En voi ymmärtää, miksi suomalaiset naiset valittavat niin paljon, vaikka ovat maailman etuoikeutetuimpia ihmisiä
No okei, ehkä norjalaiset naiset menevät ihan hieman edelle, mutta eivät paljoa.
Kommentit (8)
Suomalaisilta naisilta kyllä vaaditaan paljon. Muualla Euroopassa "kunnon elämään" riittää vähempikin. Voi tehdä osa-aikatyötä kun lapset on pieniä tai käyttää kotihoitopalveluita. Oon ollut Ranskassa ihan normi keskiluokan perheessä au pairina. Hain lapset koulusta, ruokin ja tehtiin läksyt. Tyytyväisinä oltiin kun äiti tuli kotiin kuuden aikaan. Siivooja kävi myös. Minä pesin ja silitin vaatteet. Vanhemmat keskittyi mukavaan yhdessäoloon lasten kanssa työelämän lisäksi.
Muiden maiden naisiinko vertaat? Eikö pitäisi verrata suomalaisiin miehiin?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilta naisilta kyllä vaaditaan paljon. Muualla Euroopassa "kunnon elämään" riittää vähempikin. Voi tehdä osa-aikatyötä kun lapset on pieniä tai käyttää kotihoitopalveluita. Oon ollut Ranskassa ihan normi keskiluokan perheessä au pairina. Hain lapset koulusta, ruokin ja tehtiin läksyt. Tyytyväisinä oltiin kun äiti tuli kotiin kuuden aikaan. Siivooja kävi myös. Minä pesin ja silitin vaatteet. Vanhemmat keskittyi mukavaan yhdessäoloon lasten kanssa työelämän lisäksi.
Kuka vaatii?
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Aika luonnollista verrata suomalaisten naisten olosuhteita ulkomaalaisten naisten olosuhteisiin. Kuten mitä tahansa muutakin verrataan muiden maiden vastaaviin.
Vierailija kirjoitti:
Myös miehiin verrattuna. Asevelvollisuus, yksinoikeus abortista päättämiseen, tyttöjä suosiva koulujärjestelmä, leskeneläke (84 % sen saajista on naisia), oikeus keinohedelmöittää itsensä ilman miestä (nainen voi siis hankkia muksuja ilman miestä, mies ei voi ilman naista). Yhteiskuntamme on täynnä naisten kannalta edullisia rakenteita.
Niin mistä ne kaikki naiset valittaa? Olisi helpompi vastata jos tietäisi paremmin.
Samaa miettinyt.