Voisiko joku auttaa minua, hieman epävarmaa naista, miesasiassa?
Epävarmuuteni ei ole mitenkään näkyvää. Epävarmuus johtuu siitä, että tulin edellisessä suhteessa petetyksi ja minun on vaikea luottaa ihmisiin. Erosta on nyt vuosi aikaa ja olen tavannut uuden miehen. Haluaisin vähän kysellä, että mitä meiltä olette tästä tilanteesta ja onko toivoa?
Asumme siis miehen kanssa kaukana tosistamme. Kohtasimme muutama kuukausi sitten, kun minä olin viettämässä ystäväviikonloppua toisessa kaupungissa. Meillä oli heti kovaa vetovoimaa toisiamme kohtaan ja ensimmäinen ilta oli aivan uskomattoman ihana. Kaikki vaan meni jotenkin omalla painollaan. Olemme nähneet tämän jälkeen vain kerran, mutta viestittelemme päivittäin.
Nyt olen hieman huolissani, että onko mies todella kiinnostunut minusta, vai olenko minä hänelle vain jotakin hupia. Mies on myös eronnut puolitoista vuotta sitten. Pelkään, etä särjen sydämeni pahasti, jos tämä juttu karahtaa, koska olen niin ihastunut!
Viestejä siis vaihdellaan päivittäin, mies tekee ehkä enemmän alotteita. Hän on kehunut minua paljon (välillä mietin, onko liiankin paljon, koska olemme nähneet vasta kaksi kertaa). Kehuu siis ulkonäköäni, mutta myös luonnettani ja on todella vaikuttunut siitä esimerkiksi mitä teen työkseni. Näitä kehuja tulee ihan päivittäin viesteissä. Ei mitenkään yliampuvasti, mutta hän huomioi minua. Meillä on jo seuraava tapaaminen tiedossa, olen menossa miehen luo ja mies on järkännyt meille kaikkea ohjelmaa. Hän lähettelee myös hauskoja videoita ja musiikkia, mitä hän haluaa minun kuuntelevan - lempimusiikkiaan siis. Välillä tuntuu, että mies on liian hyvää ollakseen totta. Mies ei ole mitenkään erityisen komea, vaikka todella karismaattinen, mutta jotenkin ihan minun unelmamieheni! Hän on myös näiden muutaman kuukauden perusteella todella tunneälykäs. Hän ymmärtää minua todella hyvin. Välillä viestiin vastaaminen saattaa kestää useamman tunnin, mutta se johtuu siitä, että hän on töissä tai harrastusten parissa.
Edellisen suhteen möröt kummittelevat ja minun on todella vaikea luottaa ihmisiin. Mutta voisiko tässä jutussa olla myös jotain sellaista, että minun kannattaisi olla varuillaan? Mies on todella aktiivinen ja sen tiedän, että hänellä on myös suhteellisen paljon naispuolisia kavereita. Se ei minua haittaa, mutta sitten luin jostain, että se voi olla merkki jostakin - noh, en muista mistä. Ja sen vielä mainitsen, että seksiä meillä ei ole vielä ollut, enkä tiedä tuleeko sitä olemaan seuraavallakaan tapaamisella.
Mitäs ajattelette?
Kommentit (17)
Mahdotontahan se on sanoa jostakin ihmisestä juuta tai jaata tätä sen enempää tuntematta. Voi olla että mies vain pelaa tai voi olla että hän on ihan vilpittömästi liikkeellä. Ja siitäkään huolimatta ei voi tietää mitä jatko tuo tullessaan. Aina suhteissa laittaa oman sydämensä altiiksi ja on mahdollisuus että tulee torjutuksi, jätetyksi tai petetyksi.
Itse vielä omasta kokemuksesta sanoisin, että älä anna kehujen liikaa hämätä. Tarkkaile miten mies toimii ja käyttäytyy. Itsellä meni liian kauan tajuta että on aivan eri asia puhua kuin käyttäytyä kuten lupailee ja puhuu. Yksi mies lupaili suunnilleen kuut ja tähdet taivaalta, mutta kun olisi pitänyt jotakin tehdä, niin ei saanut mitään aikaiseksi.
Mutta eihän tuossa nyt vielä kertomasi perusteella mitään hirveän hälyyttävää ole. Kannattaisi tosin varmaan jo jutella suhteen tilasta. Jos olet epävarma tai pelkäät tulla taas petetyksi, niin turhaa sitä on muuta esittää. Puhua missä kohtaa nyt olette ja voit sanoa, että toivot miehen heti lopettavan jutun jos ei enää kiinnosta vakavammassa mielessä.
Mutta tsemppiä! :D
Turhaan ylianalysoit. Pyörittelemällä asioita et saavuta mitään. Anna jutun mennä omalla painollaan ja katso tuleeko jutusta mitään. Jossain vaiheessa se sinun ja sen miehen ihastus normalisoituu ja silloin punnitaan se, että kestääkö homma vai ei. Nauti nyt tilanteesta äläkä turhaan vaivaa päätäsi tuollaisella.
