Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ovat tottuneet etsimään virheitä ulkonäöstä, miehet ovat tottuneet etsimään siitä hyvää

Vierailija
26.01.2018 |

Tämän (ja meikin) takia miehet pitävät naisia paremmannäköisinä kuin naiset miehiä. Ja tämän takia miehet näkevät itsensä komeana vielä vanhemmalla iällä, kun naisikätoverinsa kipuilevat rupsahtamisen kanssa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat tottuneet olemaan haluttuja, miehet pelättyjä.

Vierailija
2/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän. Älä jaksa yleistää. Minä vielä pidän aina kokonaisuudesta, en etsi yksittäisiä asioita ulkonäöstä joista en pidä tai pidän.

-Nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:llä miehet kehuvat suomalaisten naisten ulkonäköä joka päivä <3 <3 <3

Vierailija
4/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän. Älä jaksa yleistää. Minä vielä pidän aina kokonaisuudesta, en etsi yksittäisiä asioita ulkonäöstä joista en pidä tai pidän.

-Nainen

Yleistämisessä ei ole mitään vikaa. On ihan oikein sanoa, että suomalaiset ovat valkoisempia kuin kenialaiset, vaikka kaikki suomalaiset eivät ole valkoisempia kuin kaikki kenialaiset.

Vierailija
5/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein. Joka ikinen päivä tällä palstalla suomalaiset miehet kehuvat suomalaisten naisten ulkonäköä.

Vierailija
6/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Nainen

Yleistämisessä ei ole mitään vikaa. On ihan oikein sanoa, että suomalaiset ovat valkoisempia kuin kenialaiset, vaikka kaikki suomalaiset eivät ole valkoisempia kuin kaikki kenialaiset.

Mun mielestä tätä ei voi verrata, vaikka yleistämisestä molemmissa on tietysti kysymys. Mun mielestä tää AP'n tapaus on verrattavissa siihen, että "lihavat on leppoisia", "teinit ovat rasittavia jäkättäjiä" jne. Jotenkin en nää samana asiana tätä keniasuomi-juttuu, mut joo nään sun pointtis.

Vierailija
7/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaissa naisissa on aivan ainutlaatuinen erityispiirre koko maailmassa. He pahoittavat mielensä jopa siitä, jos mies onkin nuorekas ja vielä keski-ikäisenäkin hyväkroppainen ja nuorempienkin naisten suosima.

Vierailija
8/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Nainen

Mun mielestä tätä ei voi verrata, vaikka yleistämisestä molemmissa on tietysti kysymys. Mun mielestä tää AP'n tapaus on verrattavissa siihen, että "lihavat on leppoisia", "teinit ovat rasittavia jäkättäjiä" jne. Jotenkin en nää samana asiana tätä keniasuomi-juttuu, mut joo nään sun pointtis.

Eivät kaikki miehet ja kaikki naiset sovi tietenkään tuohon aloituksessa esitettyyn kaavaan, mutta kun sukupuolia vertaillaan keskenään, niin tämä ero tulee esiin. Aivan kuten esittämässäni vertauksessa.

Vierailija
9/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Nainen

Totta. Mutta sinun vertailusi on päivänselvä ja sen näkee silmälläkin. Mietin vaan, mistä AP on tämän tiedon kaivanut?

Eivät kaikki miehet ja kaikki naiset sovi tietenkään tuohon aloituksessa esitettyyn kaavaan, mutta kun sukupuolia vertaillaan keskenään, niin tämä ero tulee esiin. Aivan kuten esittämässäni vertauksessa.

Vierailija
10/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysin oikeassa.

Siksi kaiken ikäiset miehet kehuvat loputtomasti esimerkiksi keski-ikäisten naisten kauneutta, vai miten se nyt olikaan?

Vierailija
11/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaissa naisissa on aivan ainutlaatuinen erityispiirre koko maailmassa. He pahoittavat mielensä jopa siitä, jos mies onkin nuorekas ja vielä keski-ikäisenäkin hyväkroppainen ja nuorempienkin naisten suosima.

Jos joskus näen tuollaisen tilanteen, niin ilahdun. Yhtään kuvaamaasi miestä en ole tähän mennessä nähnyt.

Nuoret miehet voivat olla hyvännäköisiä ja HOIKKIA, mutta useimmat vanhemmat miehet näyttävät hopeamursuilta, jotka kuljettavat mahaansa kottikärryillä. 

Vierailija
12/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus näen tuollaisen tilanteen, niin ilahdun. Yhtään kuvaamaasi miestä en ole tähän mennessä nähnyt.

Nuoret miehet voivat olla hyvännäköisiä ja HOIKKIA, mutta useimmat vanhemmat miehet näyttävät hopeamursuilta, jotka kuljettavat mahaansa kottikärryillä. 

Sinun lähipiirisi on siis melko suppea. Kannattaisi hiukan enemmän liikkua ihmisten parissa.

