, mutta en olisi koskaan tullut tietämään minkälaisen lapsen, minkänäköinen ja minkäluonteinen hänestä olisi tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään harvinainen tilanne. Itse luottaisin lääkärin mielipiteeseen paljon, nämä raskaudet yleensä päättyvät niinkuin on ennustettu.
Tuo on kyllä äärimmäisen harvinainen tilanne! Jos abortoidaan vain toinen, niin kyllä sen valinnan tekee lääkäri, joka tietää, kumpi sikiö ei tule olemaan elinkelpoinen.
Eri asia ovat mukavuusabortit, joissa äiti ei halua kahta lasta. Niissä voidaan valita abortoitavaksi kumpi tahansa, yleensä se, joka saadaan helpommin imettyä ulos eli vauva A.
Oletan, että aloittaja tarkoittaa hypeteettistä tilannetta, jossa ei tietäisi kumpi selviää.
Eli valitsisitko esim. pojan vai tytön?
Typerä aloitus, kun jotuu arvailemaan. Tietysti jokainen valitsisi sen elikelpoisemman, jos tämä olisi todellinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
En tekisi ratkaisua. Tuossa tapauksessa luonto tietää, kumpi ei selviä.
Miksi alapeukut? Ei ole sellaista tilannetta, että on 2 elävää, tervettä sikiötä ja sitten sanotaan, että vain toinen selviää, saat valita, että kumpi.
En tekisi ratkaisua. Tuossa tapauksessa luonto tietää, kumpi ei selviä.