Vierailija

sanoo jämäkästi oman mielipiteensä vaikka se olisi eri kuin sinun, ei aina toimi haluamallasi tavalla ja uskaltaa sanoa sinulle vastaan?

• ylös 5
  • alas 3

Kommentit (13)

Vierailija

Mulla on tuollainen mies. Toki ihmisellä on oikeus mielipiteeseensä, arvomaailma ja periaatteet kuitenkin on samat kuin itsellä. Kuvitteletko sä että mies on joku  holhottava?

Vierailija

Kyllä voisin, toki jos hän tekisi näin myös minun mielipidettäni samalla kunnioittaen eikä vain "kävelisi ylitseni". Avoin kommunikaatio ja toisen mielipiteen kunnioittaminen on tärkeää.

• ylös 11
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tietenkin saa ja on hyväkin olla eri mieltä asioista (poisluettuna itsestäänselvyydet, joista tulisi olla samaa mieltä).

Vierailija

Tietenkin. Ei se minuun vaikuttaisi. Toki yhteiseloa helpottaa, jos pariskunta kykenee kompromisseihin edes tärkeissä asioissa.

Vierailija

Voisin ja olisi toivottavaakin, että mies sanoo mielipiteensä. Ex -miehelläni ei omia mielipiteitä ollutkaan. Yli 20 vuotta kuuntelin sitä "en minä tiedä", " aivan sama", "jaa", "ei kai", "vai niin".

Yksin jouduin ottaan vastuun kaikesta, kun mies ei osannut sanoa mitään mihinkään.

Vierailija

Minun mieheni sanoo suoraan ja napakasti. En edes olisi nyhverön kanssa, joka myötäilisi kaikesta ja ei ole omaa mielipidettä.

Vierailija

Tietysti. Nynnynyhveröstä ei saa vastusta missään asiassa. Sehän juoksee heli mamman helmoihin, jos sille pistää hanttiin.

Vierailija

Kyllä meillä molemmilla on omat mielipiteemme ja vapaus toimia niiden mukaan . Yhteisissä koko perhettä koskevissa asioissa tehdään sitten kompromisseja. Tiedän kyllä että jos haluisin, saisin kyllä mieheni tekemään juuri niinkuin haluan, mutta ei minulla ole mitään tarvetta miestäni pomottaa.

Vierailija

Tuntuisi oudolta että kumppanilla on tarve ”sanoa vastaan”. Jos siis lähtökohtana on toisen kunnioitus. Pyrin siihen etten sanoisi heti vastaan vaan ennemminkin yrittäisin ymmärtää paremmin mistä on kyse. Tätä toivon myös kumppaniltani.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.