Niin ja vielä kysyn, että olisiko tyhmää ottaa puheeksi epävarmuuteni miehen kanssA? Hän siis tietää petetyksi tulemisesta, mutta ei sen suuremmin muusta. Itse asiassa mies on myös itse tullut petetyksi edellisessä suhteessa. Sitäkin aina välillä mietin, että onko asia oikeasti näin. :O
Minulla liika kehuminen nostaa karvat pystyyn. Se pitää osata tehdä taiten, ei lässyttää toisen ihanuudesta ja kauneudesta. Kuulostaa siltä että sinun miehesi osaa kehua oikein? Voit varmaan ottaa epävarmuuden puheeksi, mutta ei sitä toinna liikaa korostaa.
Mitä minun siis kannattaa tehdä?!
Ap
Ei ihme, että naiset tyrivät ihmissuhteensa niin lahjakkaasti. Tuollainen jatkuva epäily on helvetin tuhoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että naiset tyrivät ihmissuhteensa niin lahjakkaasti. Tuollainen jatkuva epäily on helvetin tuhoisaa.
No en kyllä aiemmin elämässäni ole koskaan käyttäytynyt näin! Kaikki muuttui sen petetyksi tulemisen jälkeen.
"Meillä oli heti kovaa vetovoimaa toisiamme kohtaan ja ensimmäinen ilta oli aivan uskomattoman ihana. Kaikki vaan meni jotenkin omalla painollaan. Olemme nähneet tämän jälkeen vain kerran, mutta viestittelemme päivittäin."
Asiat vain tapahtuivat = mies pisti asiat vain tapahtumaan.
12121212 kirjoitti:
"Meillä oli heti kovaa vetovoimaa toisiamme kohtaan ja ensimmäinen ilta oli aivan uskomattoman ihana. Kaikki vaan meni jotenkin omalla painollaan. Olemme nähneet tämän jälkeen vain kerran, mutta viestittelemme päivittäin."
Asiat vain tapahtuivat = mies pisti asiat vain tapahtumaan.
No itse asiassa ei. Minä aloin flirttailla miehelle ja sitten mies tuli juttelemaan.
Ap
Superseksikästä on epävarmat naiset. Pelaa sillä,epävarmuudella, oot tosi ujo. Saat minkä hyvänsä miehen.
Huomioiminen, halukkuus, oma tunteesi kemiasta, ym ei kerro yhtään mitään. Se ratkaisee kuinka kuvio eroaa panojärjestelystä. Kirjoitit ettei seksiä ole vielä ollut, mutta selkeästi mies seksiä haluaisi. Mitkä ovat asioista joita tehdään seurustelusuhteessa, mutta ei panosuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
12121212 kirjoitti:
Asiat vain tapahtuivat = mies pisti asiat vain tapahtumaan.No itse asiassa ei. Minä aloin flirttailla miehelle ja sitten mies tuli juttelemaan.
Ap
Ei kun kyllä. Juttelemaan tuleminen on aloite, ja sen hoiti mies. Aloite tarkoittaa kiinnostuksen ilmaisua tavalla joka ei ole tulkinnanvarainen, ja jota ei voi vetää takaisin. Siihen liittyy riski torjunnasta. Flirtti on harvemmin sellainen.
12121212 kirjoitti:
Huomioiminen, halukkuus, oma tunteesi kemiasta, ym ei kerro yhtään mitään. Se ratkaisee kuinka kuvio eroaa panojärjestelystä. Kirjoitit ettei seksiä ole vielä ollut, mutta selkeästi mies seksiä haluaisi. Mitkä ovat asioista joita tehdään seurustelusuhteessa, mutta ei panosuhteessa?
Hyvä kysymys. En osaa vastata tuohon.
Ja tottakai mies seksiä haluaa. Kyllä minäkin haluan, mutta en vaan uskalla vielä heittäytyä.
Ap
Minua liiallinen aktiivisuus ja lipevä viestittely hermostuttaa. Saattaa olla jotta miekkonen takoo kun rauta on kuuma. Haluaa varmistaa tavoitteen. Toisaalta et kai menetä mitään jos katsot onko tyyppi auervaara, kreivi tms. vai tosissaan. Toisaalta psykot ja narskutkin ovat tosissaan.
Itsekin olen petetty, ja sen takia myös eronnut. Mutta uudelle kumppanille annan täyden luottamuksen, onhan hän sen ansainnut niin kauan kuin on luottamuksen arvoinen.
Niin ja sen vielä mainitsen, että miehen ero on ihan totta, koska hän on kirjotitnaut siitä julkisesti facebookkiin. Joten tässä ei voi olla ainakaan mitään sivusuhdevirityshommaa.
Kyllä, mietin nykyään kaiken pahimman kautta.
ap