Tradenomit hoi! Paljonko oli aloituspalkkanne jossain avustavissa työtehtävissä? Kuinka nopeasti nousi?
Kysymys otsikossa eli mitä olette työuranne alussa saaneet palkkaa? Mielellään tietyisti tässä lähivuosina, kun palkkatasot olleet hiemat toiset esim. 10 vuotta sitten. Kiitos paljon jos viitsitte vastailla :)
Kommentit (17)
Kyllä alussa saattavat tehdä, jos ei ole vielä kertynyt työkokemusta runsaasti. Alhaalta sitä yleensä aina aloitetaan, kunnes edetään ja kehitytään :)
Taloushallinnon assistentti, 1800 e brutto. Kuukauden kuluttua olen ollut tässä työpaikassa puoli vuotta, ja silloin nousee palkka kahteen tonniin. Haen koko ajan paremmin palkattuja hommia, mutta jokaiseen työpaikkaan on niin paljon hakijoita, että heikolta näyttää.
Myyntiassistenttina ollut 4 kk, palkka 2500.
Tilintarkastusassistentti, 2200/kk
Pankissa 2000e/kk. Asiakkailta pskaa jatkuvasti, koulutus olematonta. Plussaa hyvät työajat ja ison talon edut. Ajattelin kouluttautua lisää..
Kiitos. Nuo luvut antavat pientä osviittaa. Melko samoissa luvuissa siis mennään täälläkin. Eiköhän ne palkat nouse vähitellen, kun työkokemusvuosiakin kertyy. :)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Nuo luvut antavat pientä osviittaa. Melko samoissa luvuissa siis mennään täälläkin. Eiköhän ne palkat nouse vähitellen, kun työkokemusvuosiakin kertyy. :)
Palkat nousevat työkokemusvuosien perusteella vain julkisella sektorilla. Yksityisellä sektorilla palkat nousevat - yleisiä indeksikorotuksia lukuunottamatta - vain työtehtävien muuttuessa vaativimmiksi.
Itse olen nyt 1,5v aikana vaihtanut 2 kertaa firmaa ja saanut palkkaa hilattua siinä samalla pikkuse vajaa 600€/kk ylöspäin, palkan ollessa nyt 2500€/kk. Nopeasti jos huomaa, että voisi tehdä vaativiampiakin töitä, niin ehottomasti kannattaa kurkkia avoinna olevia paikkoja jos talon sisällä ei ole mahdollista liikkua.
Kolme tonnia alkupalkka, nyt viisi. Taloushallintoa
Vierailija kirjoitti:
Tradenomit eivät tee avustavia tehtäviä. Se on korkeakoulututkinto.
Ei saa naurattaa, minulla on sydänlihastulehdus ja pitää olla hissunkissun.
Meillä tradenomi joutui palkanlaskijaksi, yritti vuoden ja myönsi itsekin ettei opi.
Toinen joutui johtajan sihteeriksi, ja itkee kun ei opi, liki vuoden on nyt tehnyt, ja edellisessä hommassa teki monia samoja tehtäviä, eli ohjelmat ovat tutut. Mutta kun ri niin ei.
Työuraa minulla on takana niin paljon, että eläkkeelle tänä vuonna, että näkökulmaa riittää. Yksikään tradenomi, joka meille on palkattu, ei ole hommiaan osannut/oppinut tekemään. Usea on koeaikana poislaitettu, osalle on sitten annettu niitä avustavia ja alennettu palkkaa.
Trade on turhin amk-tutkinto restonomin jälkeen. Ei tee mitään.
valmistumisen aikaan taloussihteerin työtehtävät,palkka 2100e/kk. Tämän jälkeen siirtyminen pankkialalle töihin, jossa alkupalkka 2300e/kk. Tämän jälkeen korotukset kahden vuoden aikana työtehtävien muuttuessa vaativampaan -->2500-->2650-->3000.
Kyllä amk-tutkintoa vastaavat töiden palkat on aivan käsittämättömän paskoja
Vierailija kirjoitti:
Taloushallinnon assistentti, 1800 e brutto. Kuukauden kuluttua olen ollut tässä työpaikassa puoli vuotta, ja silloin nousee palkka kahteen tonniin. Haen koko ajan paremmin palkattuja hommia, mutta jokaiseen työpaikkaan on niin paljon hakijoita, että heikolta näyttää.
Saisit enemmän palkkaa jos olisit lähihoitaja ja kohta saisit paljon enemmän, mitäs siihen sanot ? Ja sinä olet muka korkeakoulutettu
Minä olen tällä hetkellä kuntouttavassa työtoiminnassa. joten ei kummoinen palkka
Vierailija kirjoitti:
Kyllä amk-tutkintoa vastaavat töiden palkat on aivan käsittämättömän paskoja
No niin ovat. Olen työskennellyt valmistumisen jälkeen neljä vuotta ison konsernin kirjanpitäjänä, ja palkka on huimat 2150 euroa kuukaudessa.
Tradenomit eivät tee avustavia tehtäviä. Se on korkeakoulututkinto.