Vierailija
13/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä omaa ulkonäköään miehet kehuvat, sillä ainoat minua koskaan arvostelleet, haukkuneet ym. ovat olleet miehiä. Olivat kai niitä kilttimiehiä.

Tässä on hyvä esimerkki suomalaisen naisen myrkyllisyydestä. Heitetään joku ihan tuulesta temmattu väite ja pyritään sillä halventamaan jotain tiettyä miesryhmää. En voi kuin ihmetellä, että miten voi näin naisille edullisessa maassa kasvaa noin miesvihaisia naisia.

Vierailija
14/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Minä ole kuullut negatiiviset kommentit ulkonäöstäni nimenomaan miehiltä. Naisilta kommentteja ulkonäöstä ei tule, tai sitten ne ovat vain positiivisia huomioita esim. kampauksesta, asusta, uusista kengistä jne. Miehille on ominaista tämä naisten fyysisten piirteiden arvostelu.

Vierailija
15/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, yleistyksiä on helppo tehdä. Ihminen on aika ruma eläin joka tapauksessa. Musta on surullista, että etenkin naisille ulkonäkö aiheuttaa niin paljon tuskaa. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita. Se vasta hirveää onkin, jos sattuu sairastumaan jonkinlaiseen ruumiinkuvan häiriöön. Onhan pojissa ja miehissäkin tosin esimerkiksi anorektikkoja. Onhan se etu, jos on muita miellyttävä ulkonäkö, mutta ei se ole ylivoimainen etu kuitenkaan. Ulkonäkö vielä rapistuukin ajan mittaan.

Mä olen kaiketi aika ruma mies, mutta ei se mua vaivaa, kun olen hyväkuntoinen, eikä ole kipuja tai muita liian pahoja vaivoja. Ei se tilannettani ainakaan parantaisi, jos jäisin vain pohtinaan rumuuttani tai antaisin sen vaikuttaa asioihin. Eikä ulkonäön parantuminen edes toisi mulle enää mitään.

Millainen ihminen edes menee ilkeilemään toisille ulkonäön takia? Ehkä heitä ei kannata kuunnella (ellei kyseessä ole esim. joku läheinen, joka on huolissaan yhtäkkiä nousseesta painosta). On mullekin sanottu ties mitä, mutta ei ne ole asioita, joihin voisin itse vaikuttaa. Ei sellaisesta hyvä olo tule, mutta itse olen niitä möläyttelijöitä pitänyt aina sen verran epämiellyttävinä ihmisinä, että lopulta käy vaan sääliksi.

Mielestäni suomalaiset ovan ihan hyvän näköistä kansaa. Nuoret ihmiset etenkin.

Vierailija
16/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Minä ole kuullut negatiiviset kommentit ulkonäöstäni nimenomaan miehiltä. Naisilta kommentteja ulkonäöstä ei tule, tai sitten ne ovat vain positiivisia huomioita esim. kampauksesta, asusta, uusista kengistä jne. Miehille on ominaista tämä naisten fyysisten piirteiden arvostelu.

Koulussa pojat pitivät oikeutenaan kommentoida tyttöjen ulkonäköä jatkuvasti. Omaani haukuttiin ja pilkattiin monta kertaa päivässä. Aikuisena tuota on tapahtunut baareissa. Myös kadulla on saanut kuulla miesten loukkaavaa huutelua. Olen keskivertoa rumempi naamaltani mutta en omasta mielestäni huomiotaherättävän ruma. Vanhempana onneksi miehet eivät enää kiinnitä huomiota. Naisilta ulkonäkökommentteja ei yleensä kuule, paitsi joskus voidaan kehua hoikkuutta tai jotain vaatetta. Eli asia on täsmälleen päinvastoin kuin ap väittää. Naiset harvemmin myöskään arvioivat miehiä pelkän ulkonäön perusteella.

Vierailija
17/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko esittää jotakin konkretiaa väitteelle? Vai kävikö niin, että kerroit kahvitunnillasi olevasi nuorekas ja viriili nuorten naisten suosima mies. Ja sitten ikäisesi naiset yrittivät vihjailla, ettei asia ole välttämättä kuten sinä luulet. Vihjailut tulkitsit katkeruudeksi. Nuorten naisten suosio ilmenee siten, että Prisman kassa, jolle flirttailet, naurahtaa hermostuneesti. Sinä tulkitsen naurahduksen kiinnostukseksi.

Vierailija
18/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa pojat pitivät oikeutenaan kommentoida tyttöjen ulkonäköä jatkuvasti. Omaani haukuttiin ja pilkattiin monta kertaa päivässä. Aikuisena tuota on tapahtunut baareissa. Myös kadulla on saanut kuulla miesten loukkaavaa huutelua. Olen keskivertoa rumempi naamaltani mutta en omasta mielestäni huomiotaherättävän ruma. Vanhempana onneksi miehet eivät enää kiinnitä huomiota. Naisilta ulkonäkökommentteja ei yleensä kuule, paitsi joskus voidaan kehua hoikkuutta tai jotain vaatetta. Eli asia on täsmälleen päinvastoin kuin ap väittää. Naiset harvemmin myöskään arvioivat miehiä pelkän ulkonäön perusteella.

