Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein ihmettelet kommenteissa näkyvää tyhmyyttä?

Vierailija
19.01.2018 |

Tänään taas nähnyt, miten ihmiset eivät ole ymmärtäneet toisiaan millään tavalla ja ovat sitten nolanneet itseään kommenteissa. Samoin kirjoitusvirheet saavat joskus todella ihmettelemään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla tyhmyys ja typeryys ovat ehtymätön luonnonvara. Jos ne voisi valjastaa energian tuotantoon, uusia ydinvoimaloita ei Suomeen tarvittaisi.

Vierailija
2/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt juuri ihmettelen, miten tietämättömiä naiset ovat omasta anatomiastaan.

Luullaan, että G-piste on yhtäkuin kohdunkaula ja emätin aina repeää synnytyksessä niin että vaatii tikit eikä jousta ja mitä kaikkea. Pakko kyllä lähteä siitä oletuksesta, että kirjoittaja(t) oli nuori poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei ymmärrä lukemaansa, eikä loogista päättelykykyä ole. Viestistä poimitaan pari sanaa, vedetään ne pois kontekstista ja aletaan meuhkata turhasta. Tällainen jatkuva väärinymmärtäminen muutoin kiinnostavissa keskusteluissa katkaisee oman keskusteluinnon nopeasti. Turha selittää mitään, kun viestejä ei kuitenkaan lueta ajatuksella. Siksi käyn keskusteluni pääosin toisaalla.

Vierailija
4/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämättömyys ja mielensä pahoittaminen eivät suinkaan ole katoavaa kansanperinnettä.

Vierailija
5/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei ymmärrä lukemaansa, eikä loogista päättelykykyä ole. Viestistä poimitaan pari sanaa, vedetään ne pois kontekstista ja aletaan meuhkata turhasta. Tällainen jatkuva väärinymmärtäminen muutoin kiinnostavissa keskusteluissa katkaisee oman keskusteluinnon nopeasti. Turha selittää mitään, kun viestejä ei kuitenkaan lueta ajatuksella. Siksi käyn keskusteluni pääosin toisaalla.

Mutta miten sellaiset ihmiset voivat selvitä elämässä? Ilman avustajaa?

Vierailija
6/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään, että tällä palstalla, mutta noita "ymmärrän tahallani väärin"-ihmisiä tuntuu olevan ihan liikaa joka paikassa. Onko se niiden mielestä jotenkin hauskaa vai onko ne oikeasti vaan tyhmiä?

Vierailija
7/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein, lähes päivittäin. En tietämättömyydestä, vaan epäloogisuudesta. Tajuan jos jotain asiaa ei ole ikinä tullut vastaan eikä ole ollut kiinnostunut ottamaan selvää (en itsekään tiedä monista asioista mitään), mutta ihmisten yleinen ajattelutapa ihmetyttää kyllä välillä. Eli se tapa, jolla asioiden välille luodaan yhteyksiä ja jolla tulkintoja tehdään. Ihmettelen usein sitä, miten ihmiset tuntuvat "keksivän" asioita tyhjästä, lukevan olemattomia rivien välistä.

Siis vaikka jotain tämäntyyppistä:

A sanoo: "Asia x on parempi kuin y."

B tulkitsee: "X on hyvä, ja y on huono." (Kun oikeasti molemmat voivat olla yhtä aikaa hyviä, huonoja tai keskivertoja tai jotain muutakin.)

Tai:

A kysyy: Miksi teet asiaa x?

B tulkitsee: Sinä olet sitä mieltä, että en saisi tehdä asiaa x. (Vaikka oikeasti toinen halusi tietää asiaan syyn eikä kertoa mielipidettään siitä.)

Tiedän kyllä, että monesti ihmiset oikeastikin tuomitsevat jonkin asian esittämällä kysymyksen "miksi teet niin?", mutta monesti itse olen ollut kiinnostunut jostain asiasta (esim. syystä käytökseen) ja yllättäen kaikki hyökkäävät kimppuuni, koska ovat luulleet minun väittävän jotain. Jos vaikka miettii, että mikähän oli syy jonkun rikokseen, joku voi haukkua sairaaksi, että miten kehtaat puolustella tuota. Silloin olen kyllä ihan, että WTF.

Vierailija
8/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei osaa lukea saati ymmärtää lukemaansa. Se on hämmästyttävää. Samoin suoranainen tarve keksiä tarinoita ja merkityksiä, tarttuminen yhteen lauseeseen tai sanaan ja siitä jankkaaminen. Ei osata poimia luetusta sitä oleellista asiaa, vaan vängätään sivu kaupalla jostain ihan toisarvoisesta. Kirjoitusvirheet ovat inhimillisiä, niitä sattuu itse kullekin. Kun näpyttelee kännykän pienillä näppäimillä, niin virheitä sattuu helposti. Minulle ainakin, sillä olen ottanut ennakoivan tekstinsyötön pois, sillä vihasin sitä toimintaa.

Vierailija
9/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt juuri ihmettelen, miten tietämättömiä naiset ovat omasta anatomiastaan.

Luullaan, että G-piste on yhtäkuin kohdunkaula ja emätin aina repeää synnytyksessä niin että vaatii tikit eikä jousta ja mitä kaikkea. Pakko kyllä lähteä siitä oletuksesta, että kirjoittaja(t) oli nuori poika.

G-piste on myytti. Oikeasti tuntoherkkä klitoris on sekä emättimen edessä että kiertää molemmille sivuille.

Naiselle synnytyksessä laitetaan repeämiin lähes aina tikkejä. Jos on vain pari tikkiä, on jo mennyt aika hyvin.

Vierailija
10/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin kysyin jostain asiasta jotain. Viestissäni ei ollut siis ainoatakaan väitelausetta, eivätkä kysymykseni olleet retorisia.

Joku kommentoi, että on kanssani asiasta eri mieltä.

Vierailija
11/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea se on ymmärtää, jos on joskus esim. nuoruudessaan saanut jonkun pahan pövön jostain. :D

Vierailija
12/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on moneen lähtöön. Jopa tyhmiä.

Itse Ihmettelen kommentteja joissa näkyy sivistys, mutta mielipiteensä ristiriita. Kärjistetty esimerkki vaikka työttömien haukkumista tukiloisiksi, ja samassa lauseessa kokevat kuitenkin itsensä oikeutetuksi tukiinsa tms.

Vierailija
13/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on moneen lähtöön. Jopa tyhmiä.

Itse Ihmettelen kommentteja joissa näkyy sivistys, mutta mielipiteensä ristiriita. Kärjistetty esimerkki vaikka työttömien haukkumista tukiloisiksi, ja samassa lauseessa kokevat kuitenkin itsensä oikeutetuksi tukiinsa tms.

Jep. Tyhmää on juuri se, että näkee asiat mielessään päivänselvinä piikkisuorina janoina eikä monimutkaisina sokkeloina, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Kaikkien varmimpien ihmisten mielipiteisiin suhtaudun epäileväisimmin. Luotettavampia ovat ne, jotka toteavat asioita enemmän pohdiskellen kuin julistaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi