Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muutaman euron Windows-lisenssit todellakin laillisia ja aitoja?

Vierailija
17.01.2018 |

Olen huomannut, että esim. Windows 10 -lisenssejä myydään ihan vain muutamalla eurolla esim. Ebayssa ja Suomessakin esim. Murofoorumilla. Voiko tuollainen muutaman euron lisenssi todellakin olla laillinen ja aito? Onko kenelläkään kokemusta tuollaisista lisensseistä? Vai onko pelkkää puhdasta kusetusta ja kyseessä joko toimimaton lisenssi tai laiton lisenssi, jonka Microsoft huomatessaan blokkaa, ettei lisenssi sen jälkeen enää toimi?

Mietin vaan, kun jotkut sanovat, että on täysin tyhmää maksaa yli 100 euroa Windowsista, kun lisenssin voi saada ihan muutamalla eurollakin. Ovat jotkut sanoneet myös, että ei noissa lisensseissä olisi mitään laitonta. Vetoavat ilmeisesti joihinkin EU:n ja USA:n korkeimpien oikeuden päätöksiin, joiden mukaan lisenssin uudelleenmyyntiä ei voi rajoittaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi kukaan myisi aitoja muutamalla eurolla?

Vierailija
2/4 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin on itse olen ostanut ja hyvin toista vuotta toimii.myös 5 kaveriani on ostanut esimeriksi murobbs on luotettava paikka ostaa. Älä ole idiootti ja käytä toista sataa winukkaan minkä saa kympillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin on itse olen ostanut ja hyvin toista vuotta toimii.myös 5 kaveriani on ostanut esimeriksi murobbs on luotettava paikka ostaa. Älä ole idiootti ja käytä toista sataa winukkaan minkä saa kympillä!

Aha. No miten toinen voi myydä aitoa ja laillista kympillä, jos se toisella maksaa yli satasen?

Vierailija
4/4 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan paljon lisenssejä torisivuilta (softat Ebaysta ja pelit G2A:sta) koska saa tosi edulliseen hintaan. Varmaan yli 1000 ostetusta lisenssistä about viiden kanssa ollut ongelmia vuosien aikana, lisenssi ei ole toiminut tai ollut varastettu, jne.

Isoin ongelma on se, että jotkut ostavat lisenssejä varastetuilla luottokorteilla ja sitten myyvät niitä eli rahanpesua. Mutta jos ostat tukkumyyjiltä (tukkumyyjät ovat niitä, joilla on satoja tuhansia myyntejä) jotka ovat tehneet toribisnestä vuosia, riski tällaisten varastettujen lisenssien suhteen on tosi minimaalinen. Koska olisivat isona bisneksenä jääneet jo kiinni.

Itse näen asian niin, että vaikka muutama lisenssi tuhannesta onkin varastettu ja lisenssi kumotaan myöhemmin, säästän silti monia satoja euroja ostoksilla. Tärkeintä on katsoa kokonaiskuvaa.