Kuinka vanhaan autoon et enää ottaisi täyskaskoa tai kaskoa ollenkaan?
Mietin kun omissa autoissani on aina ollut täyskasko vaikka uutta ei ole ollut koskaan.
Kommentit (24)
Kunnes auton KÄYTTÖARVO alittaa pikkukaskon vuosimaksun.
Viiden tonnin autossa ei enää tarvitse täyskaskoa
Muistaakseni meidän auton vakuutusyhtiön rajana oli 15v. Sitten Kasko loppuu.
Mulla on 15 vuotta vanhassa autossa vain minimivakuutukset.
Siinä vaiheessa kun auton arvo laskee alle 20k€ lopetan kaskot.
Omalla kohdalla riippuu vähän siitäkin, paljonko ajelee pidempiä matkoja, vaikka auto vanha olisikin. Itse ajelin joskus paljon parin kaupungin väliä työn ja viikonlopunkin merkeissä, n. 150 km väliä, niin muutamaankin otteeseen oli hyvä, että olin kaskon ottanut melkein 20 v. vanhaan autoon. Kävi siis niin, että auto kesken matkan hajosi, jolloin sain sitten kaskon ansiosta soitettua vakuutusyhtiölle hinausauton ja kyydin lähimpään määränpäähän. Se kannatti.
Nyt ei ole pariin vuoteen ollut ajoa kuin kaupungin sisällä, niin halvassa, pari tonnia alle maksaneessa autossa en enää kaskoa pidä. Tulee halvemmaksi ostaa toinen halpis tilalle, jos pahasti käy. Ajoa tulee muutenkin niin vähän, ettei sen osalta kannata pitää kallista vakuutusta.
Jos tosiaan olisi kalliimpi auto, niin johonkin 5-10 tonnin autoon kyllä jo ottaisin kaskon, koska olisi isompi raha hankkia vastaava tilalle (ellei sitten silloin hommaa jotain halpista, mutta jos auto on oltava luotettava esim. työmatkan takia, niin itse mietittävä tarve.)
Ilkivaltavakuutuksen vuoksi pidän, koska paikkakuntani on mielisairauksien suhteen Suomen keskiarvon yläpuolella.
Auton ikää enemmän se riippuu auton (käyttö)arvosta. Johonkin muutaman satasen rohjoon en ottaisi kaskoa ollenkaan, siitä eteenpäin tapauskohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 15 v vanha auto, ja sen arvo on kymppitonnin verran. Minulla on täyskasko. Koska jos ajan sen mäsäksi, niin kymppitonni on minulle iso raha.
Jos auton arvo olisi pari tonnia, niin sitten en ottaisi kaskoa.
Ei kyllä 15 vuotta vanhan auton arvo mitenkään ole kymppitonnia.
Autoni on n. 3 tonnin lousku ja vaihdoin OP:stä IF:iin koska pelkällä liikennevakuutuksen hinnalla sain iffistä osakaskon. Vaikuttavimpana vetovoimatekijänä hinausturva :D
Minulla on kymmenen vuotta vanhan runsaan viiden tuhannen auto, eikä itse asiassa ole missään vaiheessa tullut mieleenkään olla hankkimatta täyskaskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 15 v vanha auto, ja sen arvo on kymppitonnin verran. Minulla on täyskasko. Koska jos ajan sen mäsäksi, niin kymppitonni on minulle iso raha.
Huumoriveikko...
Täyskaskon irtisanoin kun autoa varten otettu pankkilaina oli maksettu ja auton arvo noin 150000. Tulee ajeltua rauhallisemmin kun tietää itse maksavansa töpit.
Johonkin alle 8000 tonniin ei sitten enää osakaskoakaan.
Tietysti tuo riippuu pankkitilin saldostakin, seuraavaksi päiväksi on saatava joku leimattu romu alle ja jossain ajassa kunnollinen autokin alle.
Pian 30v ajellut ja vielä ei mun autovakuutuksista ole korvauksia maksettu. Itse olen saanut yhden idiootin stopin takaa kylkeen.
2003 vuoden ford fiesta. Ajettu yli 200 000. Lopetin täyskaskon vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan on, eikä hinta siitä enää tipu, vaan nousee, jos vaan viitsin maalauttaa ja muutenkin siistiä. Saksassa näiden vanhojen hinnat ovat jo nousussa. Uutena hinta oli 75000 e, tosin minä ostin sen vasta kymmenen vuotta sitten.
Hinaussopimus tai Autoliiton jäsenyys tulee halvemmaksi!
En ottaisi minkään hintaiseen autoon kaskoa, koska vakuutusyhtiöt eivät suostu sitä minulle myöntämään (maksuhäiriömerkintä)
Mulla auton arvo on n. 7000 euroa. On täyskasko ja lisänä vielä 30 % korkeampi lunastusturva maksan mielelläni, nykyään on tiet niin hurjassa kunnossa että mitä vaan voi käydä vaikka kuinka olisi varovainen.
Vanhassa kippanassa oli joku kevytkasko, vai mikä sen nimi nyt olikaan, ihan vaan sen vuoksi, kun se kuitenkin jättää jossain vaiheessa tienpäälle. Ei se paljoa maksanut ja hinaus tuli yhdellä puhelulla avuksi.