Eivät naiset päin naamaa tietenkään hauku, koska silloin voi joutua vastuuseen sanoistaan. Naiset ovat juuri niin kieroja, että he välttävät sanomasta ääneen mitään sosiaalisesti kiellettyä mielipidettään. Miehistä löytyy ehkä se pieni vhemmistö, joka jossain tilanteissa möläyttelee, mutta suuri enemmistö näkee naiset hyvännäköisinä. Tämän takia kaikki missikilpailijat ovat miehistä nättejä, mutta kaikki Mr. Finland -finalistit eivät ole naisista edes siedettävän näköisiä. Katsopa vain kommentointia aiheesta tälläkin palstalla.

Vierailija
19/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro minkälaisia nuo sinua moittineet miehet ovat, mistä heidät tunnet ja miksi heidän kanssaan sinun ulkonäöstä keskustelet. Minä en ole moiseen törmännyt.

Olen hieman päälle nelikymppinen nainen ja en ole ikinä keskustellut yhdenkään miehen kanssa ulkonäköni miinuspuolista. Yksikään mies ei ole koskaan tullut minua naamatusten tai muutenkaan haukkumaan ja niinpä en henkilökohtaisesti tunne tuota ilmiötä. En ole enää nuori ja kaunis en ole ollut koskaan, mutta ne asiat eivät ole olleet mielessäni, kun ihmisten kanssa yleensäkin keskustelen. En myöskään muista, että olisin kenellekään vieraalle tai tutulle ihmiselle, miehelle tai naiselle, sanonut koskaan naamatusten rumasti mitään, päinvastoin. Hyvää löydän kyllä varmasti joka ikisestä, se on helppoa.

Olen sinut itseni ja ulkonäköni kanssa. Ulkonäössäni on puutteita, mutta vaikka ne korjaisivat, niin ei minusta parempaa ihmistä tulisi sitä myötä. Ystäviä minulla on paljon ja heissä on ihan kaikkea mitä olla voi. On nuoria, vanhoja, isoja, pieniä, eri rotuisia ja eri kielisiä. Heitä yhdistää kaikkia aivan ihana elämänasenne, joka kantaa pitkälle. Kehut ovat vain plussaa, mutta eivät välttämättömiä, koska pärjäämme ilmankin. Itsesääliä ja katkeruutta näistä ihmisistä ei löydy.

Vierailija
20/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät naiset päin naamaa tietenkään hauku, koska silloin voi joutua vastuuseen sanoistaan. Naiset ovat juuri niin kieroja, että he välttävät sanomasta ääneen mitään sosiaalisesti kiellettyä mielipidettään. Miehistä löytyy ehkä se pieni vhemmistö, joka jossain tilanteissa möläyttelee, mutta suuri enemmistö näkee naiset hyvännäköisinä. Tämän takia kaikki missikilpailijat ovat miehistä nättejä, mutta kaikki Mr. Finland -finalistit eivät ole naisista edes siedettävän näköisiä. Katsopa vain kommentointia aiheesta tälläkin palstalla.

Naiset yleensä pitävät suunsa supussa toisten fyysisistä piirteistä. Minusta tämä on hyvä asia. Vaikkei kaikkien ulkonäöstä pidäkään, niin ei sitä heille tarvitse mennä sanomaan. Se ei ole mitään kieroutta, ettei halua laukoa loukkauksia toisen ulkonäöstä päin tämän näköä.

Sen sijaan en ymmärrä miehiä, jotka oikeasti kuvittelevat, että naisia kiinnostaa heidän mielipiteensä tämän ulkonäöstä. Minutkin on kadulla pysäytetty varta vasten, jotta joku random mies voi kertoa minulle mielipiteensä minun ulkonäöstäni. Milloin on sanottu, että minun pitäisi pitää lyhempää hametta, jotta sääret näkyvät, vaihdettava heidän mielestään liian räikeä vaatekappale toiseen (ei siis tykännyt punaisesta väristä), olisin nätti jos minulla ei olisi lävistystä, olisin kauniimpi jos hymyilisin jne. Yksi mies pysäytti minut kadulla ilmoittaakseen, ettei minulla ole tarpeeksi isoja rintoja. Jotkut jätkät taas pysäyttivät auton huutaakseen minulle, että tissini pomppivat kivasti juostessani. Baarissa mies on lähestynyt kommentoimalla ensin nenääni. Eräs mies kehotti leikkaamaan otsatukan, koska hän ei pitänyt otsastani. Yksi mies taas ilmoitti, että olen korkeintaan keskinkertaisen näköinen. Baarissa tietenkin lukuisat känniääliöt ovat haukkuneet rumaksi... Yksi miespuolinen tuttu koki asiakseen rutistella vatsaa ja kylkiäni ja kommentoida, että olen lihonut. 

Miesten "rehellisyys" on kuvottavaa ja loukkaavaa käytöstä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä